AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Noen som har erfaring med hormonell/menstruerell migrene? Er det noe «vits» med migrenemedisin, eller er det den underliggende årsaken (menstruasjonen/hormonene) som må behandles? Anonymkode: 174ca...665
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Jeg har hatt det i alle år. Hver eneste gang jeg har hatt mensen har jeg fått anfall. Nå er jeg tydeligvis i begynnelsen av klimakteriet for nå får jeg det ikke hver gang lenger så der er håp. Jeg har opplevd disse anfallene som veldig sterke. Ofte virker ikke triptaner men alltid verdt et forsøk. Sånn har det vært for meg da. Jeg vet man kan forsøke å forebygge men det innebærer mye medisiner og jeg har ikke villet betale den prisen. Så spørs det også om du er i den gruppen som meg som har migrene både under mens og mellom mens eller kun under mens. To forskjellige diagnoser. Google og les. Ikke mye å gjøre med dette her. Anonymkode: cd532...f20
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Min personlige erfaring er at det er lite hjelp i anfallsmedisin. Eneste som har hjulpet for meg er å begynne på Cerazette. Men det tok dessverre nesten et halvt år før jeg merket noen endring. Anonymkode: e59de...3fa
Kalevala Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Ja det er anfallsmedisin som gjelder da også, men disse anfallene kan være vanskeligere å behandle. Hvis du er veldig plaget kan det hjelpe å unngå menstruasjonen helt slik at du både slipper østrogenfallet rett før blødning, og selve blødningen. Begge er migrenetriggere. https://www.instagram.com/p/CeGCG-rKWOB/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå