Gå til innhold

Han trodde jeg var 16 da jeg sendte bilde av meg og ville ikke fortsette kontakten fordi han synes jeg så ekkel ung ut. Er 27 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestandig fått høre selv lenge etter fylte 18 når jeg møter nye mennesker at '' oii, trodde du var mye yngre, du ser så mye yngre ut ''. Er fullstendig klar over at jeg er veldig babyface, men herlighet da? Lite å gjøre med. Kler meg absolutt ikke som en 16 åring, bare så det er sagt, bruker også helt normalt mye sminke for noen på min alder. Kom i kontakt med en kjempe herlig mann via nettet og vi matcha ganske bra når det kom til interesser og andre punkter. Etter litt prat sender vi naturlig nok bilde til hverandre og jeg sender en selfie av meg selv, helt uten filter og det første han skriver er ''du er ikke over 20.'' jo, det er jeg sier jeg og oppgir fødselsdatoen min. Så sier han at han ikke vil være sammen med noen som ser ut som et barn. Og der knakk litt selvtilliten min og jeg gadd ikke hele fyren. Selv var han over 30 og umulig å overbevise tydeligvis. Hvorfor betyr utseendet alltid så jævla mye? :( 

Anonymkode: b060f...378

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er målet ditt her? Du vet jo like godt som alle andre at det finnes tonnevis av menn som ønsker å være sammen med noen som ser unge ut. Du vet like godt som alle andre at utseende har veldig mye å si i dagens samfunn, med tinder og filter og kollektiv økende narsissime. Vil du ha trøst og bekreftelse fordi du ser yngre ut enn du er? 

Anonymkode: 3b976...a2a

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har bestandig fått høre selv lenge etter fylte 18 når jeg møter nye mennesker at '' oii, trodde du var mye yngre, du ser så mye yngre ut ''. Er fullstendig klar over at jeg er veldig babyface, men herlighet da? Lite å gjøre med. Kler meg absolutt ikke som en 16 åring, bare så det er sagt, bruker også helt normalt mye sminke for noen på min alder. Kom i kontakt med en kjempe herlig mann via nettet og vi matcha ganske bra når det kom til interesser og andre punkter. Etter litt prat sender vi naturlig nok bilde til hverandre og jeg sender en selfie av meg selv, helt uten filter og det første han skriver er ''du er ikke over 20.'' jo, det er jeg sier jeg og oppgir fødselsdatoen min. Så sier han at han ikke vil være sammen med noen som ser ut som et barn. Og der knakk litt selvtilliten min og jeg gadd ikke hele fyren. Selv var han over 30 og umulig å overbevise tydeligvis. Hvorfor betyr utseendet alltid så jævla mye? :( 

Først av alt. Velkommen til nettdating! 

Du må være hardhudet om du skal tåle dette her. :) Det er mye rart der ute og folk kan være veldig ufølsomme noen ganger. Man må bare lære seg å børste det av seg og gå videre. Jeg har fått høre det ene og det andre. 

Bare pust rolig med magen og tenk at dette handler ikke om deg. :) 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Drit i han fyren. Du er veldig heldig som ser så ung ut, og det vil bare komme godt med senere i livet! Jeg er like gammel som deg, og her om dagen ble jeg forvekslet for å være kona til faren min (!). Var ment som et kompliment til han, men jeg ble likevel lei meg. Ville mye heller sett yngre ut enn jeg er. Bare glem han overfladiske fyren der, og kom deg opp på hesten igjen :)  

Anonymkode: 805fd...ace

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva du vil at vi skal svare på. Ja, det skjer fordi folk har så rare kriterier på nettdating. Problemet her er jo fyren med disse kriteriene, ikke deg, så du skal jo ikke endre deg eller overbevise en idiot. Finn heller en annen som behandler deg som en voksen kvinne. 

Men pass litt på bildene du legger ut og at de representerer den du er. 

Anonymkode: 06053...e25

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva er målet ditt her? Du vet jo like godt som alle andre at det finnes tonnevis av menn som ønsker å være sammen med noen som ser unge ut. Du vet like godt som alle andre at utseende har veldig mye å si i dagens samfunn, med tinder og filter og kollektiv økende narsissime. Vil du ha trøst og bekreftelse fordi du ser yngre ut enn du er? 

Anonymkode: 3b976...a2a

Ja, dette er en humblebrag. Og et luksusproblem. Fyren virket som hel ved da, er nok av menn som hadde hoppet på sjansen. 

Anonymkode: ca6c4...187

• Liker 3
Skrevet

Det eneste jeg leser ut av dette er at denne fyren hverken vet hvordan en 16-åring eller en 27-åring ser ut. 

Det er ikke sjangs i havet for at du forveksler noen på 27 til å være 16. Det er SÅ mange ting som røper noens alder selv om man kan ha et ungt ansikt. Mest merkbart er huden og hender. 

Så dette er bare tullprat. Man er heller ikke ekkelt ung når man er 16. 

Anonymkode: c097f...819

• Liker 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Glem han, og gå videre. Han er ikke verdt det, og uansett er det rimelig merkelig å ikke se forskjell på en 16 åring og en 27 åring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det eneste jeg leser ut av dette er at denne fyren hverken vet hvordan en 16-åring eller en 27-åring ser ut. 

Det er ikke sjangs i havet for at du forveksler noen på 27 til å være 16. Det er SÅ mange ting som røper noens alder selv om man kan ha et ungt ansikt. Mest merkbart er huden og hender. 

Så dette er bare tullprat. Man er heller ikke ekkelt ung når man er 16. 

16 er ekkelt ungt for noen som er godt over 30 år, jo.

• Liker 4
Skrevet

Dog kunne han brukt et annet ord enn ekkelt, det var litt utrivelig ordvalg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det var slemt sagt. For min del synes jeg det er bare fint om dama ser yngre ut. Så lenge man matcher på andre ting også enn bare utseende.  

Du møtte en raring bare. 

• Liker 1
Skrevet

Forstår det ikke som han skrev at du er ekkel, men at du ser ekkel ung ut.

Sikkert dårlig ordvalg av han, men mente sannsynligvis at han som mann over vil ikke gå rundt med ei som ser ut som hun er 16. Du må ikke ta deg nær av det, men forsøke å se hans side av saken. Det er ikke kult å selv være godt voksen, og folk tror du går rundt med en 16-åring.

Anonymkode: 2e15a...768

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nettdating er tøft, utseende betyr jo enda mer der.

Folk blir avvist hele for at de er for lave, for feite, for lite pene etc. På Tinder er jo dette hele konseptet, man skal se et bilde av personen før man i det hele tatt bestemmer seg for om dette er noen man gidder snakke med.

At man ser for ung ut var ny for meg, men ja, jeg liker ikke menn som ser ut som tenåringer heller. Ikke så utrolig at noen menn tenker det samme. 

Han var veldig direkte da, kunne kanskje sagt det på en penere måte.

Anonymkode: 24fb8...328

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er like gammel som deg, og her om dagen ble jeg forvekslet for å være kona til faren min (!). Var ment som et kompliment til han, men jeg ble likevel lei meg. Ville mye heller sett yngre ut enn jeg er.

Det betyr jo ikke at du ser gammel ut. Det kan være at de trodde han hadde funnet seg en ung kvinne, det er jo noen menn som er sammen med yngre kvinner. Hvis du f.eks gikk med faren din gjennom butikken, med èn handlevogn, ville det sett ut som dere var et par for folk som ikke kjente dere, i hvert fall hvis du er 27. Andre eksempler er kafé og lignende. 

Anonymkode: d5908...ff4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

16 er ekkelt ungt for noen som er godt over 30 år, jo.

Ser man bra ut så ser man bra ut. Så nei. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Feminismen har dessverre en god del av skylden for at han skrev dette til deg. Det er skambelagt å være mann og sammen med en yngre kvinne i dag, og feministiske kvinner har i stor grad, i en årrekke, gått i bresjen for den skampåføring menn opplever hvis de finner sammen med en yngre kvinne. Dette er kulturelt, i det gamle grekenland var det helt naturlig at unge mennesker hadde sex med eldre, de eldre hadde ofte en slags mentorrolle. Vi vet samtidig at det moderne menneske ikke har forandret seg spesielt i de genetiske grunnkomponenter siden vi reiste oss opp på to.

At mannen navigerer etter det feministiske kart, er dessverre helt å forvente når løypen nu er trukket opp. Du opplever nå baksiden av medaljen med det feministiske storsamfunnet. Resultatet er dessverre ofte at enkelte menn går på eggeskall og passer på at de må se "like gamle" ut som sin partner, egentlig en helt unødvendig og overfladisk detalj som vi har fått tredd nedover ørene av den feministiske opinion.

Så lenge en kvinne er samtykkekompetent, noe de fleste myndige mennesker er, burde det ikke spilt noen rolle at du så yngre ut.

Anonymkode: 1269c...009

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...