AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Hvorfor gjør hun det? Jeg er lite glad i å sladre om andre og å meske seg i andres downfall og elendighet. Orker det ikke. Men det er akkurat slm om hun vokser på det. Hva kan ligge bak sånn opoførsel? Vi er voksne begge to. Anonymkode: 7b30f...8ba
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor gjør hun det? Jeg er lite glad i å sladre om andre og å meske seg i andres downfall og elendighet. Orker det ikke. Men det er akkurat slm om hun vokser på det. Hva kan ligge bak sånn opoførsel? Vi er voksne begge to. Anonymkode: 7b30f...8ba Stiller du virkelig dette spørsmålet på Kvinneguiden? Beklager å informere deg, men på kvinneguiden er de fleste som din venninne. Anonymkode: 18273...58a 12
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Stiller du virkelig dette spørsmålet på Kvinneguiden? Beklager å informere deg, men på kvinneguiden er de fleste som din venninne. Anonymkode: 18273...58a Men hvorfor er folk sånn?? Anonymkode: 7b30f...8ba
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #4 Skrevet 23. august 2022 Sånne mennesker orker jeg virkelig ikke. Anonymkode: cb606...538 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #5 Skrevet 23. august 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvorfor er folk sånn?? Anonymkode: 7b30f...8ba Folk er sånn fordi de har egne usikkerheter som gjør at de projiserer det ved å gjøre andre "små". Smålig og umodent, men veldig vanlig. Anonymkode: 4c500...67a 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #6 Skrevet 23. august 2022 Det som er litt merkelig er at de som baksnakker og er så nysgjerrige at det nesten gjør vondt - de er ofte godt likt av alle. Hva er greia der?? Anonymkode: 4ff02...5d1 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #7 Skrevet 23. august 2022 Fordi det er underholdende Anonymkode: 03cf2...2e9 3
Gjest Athena Catalina Skrevet 23. august 2022 #8 Skrevet 23. august 2022 At du orker å ha en slik venninne.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #9 Skrevet 23. august 2022 Just now, AnonymBruker said: Det som er litt merkelig er at de som baksnakker og er så nysgjerrige at det nesten gjør vondt - de er ofte godt likt av alle. Hva er greia der?? Anonymkode: 4ff02...5d1 Venninna mi er falsk som eff.Tok meg tid å innse det. Ts. Anonymkode: 7b30f...8ba 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #10 Skrevet 23. august 2022 Jeg har ryddet opp i mine relasjoner og fjernet alle sånne folk som det, aldri hatt det bedre. Mangler bare en person som er vanskelig å bli kvitt, men jobber med saken. Snart er jeg helt fri fra sånne mennesker. jeg er en dame på 32, jeg liker å snakke om alt mulig, feks hobbyer, magiske ting å oppleve og TikTok videoer som jeg ler meg ihjel av. Jeg liker mitt egent selskap og trenger ikke ha folk som er dritt i livet mitt, da er jeg heller alene. jeg har noen få venner igjen, og er gjerne interessert i nye slike gode venner, og åpen for å bli kjent med venner som er gøyale uten drama. Drama folk skal jeg aldri slippe inn i mitt liv igjen, aldri. Anonymkode: f4b6c...1ce 2
Vindel Skrevet 23. august 2022 #11 Skrevet 23. august 2022 Dersom dette ikke bunner i ondsinnet trang til å fornedre og ødelegge andre mennesker, er dette noe en ofte kan finne hos individer som elsker å være midtpunkt for oppmerksomhet, og ikke vet andre måter å gjøre seg interessante på. Det kan også være et utslag av projisering, et velkjent fenomen innen psykologien: Om en har hodet fullt av tanker om et emne man skammer seg over å vedkjenne seg, er løsningen ofte å plassere dette hos noen andre, for så å kunne kverne på det under dekke av å kritisere. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #12 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor er folk sånn?? Anonymkode: 7b30f...8ba Folk som ikke har det bra med seg selv, føler seg under andre, og har mindreverdskomplekser. De elsker når andre går på trynet, for da er de på samme nivå. De tror de vokser ved å se andre nede.. kjempetriste liv.. orker heller ikke baksnakking og drama. Holder meg langt unna slike folk Anonymkode: 3187b...ac0 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #13 Skrevet 23. august 2022 Pga lav selvtillit. Når de da baksnakker så føler de seg bedre med seg selv, særskilt hvis de rundt gir bekreftelse på det de sier. Omgås heller med folk som løfter deg opp. Hvis du har venner som elsker drama og baksnakking så er det garantert de snakker dritt om deg å. Anonymkode: 66c0a...ced 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #14 Skrevet 23. august 2022 Hun er søppel. Hadde kuttet henne ut. Anonymkode: a6a93...3fa
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #15 Skrevet 24. august 2022 Jeg er sånn! Jeg elsker å baksnakke andre og spre rykter. Altså, livet mitt er dørgende kjedelig, så det eneste jeg har å prate om er det jeg har hørt om andre folk... Dessuten er jeg ensom og har veldig lav selvtillit. Føler meg så mye bedre når jeg kan snakke dritt om andre, hever meg selv på en måte. Jeg vet jo at jeg ikke gjør det, men akkurat der og da elsker jeg oppmerksomheten jeg får og føler meg litt bedre for et lite øyeblikk. Mange som har kuttet meg ut som venninne, sikkert pga dette. Men samtidig er det mange som tydelig elsker å høre siste sladder i bygda når de prater med meg 😝 Anonymkode: 99883...7b8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #16 Skrevet 24. august 2022 Da jeg hadde en periode jeg gjorde det samme var det fordi jeg ikke hadde noe å prate om rett å slett å ble usikker på meg selv fordi jeg ikke hadde noe å prate om så derfor pratet jeg om andre. Det var en periode i livet mitt ingenting skjedde i mitt eget liv. Anonymkode: 34fdf...88b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #17 Skrevet 24. august 2022 Ugh jeg bare trekker meg bort. Orker ikke å ha slike personer i livet mitt. De prater garantert om meg bak min rygg også. Anonymkode: 3893f...dd3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #18 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor gjør hun det? Jeg er lite glad i å sladre om andre og å meske seg i andres downfall og elendighet. Orker det ikke. Men det er akkurat slm om hun vokser på det. Hva kan ligge bak sånn opoførsel? Vi er voksne begge to. Anonymkode: 7b30f...8ba hvis hun baksnakker andre, så kommer hun mest sannsynlig til å baksnakke deg også... Anonymkode: 54a6d...751 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #19 Skrevet 24. august 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: hvis hun baksnakker andre, så kommer hun mest sannsynlig til å baksnakke deg også... Anonymkode: 54a6d...751 Jeg tviler ikke et sekund på det, egentlig. Jeg syns synd på henne. Det er så uverdig, liksom. Vi er voksne damer med mann og barn. Det er sånt som man gjorde seg ferdig med på grunnskolen. Anonymkode: 7b30f...8ba
kraftwerk Skrevet 24. august 2022 #20 Skrevet 24. august 2022 (endret) Noe så slitsomt, jeg holder meg langt unna slike folk. De er giftige som fy.. Grunnen til at folk oppfører seg sånn er for å hevde seg selv, de driter ut andre, sprer rykter eller baksnakker - for at de skal føle seg bedre enn den det gjelder. Lav selvfølelse, usikkerhet, mindreverdighetskomplekser - the list goes on… Dette er en utrolig dårlig egenskap. Bodde nettopp på kollektiv med en mann som var sånn, han var virkelig ille - og de fleste av oss mistenkte at han var sosiopat. Han trakasserte meg, mobbet meg og baksnakket meg foran de andre - ingen som responderte, men han hånflirte å følte seg sjef. Han hadde ikke kognitive evner til å forstå, at ingen likte han. Er veldig glad for at jeg kom meg vekk derfra, jeg fikk angst og søvnproblemer pga han. 🤢🤢 Endret 24. august 2022 av kraftwerk 1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå