Gå til innhold

Hvilke bind/bleier brukte du etter fødsel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fødsel nærmer seg og jeg lurer på hvilke bind/bleier dere brukte? 

Jeg vet man får store bind på sykehuset. Holder det med vanlige hjemme? Eventuelt hvilke type bind/bleier er best? 

Hvor lenge måtte du bruke det? Blødde du mye? Når avtok blødningen? Og hvordan opplevde du det når skorpen løsnet?

Anonymkode: 9fa84...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok med meg noen store fra sykehuset, men kunne bruke nattbind også. Det blødde plutselig mye igjen , rant litt blod på gulvet da jeg antar at skorpen løsnet. 

Anonymkode: 1c6ea...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kjøpte noen tilfeldige nattbond/heavy flow og noen regular. Jeg fødte en søndag og fikk ikke dra hjem før torsdag så jeg hadde byttet fra bleier til bind på sykehuset (sånne man fikk der, tykke nattbind)

Jeg kjøpte og noen store highwaist-truser til de første dagene, det var fint på sykehuset iallfall, syntes de i netting ble litt slappe når man skulle gå litt rundt (ikke at jeg klarte gå så langt men)

Anonymkode: f8bb8...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte de store fra sykehuset mens jeg lå på barsel. Trengte vel dem kanskje et par dager. Etterpå holdt det med vanlige bind. Jeg ville kjøpt et utvalg for du trenger sannsynligvis nattbind først og så kan du gå over til bind med mindre sugeevne etter hvert. Jeg husker ikke hvor lenge renselsen varte, men det sies at den varer 4-6 uker. Husk at man ikke blør like mye hele tiden, det er mye i starten og etter hvert klarer man seg med truseinnlegg. Jeg har ikke lagt merke til at noen skorper løsnet (eller dertil hørende ekstra blødning) etter noen av fødslene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde litt mer enn vanlig mensen da jeg kom hjem fra sykehuset, så jeg kunne klart meg med nattbind, men jeg hadde ingen blærekontroll, så jeg hadde brukt for voksenbleier fra sykehuset i ei uke ekstra

Anonymkode: 332e9...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid klart meg fint med nattbind hjemme. Brukte Libresse Maxi. Etter en 5-6 dager har det holdt med vanlige bind, men nattbind om natta i alle tilfelle. Dro hjem etter 24 timer med ene barnet, og da tok jeg med meg noen store fra sykehuset, men så vidt jeg husker ble de ikke brukt.

Anonymkode: 2379f...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk beskjed fra jordmora på rift poliklinikken å bruke libresse fordi de er laget av naturlige stoff. Brukte always før det og fikk vite at de kan føre til mer bakterier i underlivet siden de er laget av plast og har dårlig pusteevne. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første uka brukte jeg voksenbleier (var lengre på sykehuset pga komplikasjoner). Deretter fikk jeg bind på sykehuset, men de var ukomfortable og lakk, så jeg gikk til sykehusapoteket og kjøpte nattbord. Mannen skulle egentlig skaffe bind, men han kom med en pakke rosa Libresse uten vinger🤣

To uker etter fødsel kunne jeg bruke rosa Libresse (med vinger). Deretter gikk jeg etterhvert over til vanlige truseinnlegg, som jeg måtte bruke til etter 6 uker. Jeg blødde ikke hver dag de siste ukene, men det kom en god skvett flere ganger i uken.

Anonymkode: fefd7...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bare brukte bleie første dagen etter fødsel. Etter det gikk jeg over til de tykke bindene de hadde på sykehuset (de likte jeg faktisk ganske godt, jeg som egentlig hater å bruke bind!), og da vi kom hjem etter tre dager var det nok med vanlig nattbind fra Libresse.

Anonymkode: ce556...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fødsel nærmer seg og jeg lurer på hvilke bind/bleier dere brukte? 

Jeg vet man får store bind på sykehuset. Holder det med vanlige hjemme? Eventuelt hvilke type bind/bleier er best? 

Hvor lenge måtte du bruke det? Blødde du mye? Når avtok blødningen? Og hvordan opplevde du det når skorpen løsnet?

Anonymkode: 9fa84...3fa

holdt ikke med nattbind eller de svære gule bleiene iallfall. Hadde lekkasje før den verste blødningen gav seg. skulle ønske jeg bad om buksebleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte de fra sykehuset, tok med et par slike grønne som de hadde men gikk raskt over til nattbind. Brukte nattbind ganske lenge før jeg gikk over til vanlige bind.

Anonymkode: 59c35...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte bleier/store bind fra barsel. Tok med meg noen hjem. Så brukte jeg nattbind en stund. Så vanlige bind. 

Anonymkode: 28124...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte de store netting-bleiene til og med dag to. På dag tre brukte jeg de mega-tykke bindene sykehuset hadde til vanlige truser på dag og netting-bleie på natt. Dag fire gikk jeg over til nattbind, for da dro vi hjem. Gikk så over til vanlige bind på dagtid (når vi ikke var ute av huset, hehe) etter en uke, kanskje? Var ferdig med å blø etter ca. fire uker og mener å huske at det holdt med truseinnlegg de siste to ukene. :) 

Anonymkode: 4d94b...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte bleiebind fra sykehuset kun de to første dagene. Etter det holdt vanlig nattbind i massevis. Brukte det i ca 1 uke, og så helt vanlig bind etter det. 

Man blør jo forskjellig mengde, så man må bare kjøpe inn underveis som man ser sin egen status. Men i starten får man altså fra sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 1. Brukte jeg de bleiene på sykehuset første dagen. Så kunne jeg bruke vanlige rosa libress med vinger, men brukte nattbord på natta for sikkerhets skyld. Med nummer 2 brukte jeg nattbind de første par dagene, før jeg gikk over til rosa libresse.

Anonymkode: 14bec...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bruk always. Puster ikke og jeg fikk vondt av dem

Anonymkode: 7f1d8...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte de jif-mopp-bleiene fra sykehuset de første 2-3 dagene, deretter vanlig bind når jeg kom hjem

Anonymkode: 0f993...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med meg voksenbleier og gedigne bind fra sykehuset, men blødde mye ganske lenge, så måtte kjøpe inkontinensbind fra apoteket. Brukte de i fire uker 😛

Anonymkode: a4b7f...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var to døgn på sykehuset etter hver fødsel, da brukte jeg de store sykehusbindene. Fra vi kom hjem brukte jeg de vanlige tøybindene mine, og det var vidunderlig sammenlignet med klamme engangsbind. Jeg brukte store nattbind en god stund, deretter mindre bind. Fikk økt blødning i forbindelse med at skorpen løsnet, men det gikk ganske fort over.

Til sammenligning blødde jeg langt større mengder da jeg spontanaborterte i uke 9. Første mens etter fødselen var også rimelig heftig alle fire gangene.

Endret av Slaskepott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...