AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Har bestemt meg for å takle hans utroskap siden det var i fylla, og han angrer grusomt. Han har ligget paddeflatt helt siden han fortalte meg det, og han har blitt sånn som han var de første månedene da vi var nyforelsket. Han har skiftet jobb for å ikke ha kontakt med kollegaen, og blokkert henne i alle kanaler. Problemet er at jeg ikke klarer å bli noe særlig kåt på han lengre, og tenker på at han har hatt sex med henne når jeg og han har sex. Jeg lurer på hva slags type sex de hadde, om hun sugde han, hvordan det var for han å ha sex med henne (selv om han har sagt at det ikke var god sex), hvordan underlivet hennes ser ut, om hun var god i senga osv. Synes det er ekkelt at han har stukket pikken sin inn i en annen dame, mens vi har vært sammen. Etter at utroskapen kom frem i lyset har han vært ekstremt kjærlig mot meg, og vil bare kose og ha sex daglig. Jeg har forklart han at vi trenger litt avstand og at det å pushe på for sex ikke er det riktige nå. Jeg sammenligner det med å være stappmett av livretten sin og få beskjed om å spise enda mer, og så blir man kvalm til slutt. Jeg klarer ikke å suge han eller å si noe sexy eller pirrende til han når vi har sex, og nå har det stoppet helt opp. Jeg har tenkt å flytte ut for en periode for å få avstand, men han forstår ikke dette og tror at nå er alt fint. Det er 2-3 måneder siden jeg fikk vite om utroskapen, men gikk en god stund og mistenkte noe. Noen råd? Anonymkode: a3e78...4e3 7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Jeg hadde ikke taklet at mannen hadde tatt på meg en gang. Et alvorlig tillitsbrudd som ikke lar seg reparere. Å skitne til det fine en har sammen er utilgivelig Anonymkode: 9ee9c...f38 8 9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 Kanskje vil tiden hjelpe, kanskje vil den ikke det.. Tror det å flytte ut kan være en noe å prøve. Se om du får et savn og begjær etter han igjen. Anonymkode: d48b2...150 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #4 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje vil tiden hjelpe, kanskje vil den ikke det.. Tror det å flytte ut kan være en noe å prøve. Se om du får et savn og begjær etter han igjen. Anonymkode: d48b2...150 Vil gjerne at det funker men det er vanskeligere enn antatt. Han har gått i terapi etter utroskapen, og funnet ut at han var en egoistisk livsnyter med dårlig impulskontroll som gjorde en grusom ting uten å tenke på hva han ødela. Ts Anonymkode: a3e78...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #5 Skrevet 23. august 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vil gjerne at det funker men det er vanskeligere enn antatt. Han har gått i terapi etter utroskapen, og funnet ut at han var en egoistisk livsnyter med dårlig impulskontroll som gjorde en grusom ting uten å tenke på hva han ødela. Ts Anonymkode: a3e78...4e3 Det krever vel lang behandling for å endre sin personlighet. Du skriver det er 2-3 måneder siden.. Føler du at du kan stole helt på han? Anonymkode: d48b2...150 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #6 Skrevet 23. august 2022 Det kan ta mange måneder, ofte år, å komme over utroskap. Mange klarer det aldri. At du har bestemt deg for å tilgi, er hjelpsomt, men det er ikke gjort like fort å opprette tillitt. Det er jo ikke noe som kommet av seg selv. Det tar også tid å legge disse opplevelsene og tankene bak seg, og i fortiden. Anonymkode: d4911...030 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #7 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det krever vel lang behandling for å endre sin personlighet. Du skriver det er 2-3 måneder siden.. Føler du at du kan stole helt på han? Anonymkode: d48b2...150 Ja stoler på han nå men har behov for å prate mer om utroskapen, mens han er ferdig med å prate om det og tror jeg er det også. Tenker parterapi men vet ikke hvordan det går.. Ts Anonymkode: a3e78...4e3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #8 Skrevet 23. august 2022 Har ikke blitt noe bedre her ihvertfall. Tvert i mot, lyset må være av og jeg tenker ofte at hva i alle dager er det den patetiske fyren innbiller seg….. Skulle aldri ha tilgitt han. Anonymkode: 1cece...a24 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #9 Skrevet 23. august 2022 Har i grunn ikke så mye råd, men har opplevd det samme. Samboer innrømme utroskap for et par år tilbake (ikke i fylla). Det verste var egentlig ikke bildene i hodet av når de hadde sex, hvordan etc, men kjøreturen hans til hun han møtte. Hva i svarte tenkte han på der🙈 Det gav en enorm selvtillitsknekk, men ikke på det seksuelle. Men så har jeg høy drift også da.. Beste rådet jeg kan gi, er å ta tiden til hjelp, og ikke minst ta et tydelig valg og deretter gi det tid. Sett en dato for en evt re-evaluering. Om du velger å bli: gi det tid og når vanskelige følelser kommer - kjenn på de men ikke «brygg på de» eller kjenn på hver gang de dukker opp om du kanskje skal gå likevel. Si heller til deg selv at du har tatt et valg om å bli. Anonymkode: c9925...7f0 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #10 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ikke blitt noe bedre her ihvertfall. Tvert i mot, lyset må være av og jeg tenker ofte at hva i alle dager er det den patetiske fyren innbiller seg….. Skulle aldri ha tilgitt han. Anonymkode: 1cece...a24 Må du ha lyset av under sex med han, eller mener du at han er helt blåst i hodet som ønsker sex med deg etter at han har vært utro mot deg? Ts Anonymkode: a3e78...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #11 Skrevet 23. august 2022 Hei ts, jeg opplevde utroskap for første gang i 2019, november. De lå sammen. I mange måneder slet jeg VELDIG med å være intim med han - både sex, kyssing osv. Hadde ikke lyst, jeg følte meg direkte kvalm. Det var flere ganger at jeg slet med å bli våt og "tvang" meg selv til å late som alt var normalt. Under sexen følte jeg ingenting, hadde bare dårlige tanker i hodet og tenkte mye på utroskapen. Jeg slet også veldig med å bearbeide og det tok lang tid før det sluttet å komme i hodet på meg hele tiden. Jeg trengte tid bort fra han. Jeg tok gjentatte ganger opp tema med både han og hun han var utro med - men begge "husket ikke" fordi det var lenge siden (tok det opp md en gang jeg fikk vite det, da var det typ 3-4 uker siden, han var full men hun var jo edru. tror hun ikke ønsket å fortelle) og fikk vite svært lite. på en måte ville jeg vite alt fordi jeg satt og tenkte så mye på det hele tiden samtidig som jeg tror det hadde ødelagt meg enda mer av å få vite. Jeg sliter enda i dag, vi har ikke det vi pleide å ha. Jeg har ikke de samme følelsene for han under sex, eller intimitet. Jeg ønsker ikke alltid å kysse han, eller ligge med han, da er det nok mer bare for å ha sex, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg klarte ikke å få den følelsen jeg følte på mtp nærhet til han, etter utroskapen. Jeg har prøvd å gå til psykolog for å bearbeide og få hjelp, men det gnager fortsatt i tankene. Ikke like ille selvfølgelig, og jeg har gått videre fra det. Men når forholdet er i en dårlig periode eller jeg har det tøft så er det ofte utroskapen jeg tenker på, men jeg skjønner at jeg ikke kan "straffe" han for det mer. Alle har gått videre fra det utenom meg, jeg stolte blindt på han og var så forelsket, og jeg har ikke klart å stole på han på samme måte igjen. Han har vært god mot meg, og prøvd å hjelpe, og det har blitt litt bedre som kommer og går i perioder. Jeg husker det var veldig ille i starten i allefall, og det unner jeg ingen. jeg dømmer deg ikke for å bli, for jeg har blitt selv etter å ha opplevd utroskap, det er vanskelig å gå. Det spørs om du ønsker å få vite det de gjorde, for jeg tror det kan være vanskelig å skulle ha sex og gjøre ting med han på en intim måte dersom du vet at "dette gjorde de også", og sammenlikne deg selv osv. Jeg måtte ta til takke med den ørlille informasjonen jeg fikk, og godta at det var det. Jeg tror det var best sånn også, at jeg ikke fikk vite det. Gjør det som er best for deg. Hvis du ønsker å flytte ut og ta litt tid til deg selv, så gjør det. Det er hardt å bli i forhold etter utroskap, da må begge gjøre en skikkelig innsats. Jeg personlig hadde ikke gjort det igjen, når jeg visste hvor jævlig det kom til å bli og hvor mye det kom til å påvirke meg og forholdet i ettertid, spesielt med tanke på tillit og selvfølelse. Men igjen, jeg dømmer deg ikke ❤️ Følg hjertet ditt, du vet hva som er best for deg. Hvis kroppen din har begynt å "rejecte" han, så la den gjøre det. Ikke tving deg selv. La den få den tiden den trenger, og se om det hjelper. Hvis ikke, så er det kanskje best å gå. Da har du gjort ditt. Anonymkode: 99567...a95 3 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #12 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har i grunn ikke så mye råd, men har opplevd det samme. Samboer innrømme utroskap for et par år tilbake (ikke i fylla). Det verste var egentlig ikke bildene i hodet av når de hadde sex, hvordan etc, men kjøreturen hans til hun han møtte. Hva i svarte tenkte han på der🙈 Det gav en enorm selvtillitsknekk, men ikke på det seksuelle. Men så har jeg høy drift også da.. Beste rådet jeg kan gi, er å ta tiden til hjelp, og ikke minst ta et tydelig valg og deretter gi det tid. Sett en dato for en evt re-evaluering. Om du velger å bli: gi det tid og når vanskelige følelser kommer - kjenn på de men ikke «brygg på de» eller kjenn på hver gang de dukker opp om du kanskje skal gå likevel. Si heller til deg selv at du har tatt et valg om å bli. Anonymkode: c9925...7f0 Selv om det var fyllesex så var det to ganger, og den siste gangen var han kun brisen fortalte han. De gjorde det først i vår seng og det var tilfeldig, og noen uker senere på jobb. Dette var en periode da jeg var bortreist og han savnet sex, var ofte på byen og så visste han at hun var tilgjengelig fordi hun likte han. Han sier han var i en boble og tenkte ikke på meg, han var ruset på spenning og etter at hun ikke ville bli med på utroskapen lengre kom den dårlige samvittigheten snikende litt og litt. Tanken om at dette var litt planlagt er det verste, og han nekter for at han har hatt følelser for henne og at dette kun dreide seg om å få tømt seg. Ts Anonymkode: a3e78...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #13 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei ts, jeg opplevde utroskap for første gang i 2019, november. De lå sammen. I mange måneder slet jeg VELDIG med å være intim med han - både sex, kyssing osv. Hadde ikke lyst, jeg følte meg direkte kvalm. Det var flere ganger at jeg slet med å bli våt og "tvang" meg selv til å late som alt var normalt. Under sexen følte jeg ingenting, hadde bare dårlige tanker i hodet og tenkte mye på utroskapen. Jeg slet også veldig med å bearbeide og det tok lang tid før det sluttet å komme i hodet på meg hele tiden. Jeg trengte tid bort fra han. Jeg tok gjentatte ganger opp tema med både han og hun han var utro med - men begge "husket ikke" fordi det var lenge siden (tok det opp md en gang jeg fikk vite det, da var det typ 3-4 uker siden, han var full men hun var jo edru. tror hun ikke ønsket å fortelle) og fikk vite svært lite. på en måte ville jeg vite alt fordi jeg satt og tenkte så mye på det hele tiden samtidig som jeg tror det hadde ødelagt meg enda mer av å få vite. Jeg sliter enda i dag, vi har ikke det vi pleide å ha. Jeg har ikke de samme følelsene for han under sex, eller intimitet. Jeg ønsker ikke alltid å kysse han, eller ligge med han, da er det nok mer bare for å ha sex, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg klarte ikke å få den følelsen jeg følte på mtp nærhet til han, etter utroskapen. Jeg har prøvd å gå til psykolog for å bearbeide og få hjelp, men det gnager fortsatt i tankene. Ikke like ille selvfølgelig, og jeg har gått videre fra det. Men når forholdet er i en dårlig periode eller jeg har det tøft så er det ofte utroskapen jeg tenker på, men jeg skjønner at jeg ikke kan "straffe" han for det mer. Alle har gått videre fra det utenom meg, jeg stolte blindt på han og var så forelsket, og jeg har ikke klart å stole på han på samme måte igjen. Han har vært god mot meg, og prøvd å hjelpe, og det har blitt litt bedre som kommer og går i perioder. Jeg husker det var veldig ille i starten i allefall, og det unner jeg ingen. jeg dømmer deg ikke for å bli, for jeg har blitt selv etter å ha opplevd utroskap, det er vanskelig å gå. Det spørs om du ønsker å få vite det de gjorde, for jeg tror det kan være vanskelig å skulle ha sex og gjøre ting med han på en intim måte dersom du vet at "dette gjorde de også", og sammenlikne deg selv osv. Jeg måtte ta til takke med den ørlille informasjonen jeg fikk, og godta at det var det. Jeg tror det var best sånn også, at jeg ikke fikk vite det. Gjør det som er best for deg. Hvis du ønsker å flytte ut og ta litt tid til deg selv, så gjør det. Det er hardt å bli i forhold etter utroskap, da må begge gjøre en skikkelig innsats. Jeg personlig hadde ikke gjort det igjen, når jeg visste hvor jævlig det kom til å bli og hvor mye det kom til å påvirke meg og forholdet i ettertid, spesielt med tanke på tillit og selvfølelse. Men igjen, jeg dømmer deg ikke ❤️ Følg hjertet ditt, du vet hva som er best for deg. Hvis kroppen din har begynt å "rejecte" han, så la den gjøre det. Ikke tving deg selv. La den få den tiden den trenger, og se om det hjelper. Hvis ikke, så er det kanskje best å gå. Da har du gjort ditt. Anonymkode: 99567...a95 Du beskriver det akkurat sånn som jeg har det nå. De første ukene etter at jeg fikk vite det snakket vi mye om det, og jeg skrek, ropte, kjeftet og bannet og snakket også med henne. Jeg fikk vite en del detaljer og følte meg veldig mye bedre, men nå 6 uker senere har det begynt å sige på igjen med nye tanker, og jeg har problemer med å ha sex med han. Det er skikkelig pliktsex og jeg gjør det for å slippe mas. Hver gang det er snakk om sex så begynner jeg å tenke på de to ha sex, og jeg klarer bare å ha sex med han i én stilling og har også begynt å fake orgasme. Det har faktisk blitt verre løpet av sommeren og være intim med han😐 Ts Anonymkode: a3e78...4e3 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #14 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selv om det var fyllesex så var det to ganger, og den siste gangen var han kun brisen fortalte han. De gjorde det først i vår seng og det var tilfeldig, og noen uker senere på jobb. Dette var en periode da jeg var bortreist og han savnet sex, var ofte på byen og så visste han at hun var tilgjengelig fordi hun likte han. Han sier han var i en boble og tenkte ikke på meg, han var ruset på spenning og etter at hun ikke ville bli med på utroskapen lengre kom den dårlige samvittigheten snikende litt og litt. Tanken om at dette var litt planlagt er det verste, og han nekter for at han har hatt følelser for henne og at dette kun dreide seg om å få tømt seg. Ts Anonymkode: a3e78...4e3 Huff, i senga deres også ja… Hadde selv slitt med å tilgi alt dette, og ikke minst å ha sex med han igjen. Men folk har tilgitt utroskap før og kommet seg gjennom det, så det skal være mulig. Det er enda gått veldig kort tid, prosessen vil nok ta lang tid. Det med sex og sånn bør iallefall gå i ditt tempo, og du må ikke la deg presse til noe. Anonymkode: 35cc7...778 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #15 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du beskriver det akkurat sånn som jeg har det nå. De første ukene etter at jeg fikk vite det snakket vi mye om det, og jeg skrek, ropte, kjeftet og bannet og snakket også med henne. Jeg fikk vite en del detaljer og følte meg veldig mye bedre, men nå 6 uker senere har det begynt å sige på igjen med nye tanker, og jeg har problemer med å ha sex med han. Det er skikkelig pliktsex og jeg gjør det for å slippe mas. Hver gang det er snakk om sex så begynner jeg å tenke på de to ha sex, og jeg klarer bare å ha sex med han i én stilling og har også begynt å fake orgasme. Det har faktisk blitt verre løpet av sommeren og være intim med han😐 Ts Anonymkode: a3e78...4e3 Har du også pliktsex med han fordi du innerst inne er redd han vil gjøre noe sånt igjen? Anonymkode: 35cc7...778 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #16 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Må du ha lyset av under sex med han, eller mener du at han er helt blåst i hodet som ønsker sex med deg etter at han har vært utro mot deg? Ts Anonymkode: a3e78...4e3 Jeg orker ikke å se han og tenke på at han har hatt sex med noen andre. Jeg synest han er blåst i hodet som innbiller seg at han er en form for superelsker som kan tilfredsstille flere kvinner. De han var utro med må ha vært godt skuffet ihvertfall. Anonymkode: 1cece...a24 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #17 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du beskriver det akkurat sånn som jeg har det nå. De første ukene etter at jeg fikk vite det snakket vi mye om det, og jeg skrek, ropte, kjeftet og bannet og snakket også med henne. Jeg fikk vite en del detaljer og følte meg veldig mye bedre, men nå 6 uker senere har det begynt å sige på igjen med nye tanker, og jeg har problemer med å ha sex med han. Det er skikkelig pliktsex og jeg gjør det for å slippe mas. Hver gang det er snakk om sex så begynner jeg å tenke på de to ha sex, og jeg klarer bare å ha sex med han i én stilling og har også begynt å fake orgasme. Det har faktisk blitt verre løpet av sommeren og være intim