Gå til innhold

Hvordan vaske huden hver dag uten å vaske «for hardt» og hvilket micellarvann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker micellar er det beste alternativet for hverdagsvask og ikke disse dyptrensende. Bruker selvbruning og føler jeg vasker bort den om jeg skal drive og bruke dyptrensende hver dag. Men hvilken mc vann er best? Har prøvd Garnier, men er litt lei av det og vet ikke om jeg føler meg helt ren med det. Har ikke prøvd Simple, men har inntrykk av at det er bra. Evt IVY som kjøpes på Normal. Noen med erfaring med disse? Eller hva med Neutral?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ingen som arbeider med hud som anbefaler micellarvann. 

En ansiktsvask skal kun ta av møkk og sminke, ikke huden din. Du trenger ikke eksfoliere ofte. 

Body Shop camomile serien er god. Jeg liker også Aurelia miracle cleanser. Begge er milde og tar av sminken min.

Anonymkode: 0d0a3...dd4

• Liker 2
Skrevet

Dobbeltrens med mild oljerens og «vanlig» rens. Bruk koreanske merker eller CeraVe

Anonymkode: 2f4f7...062

Skrevet

bruk vann fra springen. Det er alt du trenger

Anonymkode: ff13f...276

• Nyttig 1
Skrevet

Banila CO cleansing balm for å ta av selvbruning / sminke / smuss, og deretter en annen cleanser - jeg bruker ph balancing cleanser fra COSRX. Etter dette bruker jeg bare en fuktighetskrem fordi jeg har sensitiv hud som ikke tåler for mye produkter. Jeg bruker micellar cleansing water (den rosa flaska) til å ta av sminke som maskara osv

Anonymkode: dc018...65d

Skrevet

Chanel har mild, behagelig rensemelk og tonic som gir en luksuriøs følelse. Skal dog sies at jeg ikke kan stå hundre prosent inne for at den er verd prisen, men det er deilig hverdagsluksus. 

Anonymkode: ffd87...a5b

• Liker 1
Skrevet

Om morgenen bruker jeg kun mild krem-rens. For eksempel CeraVe hydrating cleanser. Da trenger ikke huden å bli strippet for smuss og fett. 

Om kvelden, for å fjerne sminke, er tostegs rens best. Et oljebasert alternativ, så vanlig rens.

Bruker innimellom micellar, raskt og greit. Men man må ikke gnikke, bare ta en bomullspad og la det virke. Og bruk alltid en vanlig rens etterpå for å fjerne produktrester. 

Anonymkode: dc697...45b

Skrevet

Er det noe som fjerner self tan, så er det micellærvann….. for min del. Foretrekker renseskum fra Lumene. 

Skrevet

Bruker kun vann. Aldri noe såpe eller annet.

Anonymkode: 71be0...2ea

Skrevet

Jeg fjerner sminke på kvelden. Milde ansiksservietter. Bruker gjenbrukspads fra bodyshop med vann eller mild rens over, alt ettersom om jeg har hatt ingen/lett sminke eller mye. Bruker ansiktsskrubb en gang i uken i dusjen. 

Anonymkode: 034d8...e01

Skrevet

Jeg bruker foundation og blush eller solpudder hver dag i tillegg til mascara og leppestift og jeg dobbelrenser om kvelden for å rengjøre og rense huden ordentlig. Jeg bruker oljerens fra Decleor (Micellar Oil) som fjerner både foundation og mascara på en mild og effektiv måte uten at man trenger å gni. Denne er altså en effektiv sminkefjerner. For å rense huden etterpå bruker jeg for tiden enten gelerens fra Exuviance med PHA-syre (veldig mild og utrolig drøy gelerens!) eller den orange gelerensen fra Origins med bittesmå peelingkorn. Denne er også mild og behagelig. Om morgenen bruker jeg en av disse to vannbaserte rensene i dusjen. 

Personlig kan jeg ikke fordra micellarvann, føler meg aldri ordentlig ren og føler jeg må bruke enorme mengder pluss gnukke og gni. Jeg liker heller ikke krembaserte renser/rensemelker. 

Så: først oljebasert rens, så vannbasert rens. Om dette fører til at du fjerner selvbruning vet jeg ikke, men det er vel viktigst at du får rengjort huden skikkelig? 

Anonymkode: 0f6df...040

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke fordra oljebaserte produkter og ansiktsrenser som legger igjen "film" på huden. Jeg bruker derfor denne for å fjerne sminke, som jeg kjøpte på Normal: 

last ned.jpeg.jpg

Skrevet
Meadow skrev (30 minutter siden):

Jeg kan ikke fordra oljebaserte produkter og ansiktsrenser som legger igjen "film" på huden. Jeg bruker derfor denne for å fjerne sminke, som jeg kjøpte på Normal: 

last ned.jpeg.jpg

Det er fordi slikt er en to-stegs greie.

Følte som deg før. Men etter at jeg oppdaget konseptet med å rense bort olje og produktrester med annen rens etterpå var det en slags åpenbaring når det kom til at huden aldri hadde vært så fin, på mange måter. 

Anonymkode: dc697...45b

• Liker 2
Skrevet

Tror Bioderma skal være best av sånne, vet ikke om man får tak i det i Norge (har aldri prøvd micellarvann).

Det beste for huden (ifølge ALLE eksperter jeg har kommet over) er å rense, gjerne dobbelrense hvis man bruker sminke, på kvelden. Dobbelrens = oljerens først, deretter en vannbasert rens, som man får i melkete variant, gel variant, skum variant. Man må ikke rense huden på morgenen (det holder med vann hvis du ikke er veldig oljete, bruk en klut hvis du føler for det, krem/solkrem og evt annet man vil bruke før og etter det), men etter lang dag så bør huden bli rengjort for å fjerne solkrem, sminke, skitt etc. Og der er ekspertene enig om at en rens må til, men det må hverken være dyr eller "aktiv" for å være god.

Du kan jo f.eks bruke en veldig mild rens, jeg elsker Sioris sin melkerens som nå fåes på Farmasiet (tror det er salg på den fortsatt faktisk). Den føles veldig mild (men obs hvis du har nøtteallergi). Har også nylig prøvd Laniege sin milk oil cleanser, den var kjempedigg den ene gangen jeg har fått prøvd den så langt. Melkerens er kremete, vanligvis mildere mot huden, men fjerner fortsatt skitt. (Den er ikke alltid like god til å fjerne sminke, derfor anbefales en oljerens først.) Cerave sin Hydrating Cleanser er jo en legende allerede og kjempebillig hvis du kan kjøpe den store flasken. Du kunne f.eks brukt micellarvann til å fjerne sminke først, deretter rens til å faktisk rense ansiktet. Så fuktighetskrem eller evt det du liker å bruke etterpå.

Anonymkode: c1fb0...fa6

• Liker 1
Skrevet

Bruker oljerens fra Klairs først også rensekrem fra Dr.Greve. Likevel er det fremdeles rester av sminke igjen når jeg drar over til sist med vanlig toner. Bruker syretoner fra The Ordinary sist ca hver 3 kveld, den får med seg enda mer og jeg føler meg helt ren.  Foundation er som oftest vannfast og det skal derfor mye til å fjerne det.

Skrevet

Murad er et bra merke. Men prisen er stiv. 

Anonymkode: 08595...fd5

• Liker 1
Skrevet

Jeg eeelsker rensen fra Sensai. Step 2.

Er dyr,men veldig drøy.

En liten dråpe på størrelse med en knappenålshode,er nok til å rense huden.

Fjerner sminke(ikke all mascara som sitter godt),og renser godt. Tørker heller ikke ut huden.

Jeg føler IKKE at micellarvann renser huden godt nok, må skylle huden og gjerne vaske med en rens etterpå og da blir det bortkastet,syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...