Gå til innhold

Kjøpe brukt mobil -tips og erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bør ha en ny mobil nå, men vil ikke kjøpe ny.

Ser at noen mobiloperatører har begynt å selge brukte som de har fikset sjekket -og så er det jo finn.no da men da er jeg redd for at de er stjålet eller at jeg ikke har noen ordentlig garanti i tilfelle den ikke fungerer som oppgitt.

Tenkte å bruke max 1000,- og ønsker vel ikke iPhone tror jeg, har PC men også en gammel Mac som skal på verksted etterhvert forsåvidt.

Lenge siden jeg kjøpte mobil, mange år siden, lite peiling på gode modeller osv. Vet jeg kan sjekke rundt etter erfaringer, men om noen har noe å anbefale så taes det mot med takk.

Har dere noen tips og råd rundt det å kjøpe brukt?

:)

Anonymkode: 38e94...64a

Skrevet

:hallo:

Anonymkode: 38e94...64a

Skrevet

Du kommer ikke langt med max 1000 kr, selv ikke på Finn. Jeg ville hvertfall beregnet 1500 (+ eventuelt frakt). 

I den prisklassen blir det stort sett eldre modeller. Du får lete etter en som ser ut til å være pent behandlet. 

Elkjøp og Power har kampanjer nå og da, der du får nye telefoner ned til den prisen. Verdt å følge med. 

Anonymkode: ec31c...9ae

Skrevet

Av en eller annen grunn er det mange som kommer og skal si at det er en dårlig ide å kjøpe brukt ditt og datt, og du må opp i pris for å få noe skikkelig, og det er omtrent billigere å kjøpe nytt osv. 

Jeg stilte et spørsmål på et forum om å kjøpe brukt laptop til vanlig nettsurfing og film/serier, da jeg hadde sett at markedet flommer over av det. Jeg hadde tenkt å bruke 1-2000 kr, og tenkte jeg fikk en god data for det. Men neida, dette ble dømt nord og ned, det var bedre å gå og kjøpe en NY for de pengene! Men jeg vet veldig godt hva slags NY data man får for de pengene, og det er i alle fall ikke verdt å ha. Så jeg lette bare videre uten hjelp fra dustete mennesker. 
Fant denne jeg sitter og skriver på nå, som har både DVD-spiller som jeg ville ha, og er 17.3" som jeg også ville ha. Den er ca 10 år gammel, kostet meg kr 1000, og kostet mellom 20 og 25 000 da den var ny!
Tror du den kjører Win10 uten problemer eller ;) 

Jeg har nå en elendig mobil som jeg kjøpte brukt for kr 500. Det er en utdatert Huawei, som jeg ikke anbefaler. Jeg måtte ha den veldig raskt fordi mobilen min bare døde helt plutselig, og jeg hadde annonse inne på å leie leilighet, og hadde selvsagt ikke penger til å kjøpe ny. Så det var det jeg fikk tak i lokalt akkurat da. 

Men har du mer tid til å se etter noe kan kan du legge inn et søk på den prisklassen du vil ha på finn. Jeg er ikke redd for å gå på finn for å kjøpe noe brukt til så lav pris, man tjener jo på det uansett om man gjør et bomkjøp nå og da. Det finnes også en butikk som heter https://www.okdata.no/ som selger brukte mobiler. 

Det står ikke på nettsiden deres at de har mobiler, men de har avertert dem på facebook før: https://www.facebook.com/pcverksted

Tror det er flere butikker som averterer med brukte mobiler på finn også.

Anonymkode: 5058e...c38

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Av en eller annen grunn er det mange som kommer og skal si at det er en dårlig ide å kjøpe brukt ditt og datt, og du må opp i pris for å få noe skikkelig, og det er omtrent billigere å kjøpe nytt osv. 

Jeg stilte et spørsmål på et forum om å kjøpe brukt laptop til vanlig nettsurfing og film/serier, da jeg hadde sett at markedet flommer over av det. Jeg hadde tenkt å bruke 1-2000 kr, og tenkte jeg fikk en god data for det. Men neida, dette ble dømt nord og ned, det var bedre å gå og kjøpe en NY for de pengene! Men jeg vet veldig godt hva slags NY data man får for de pengene, og det er i alle fall ikke verdt å ha. Så jeg lette bare videre uten hjelp fra dustete mennesker. 
Fant denne jeg sitter og skriver på nå, som har både DVD-spiller som jeg ville ha, og er 17.3" som jeg også ville ha. Den er ca 10 år gammel, kostet meg kr 1000, og kostet mellom 20 og 25 000 da den var ny!
Tror du den kjører Win10 uten problemer eller ;) 

Jeg har nå en elendig mobil som jeg kjøpte brukt for kr 500. Det er en utdatert Huawei, som jeg ikke anbefaler. Jeg måtte ha den veldig raskt fordi mobilen min bare døde helt plutselig, og jeg hadde annonse inne på å leie leilighet, og hadde selvsagt ikke penger til å kjøpe ny. Så det var det jeg fikk tak i lokalt akkurat da. 

Men har du mer tid til å se etter noe kan kan du legge inn et søk på den prisklassen du vil ha på finn. Jeg er ikke redd for å gå på finn for å kjøpe noe brukt til så lav pris, man tjener jo på det uansett om man gjør et bomkjøp nå og da. Det finnes også en butikk som heter https://www.okdata.no/ som selger brukte mobiler. 

Det står ikke på nettsiden deres at de har mobiler, men de har avertert dem på facebook før: https://www.facebook.com/pcverksted

Tror det er flere butikker som averterer med brukte mobiler på finn også.

Anonymkode: 5058e...c38

Samme erfaring her - skriver dette på en 11 år gammel Dell med oppgradert minne til 8GB, og har ingen problemer med denne - har en lang rekke brukte PC-er liggende kjøpt til under tusenlappen, produsert i en tid der man kunne bytte ut komponenter etter eget ønske uten at produsenten limte alt, slik at det er null problem å bytte harddisk eller RAM.

Om én PC skulle ta kvelden, er det bare å bruke en annen. Og trenger andre en maskin, har jeg alltid noe å gi bort.

Så i stedet for å fokusere på "siste nytt", kan man for den samme prisen få et pent lager med bruktutstyr. På den annen side kjøpte jeg dette av en privatperson som solgte bedriftsutstyr - prisene i butikker som spesialiserer seg på brukte ting, er gjerne 3-4 ganger høyere enn det jeg betalte for dette i privatmarkedet; å drive butikk er ikke gratis.

Anonymkode: 56a20...267

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...