AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Del Skrevet 23. august 2022 Skal trekke min første visdomstann til Torsdag. Venninnen min måtte sy etter hun trakk hennes nederste visdomstann? Er det vanlig? Hun ble nokså dårlig. Var dårlig i en ukes tid.. Min er øverst hvis det har noen betydning. Har ikke veldig lyst til å sy men har ikke mye valg Anonymkode: bb615...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. august 2022 #2 Del Skrevet 23. august 2022 Det kommer helt an på. Den ene visdomstannen min måtte deles, da trengte jeg noen sting. Den andre var en helt ukomplisert trekking uten sting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostface Skrevet 23. august 2022 #3 Del Skrevet 23. august 2022 Vet ikke, jeg måtte ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 23. august 2022 #4 Del Skrevet 23. august 2022 Det er veldig individuelt. Har hørt masse skrekkhistorier. Selv, har ingen. Trukket 3 visdomstenner uten sting eller problemer. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #5 Del Skrevet 23. august 2022 De to jeg trakk (oppe) måtte ikke syes. Hullet måtte gro igjen selv og det tok tid. De to nede som måtte opereres ut, måtte da syes. Da hadde jeg blitt skåret opp for å komme godt til tanna som ikke hadde kommet skikkelig opp. Det var betraktelig vondere, men jeg hadde gjort det igjen. Anonymkode: 631de...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #6 Del Skrevet 23. august 2022 Har trukket en som var rask og enkel og ikke trengte sting. Og så har jeg trukket en som var en liten Satan og gjorde at jeg hadde nervesmerter i tre år etter den var trukket. Trengte flere sting etter den. Så det er ingen her som kan svare deg Anonymkode: 9e8b0...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #7 Del Skrevet 23. august 2022 Jeg har sydd med begge mine. Måtte i narkose da tanna hadde grodd fast i beinet og de måtte inn og skjære bort deler av kjevebeinet for å få den ut. Anonymkode: b3b6f...924 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #8 Del Skrevet 23. august 2022 Har tatt to oppe. Trengte ingen sting Anonymkode: 2b934...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #9 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har sydd med begge mine. Måtte i narkose da tanna hadde grodd fast i beinet og de måtte inn og skjære bort deler av kjevebeinet for å få den ut. Anonymkode: b3b6f...924 Du fader😱😱 Anonymkode: e9a4d...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #10 Del Skrevet 23. august 2022 Er vel ikke vanlig å sy nei. Jeg har trukket tre visdomstenner, ikke sydd et eneste sting. Anonymkode: 46883...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anoia Skrevet 23. august 2022 #11 Del Skrevet 23. august 2022 Har måttet sy 3 av 4, men vanskelige visdomstenner går i familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #12 Del Skrevet 23. august 2022 Veldig sjeldent man trenger sy oppe. Men det er tilfeller der også. Hvis tanna er veldig vanskelig, å tannlegen må skjære litt for bedre plass f. eks. Eller hvis det blir et veldig stort hull. Da kan det være greit med et par sting. Enkelte ganger kan også tenner i overkjeven lage åpning inn til bihulene, det sjekker tannlegen etter trekking langt bak. Er det åpning til bihule må man også sy i overkjeven da man ikke vil ha åpning inn dit. Ellers er det mest vanlig at man syr i underkjeven. Men ikke alle må der heller. Anonymkode: a8bc2...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #13 Del Skrevet 23. august 2022 De nede måtte jeg sy p.g.a. det måtte skjæres, som en liten operasjon. De oppe var tannlegen så vidt borte i før de omtrent ramla ut av seg selv, så de trengte ikke sys - trakk de faktisk samtidig 😅 Var øm i et par dager der, men helt ukomplisert 😊 Anonymkode: 29113...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsmums Skrevet 23. august 2022 #14 Del Skrevet 23. august 2022 Jeg sydde hvertfall nede, men tannlegen sa det ble billigere om han sydde. Fikk dekt mer da. Har trukket 3, en har jeg sydd, en ikke og den siste husker jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #15 Del Skrevet 23. august 2022 Mumsmums skrev (8 minutter siden): Jeg sydde hvertfall nede, men tannlegen sa det ble billigere om han sydde. Fikk dekt mer da. Har trukket 3, en har jeg sydd, en ikke og den siste husker jeg ikke. Ja man får dekket noe av helfo hvis det blir et kirurgisk inngrep, at de må åpne opp med skalpel. Å da må de også sy 😊 Anonymkode: a8bc2...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #16 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal trekke min første visdomstann til Torsdag. Venninnen min måtte sy etter hun trakk hennes nederste visdomstann? Er det vanlig? Hun ble nokså dårlig. Var dårlig i en ukes tid.. Min er øverst hvis det har noen betydning. Har ikke veldig lyst til å sy men har ikke mye valg Anonymkode: bb615...647 Min var lett å trekke fordi den hadde grodd for langt, og jeg måtte sy 3 sting. Tok de ut etter halvannen uke. Kjente ikke syingen i det hele tatt, og selv om området var vondt en stund så hadde det med trekkingen å gjøre bare. Du får smertestillende så det går bra ❤️. Min var også oppe og tannlegen sa at de er mindre vonde og lettere å ta enn de nede hvis det er en trøst. Anonymkode: b11bd...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #17 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja man får dekket noe av helfo hvis det blir et kirurgisk inngrep, at de må åpne opp med skalpel. Å da må de også sy 😊 Anonymkode: a8bc2...2a4 Jeg måtte sy, men hadde ikke kirurgisk inngrep. Kostet ikke mer å sy heller. Anonymkode: b11bd...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsmums Skrevet 23. august 2022 #18 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja man får dekket noe av helfo hvis det blir et kirurgisk inngrep, at de må åpne opp med skalpel. Å da må de også sy 😊 Anonymkode: a8bc2...2a4 Ble ikke skjært opp nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #19 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er vel ikke vanlig å sy nei. Jeg har trukket tre visdomstenner, ikke sydd et eneste sting. Anonymkode: 46883...2e5 Selv om du ikke har måtte sy, så er det ikke ensbetydende at det er unormalt å måtte sy. Ts, det kommer helt an på, ut i fra hvordan røttene på tannen ligger til og hvordan utforming røttene har. Tannoppstilling og hvordan den ligger til i forhold til benet. Alderen din kan påvirke hvor godt den sitter. I tillegg til mange andre faktorer. Tannlegen tar et bilde før behandlingen om ikke det er gjort, og selv om man umulig kan vite nøyaktig ut i fra bildene (man kan ende opp å plages med en tann som ser ukomplisert ut på bilde f.eks) så får man en pekepinn likevel og tannlegen vil kunne fortelle på forhånd om det er klare indikasjoner på at det kan bli kirurgisk behandling. Men for å svare deg, så er det ikke uvanlig at man må sy. Men det er heller ikke uvanlig at det går helt problemfritt heller. Lykke til! Anonymkode: e521f...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #20 Del Skrevet 23. august 2022 Mumsmums skrev (13 minutter siden): Ble ikke skjært opp nei. Okey. Vanligvis, å det som er riktig for å få refusjon fra helfo, er hvis det blir en kirurgisk operasjon. Her er definisjonen av kirurgisk fjerning av visdomstann. "Hva er kirurgisk fjerning av visdomstann? En kirurgisk trekking av visdomstann foregår ved at man legger et snitt i tannkjøttet langs tennene og bretter tannkjøttet til side, fjerner nødvendig kjeveben og deler tannen opp etter behov. Behandlingen avsluttes ved at såret blir renset og kirurgen setter nødvendig antall sting over såret" Anonymkode: a8bc2...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå