Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at jeg (mannen) er samboer med en feminist. Vi har begge egne barn, ingen felles. Hun er har mange jern i ilden og stiller opp der det trengs for dugnader og verv. Hun er veldig selvstendig, egenrådig og ser aldri problemer, bare muligheter.  Vi er i utgangspunktet to helt forskjellige personligheter med ulike fritidsinteresser. Hun har stort nettverk og nære venner gjennom jobb og verv, mens jeg er introvert, har flyttet fra hjemstedet og har egentlig ingen venner. Jeg har selvfølgelig mange gode kollegaer på jobben, men den består i turnusarbeid langt hjemmefra med folk som ikke bor i nærheten av meg. 

Greia er at vi har hatt en dårlig periode som gradvis har blitt mye bedre og slik vi prater og snakker om fremtiden, får jeg ikke inntrykk av at hun har planer om å stikke av, snarere prøve å få det til å fungere. Før hadde vi veldig mye nærhet og god sex. Nå som det går bedre og tonen er god, tar hun gjerne i mot en klem, men gir aldri meg en på eget initiativ. Når vi en sjelden gang har sex, virker hun ikke særlig "på" og det gir meg litt "turn-off". Selv om ting er bedre er jeg usikker på hvordan jeg skal gå frem for å få mer nærhet fra henne på hennes initiativ.

Som feminist er hun veldig for likestilling og kvinners rettigheter og muligheter, men gjelder ikke likestillingen også for hvem som tar initiativ til nærhet og sex? 🤣

Noen som har noen tips å dele? 

Anonymkode: e3ad5...134

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor fikk dere en dårlig periode? Er hun sint på deg for noe? Er hun såret?

Har dere noen felles interesser og møtepunkter som ikke er hus og hjem? 

Anonymkode: 22812...73f

Skrevet

Feminist her 😅

Nå styres jo ikke hennes lyst og interesse for deg av at hun er feminist.

Hva gjør dere seksuelt da? Hva sier hun at hun vil seksuelt og forholdsmessig?

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor fikk dere en dårlig periode? Er hun sint på deg for noe? Er hun såret?

Har dere noen felles interesser og møtepunkter som ikke er hus og hjem? 

Anonymkode: 22812...73f

Problemet var nok sammensatt. Hun ville nok at jeg skulle være mer bestemt og si hva jeg ønsket, men samtidig er det mange eksempler på at når jeg kommer med en mening, så blir den fort slått ihjel for hun vet bedre. Jeg har alltid "pleaset" henne og satt henne foran meg selv. Nå setter jeg mine behov foran, og gjør det jeg ønsker, men "gevinsten" har så langt vært mindre tid sammen med henne.  Vi kommuniserer litt dårlig. Jeg er nok ikke i utgangspunktet den samtalepartneren hun ønsker. Men jeg kan godt innrømme at jeg er veldig dårlig på smalltalk, og med så forskjellige interesser og bakgrunn er det ikke alltid lett å finne noe interessant å prate om, fra min side iallefall. Og så har hun en evne til å tydelig vise med svar og kroppsspråk at det jeg eventuelt startet på var totalt uinteressant. Jeg er heller ikke god på å debattere. For eksempel kan hun spørre meg hva jeg tenker om en ting eller tema, og så er det bare helt blankt, kommer ikke på noen ting før en lang stund etterpå når jeg får tenkt og reflektert litt 😐 Men så er hun høyt utdannet og jeg ikke. 

Skrevet
DundreMilfin skrev (10 minutter siden):

Feminist her 😅

Nå styres jo ikke hennes lyst og interesse for deg av at hun er feminist.

Hva gjør dere seksuelt da? Hva sier hun at hun vil seksuelt og forholdsmessig?

Vi har eksperimentert en del i starten, og hun ønsker at jeg er "sjefen"😅. Jeg skal være den som tar initiativet, men flere ganger har jeg blitt bryskt avvist, og det er ingen god følelse. Jeg venter liksom på et lite hint at "i dag er jeg klar". 

Hun har tidligere ytret ønske om å gifte seg. Jeg er skilt og har hatt en dårlig erfaring med ekteskap, så jeg er veldig lunken til et nytt ekteskap. Ligger litt lavt i terrenget akkurat på det området. Vil jo ikke gifte meg med en som ikke gir meg en klem en gang, men samtidig så vet jeg ikke om det hadde ordnet den saken😅

Skrevet

Kaller hun seg feminist? Og hva legger hun i det? Skeptisk..

Anonymkode: aee83...746

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Som feminist er hun veldig for likestilling og kvinners rettigheter og muligheter, men gjelder ikke likestillingen også for hvem som tar initiativ til nærhet og sex? 🤣

Det har da ikke noe med likestilling å gjøre. Det har med hennes behov, og ønske om å ha nærhet med deg. Jeg synes det virker som du er veldig bakpå. Om hun er på vei ut, må du hvert fall skynde deg med å gjøre noe. Hva hun ønsker vet jo ikke vi, det må du spørre henne om. Om hun har en fot ut døra, er det nok lite for deg å gjøre.

Anonymkode: 125a5...452

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kaller hun seg feminist? Og hva legger hun i det? Skeptisk..

Anonymkode: aee83...746

Har vel gjerne ikke sagt det direkte, men hun legger ikke skjul på at hun er veldig forkjemper for kvinners rettigheter, frigjøring og likestilling.  Hun kan godt kommentere det hvis en mann blir ansatt i en ledende stilling. 

Skrevet

Skjønner ikke hva problemstillingen har å gjøre med at hun er feminist.

Anonymkode: 6cd4d...f87

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har da ikke noe med likestilling å gjøre. Det har med hennes behov, og ønske om å ha nærhet med deg. Jeg synes det virker som du er veldig bakpå. Om hun er på vei ut, må du hvert fall skynde deg med å gjøre noe. Hva hun ønsker vet jo ikke vi, det må du spørre henne om. Om hun har en fot ut døra, er det nok lite for deg å gjøre.

Anonymkode: 125a5...452

Pr nå tror jeg nok begge føttene er innafor døra, men jeg spør om råd for hvordan jeg kan bedre forholdet og hennes ønske om å være med meg. Om jeg skal tenke mer på meg selv og være mer bestemt, så føler jeg heller at jeg distanserer meg fra henne fysisk😐

Skrevet

Hva legger du i å bestemme mer, da? Det virker som dere lever veldig separate sosiale liv i utgangspunktet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har eksperimentert en del i starten, og hun ønsker at jeg er "sjefen"😅. Jeg skal være den som tar initiativet, men flere ganger har jeg blitt bryskt avvist, og det er ingen god følelse. Jeg venter liksom på et lite hint at "i dag er jeg klar". 

Hun har tidligere ytret ønske om å gifte seg. Jeg er skilt og har hatt en dårlig erfaring med ekteskap, så jeg er veldig lunken til et nytt ekteskap. Ligger litt lavt i terrenget akkurat på det området. Vil jo ikke gifte meg med en som ikke gir meg en klem en gang, men samtidig så vet jeg ikke om det hadde ordnet den saken😅

Som andre her sier forstår jeg ikke hva dette har med hennes verdisett å gjøre.

Hva med å bare spørre henne rett ut?

»Du virker uinteressert i fysisk kontakt, tar ikke initiativ til det - og om du avviser så er det på en brysk måte. Det gir meg en dårlig følelse, og jeg antar du har kjølnet følelsesmessig? Hva skjer, og hva ønsker du i et forhold?»

Sånn. Glem det med feminisme :P 

• Liker 7
Skrevet
DundreMilfin skrev (8 minutter siden):

Som andre her sier forstår jeg ikke hva dette har med hennes verdisett å gjøre.

Hva med å bare spørre henne rett ut?

»Du virker uinteressert i fysisk kontakt, tar ikke initiativ til det - og om du avviser så er det på en brysk måte. Det gir meg en dårlig følelse, og jeg antar du har kjølnet følelsesmessig? Hva skjer, og hva ønsker du i et forhold?»

Sånn. Glem det med feminisme :P

Det med feminisme gikk mer på om de krever en annen tilnærming, eventuelle andre "trigger punkt"

Skrevet

Feminisme handler om politikk og verdier, det er ikke en seksuell preferanse. Den eneste grunnen jeg kan se at det er en sammenheng mellom de to tingene her, er om du faktisk oppfører deg som om du tror det.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det med feminisme gikk mer på om de krever en annen tilnærming, eventuelle andre "trigger punkt"

Hæ?

Hvorfor det? «De» - eller «vi» er individer. 

Noen liker romantisk kosesex, andre vil deepthroate og ha analsex. Noen er aseksuelle, andre synes 4 ganger i uka er passelig. 

Om jeg skal være brutalt ærlig hadde jeg synes et sånt spørsmål var i kategorien «dumt som et brød». Det er jo ganske kunnskapsløst.

Men ja, mulig hun blir så irritert at hun spanker deg som tilsvar, så du kan jo forsøke 😅

For å være litt seriøs: spør henne. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Det handler ikke om feminisme. Det er kanskje mer det at hun ønsker en partner å ha en god diskusjon med - og du sier du ikke er god på smalltalk. En god diskusjon er ikke det samme som smalltalk. En god diskusjon handler ikke om å sette den andre foran seg selv som du skriver, men om å snakke om sine meninger, lytte til den andres, utveksle perspektiver.

Hun ønsker nok en partner hun kan gjøre mer enn å pjatte med, kanskje?

En engasjert person - som hun tydeligvis er - trenger en annen engasjert person. Uten at det trenger å bety at dere er enige i alt, litt motstand eller nye perspektiver gjør bare en samtale mer interessant. At du bare "smalltalker" gjør deg uinteressant.

Hun brenner for ting, og trenger å prate med en annen som gjør det. 

Det er godt mulig hun trenger at du er enig også, men nå vet jeg ikke hvordan dere "diskuterer". Det høres jo litt ut som hun vil snakke om samfunnet og livet og du prøver å finne ut hvordan du kan få pult. Satt på spissen!

Endret av Cuntzilla
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det høres ut som om hun er er mer enn middels selvopptatt. Hun vil at du skal være aktiv og initiativrik, samtidig som alt skal skje på hennes egne premisser. Narsissist er kanskje en mer treffende betegnelse enn feminist?

Anonymkode: 96bbe...4b9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det høres ut som om hun er er mer enn middels selvopptatt. Hun vil at du skal være aktiv og initiativrik, samtidig som alt skal skje på hennes egne premisser. Narsissist er kanskje en mer treffende betegnelse enn feminist?

Feminisme er en form for narsissisme.

• Liker 2
Skrevet
ClausSaus skrev (7 minutter siden):

Feminisme er en form for narsissisme.

Skikkelig smart kommentar (not). Lenge leve dumheten.

Anonymkode: b6d2f...559

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Perfeksjonist er hun iallefall. Det er så mye som skal stemme for at dagen ikke skal være "ødelagt". Kan gjerne gå innom 10 restauranter før hun er fornøyd med bordet vi blir tilbudt🤣.

Men en ting skal hun ha, det hun gjør er det kvalitet på. Ingenting å utsette på hus og hage. Der har jeg ikke så mye å si, det blir som hun vil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...