med han😐 Ts Anonymkode: a3e78...4e3 Uff, føler med deg - følte jeg bare hadde pliktsex med han. Ville bare avslutte og skrike på han, men følte det nesten ble for dumt å gjøre siden jeg tross alt tilga han. Følte jeg tilga veldig "lett" også, selv om jeg selvfølgelig gråt og kjefta MYE, så jeg følte jeg aldri rakk å være sårbar om det gir mening. Var bare å fortsette i forholdet, jeg fikk ingen pause. Forholdet gikk videre og jeg følte meg helt zombie, jeg fikk liksom ikke ordentlig tid til å tenke gjennom og eventuelt revurdere forholdet. Klarte ikke prosessere alt jeg hadde fått vite selvfølgelig, så da ble det jo at jeg prosesserte det mens vi var sammen, som tok lang tid. Mye krangling og dårlig stemning. Jeg ble nesten bare kvalm av tanken på sex, ville ikke bli rørt av han i det hele tatt og hvertfall ikke røre han. Under sexen fikk jeg ofte tanker "lurer på om de gjorde dette.." og fikk bilder i hodet, lurer på om han likte det bedre enn med meg, om de kyssa - hva slags kjemi de hadde. ALT! Det er så vanskelig å bearbeide. Ble så sint og frustrert at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg er ganske sikker på at det blir bedre, men jeg ville absolutt anbefalt deg å ta tid til deg selv. Det var det jeg ikke gjorde, skulle ønske jeg hadde satt forholdet / kontakten med han på pause og fått tenke i fred. Han var liksom alltid til stede så jeg fikk ikke tiden jeg burde ha hatt. I tillegg ble jeg skikkelig manisk, og det klikka for meg til tider, fordi jeg aldri hadde fått bearbeida utroskapen. Når jeg tenkte på det kunne jeg hisse meg opp ekstremt og skrike og alt, sletta alt av jenter på sosiale medier, kutta all kontakt. Var livredd for at han skulle finne seg noen andre og måtte ha full kontroll. Jeg var virkelig ikke meg selv. Hadde gjort det mye annerledes hvis jeg hadde sjansen til å endre på det, men er så vanskelig å tenke klart i en sånn situasjon når man først står i det. Sender deg masse gode tanker, dette er absolutt ikke lett ❤️ Hvis du ikke vil ha sex, så ikke ligg med han. Han fortjener ingenting fra deg. Min tanke var at dersom jeg ikke har sex med han så kommer han bare til å være utro igjen, så jeg tvang meg jo selv til det, pluss at jeg tenkte at "vi må jo ha sex for at det her skal fungere" tenkte at sexen var jo det som fikk han til å "gå fra" meg til en annen, så sexen ble plutselig utrolig viktig. Hvis jeg ikke ga han det så kom han til å gjøre det igjen. Det er så mye som fucker med hodet når man opplever utroskap dessverre. Hvis du har lyst så gi det en sjans, men på dine premisser. Ikke føl deg tvunget til å gjøre noe. Sett deg selv først, ikke han og ikke forholdet - men deg og dine følelser. Fokuser på å klarne tankene og finn ut hva du ønsker, hva du tolererer i forholdet ditt fra nå av. Hvis det ikke går, så går det ikke - da prøvde du i allefall. Anonymkode: 99567...a95 1 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #18 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du også pliktsex med han fordi du innerst inne er redd han vil gjøre noe sånt igjen? Anonymkode: 35cc7...778 Nei jeg stoler på han (tror jeg da) siden han har forandret seg radikalt etter utroskapen. Han er nå redd for å miste meg og det er jeg som har kontrollen på en måte. Har hatt sex med han av gammel vane for å se om jeg kan klare å fortsette akkurat sånn som før utroskapen, og fordi jeg har vært litt kåt, men nå har det stoppet opp😔 Ts Anonymkode: a3e78...4e3
MizzVic Skrevet 23. august 2022 #19 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vil gjerne at det funker men det er vanskeligere enn antatt. Han har gått i terapi etter utroskapen, og funnet ut at han var en egoistisk livsnyter med dårlig impulskontroll som gjorde en grusom ting uten å tenke på hva han ødela. Ts Anonymkode: a3e78...4e3 Måtte han i terapi for å lære hva utroskap gjør? 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #20 Skrevet 23. august 2022 For meg høres det ut som at du her behov for å snakke om dette, med han. Det virker som at du er interessert i veldig spesifikke ting - fra det du skriver. Tror du det vil gi noen "closure" å få svar på det du lurer på? Det kan gå begge veier, men jeg tror at om du grubler mye på dette, til en slik grad at det er forstyrrende for veien videre, så må du bare få katta ut av sekken. Anonymkode: edc56...1fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå