Gå til innhold

Normalt å ha små forelskelser i andre når man er i forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer hadde en prat for litt siden. Der kom det fram at han har vært små-forelsket i andre flere ganger iløpet av forholdet vårt. Han snakket helt casual om det og ble sjokkert når jeg sa jeg ikke har hatt det samme. Han sier at han ikke kan noe for det og det går over etter noen uker.  Er det vanlig? 

Anonymkode: 13fad...7a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 77762...09c

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke kalt det forelskelse, da - varer det noen uker bare, er man bare betatt. 

Anonymkode: 77762...09c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har "beundret" andre menn og kompiser til mannen, og synes de har vært inspirerende og fascinerende. Men ikke forelsket, så selv om jeg har følt de tingene så har jeg aldri blitt mindre forelsket i mannen.

Anonymkode: 1d67b...a91

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet i alle fall at om jeg i perioder som forholdet ikke er på topp kan bli litt betatt av andre. Men jeg agerer jo ikke på det. Aldri fortalt det til mannen, og synes egentlig der var litt rart at din partner brakte det på bane. Det gjør en jo litt usikker og er ikke noe som bør deles, hvis det uansett går over etter noen uker. Det du ikke vet har du ikke vondt av, så lenge han vet hvor grensa går.

Anonymkode: 84bd2...c8d

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, det er vanlig. 

Det uvanlige er å fortelle partneren om det…

Anonymkode: 0f496...e0a

• Liker 8
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 30910...8a3

Skrevet

Forskjell på forelskelse, betatt og å synes noen er fin. Vil ikke si forelskelse i noen andre er vanlig i et forhold, da jeg anser forelskelse som altoppslukende og nesten en besettelse, for å overdrive litt. Å være betatt er noe annet å det vil jeg si er vanlig. Å synes noen andre en partner er fin er hvertfall vanlig. 

Det som er uvanlig er å snakke med partneren om dette. 

• Liker 1
Skrevet

Det har hendt at det har kriblet litt ekstra i kroppen når jeg har sett en bestemt person ja. Har nok også tenkt litt ekstra på denne personen. Så har det gått over etter en mnd eller to. Har vel skjedd to ganger i løpet av fem år eller noe. Har aldri fortalt det til noen selvfølgelig. 

Anonymkode: 9af72...7f4

Skrevet

Nei, det tror og håper jeg ikke er normalt. På de 6 årene jeg har vært sammen med min kjære har jeg ikke følt på et fnugg av forelskelse/betatthet for andre.

-Ja, jeg kan se at det finnes andre pene menn med gode kvaliteter der ute, men ingen som får hjertet til å banke litt ekstra slik som for min kjære. Tror heller ikke han har følt på noe sånt for andre kvinner. Vi er åpne om at det er gøy å bli flørtet med på byen f.eks eller at vi har sett en pen mann/kvinne.

Anonymkode: 23660...051

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg og samboer hadde en prat for litt siden. Der kom det fram at han har vært små-forelsket i andre flere ganger iløpet av forholdet vårt. Han snakket helt casual om det og ble sjokkert når jeg sa jeg ikke har hatt det samme. Han sier at han ikke kan noe for det og det går over etter noen uker.  Er det vanlig? 

Anonymkode: 13fad...7a4

Er et valg man tar, hvis man velger å være åpen for slikt, så vil man bli det. Selvfølgelig vil det kraftig øke risiko for samlivsbrudd, med eller uten utroskap.

Du bør si til din samboer, at dette skal han slutte med.

Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

Er et valg man tar, hvis man velger å være åpen for slikt, så vil man bli det. Selvfølgelig vil det kraftig øke risiko for samlivsbrudd, med eller uten utroskap.

Du bør si til din samboer, at dette skal han slutte med.

Typisk svar fra en/ei som tror på at livet er et Disney eventyr.

Anonymkode: f27d6...fa9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Typisk svar fra en/ei som tror på at livet er et Disney eventyr.

Anonymkode: f27d6...fa9

Feil. Svar fra noen som vet at vi mennesker ikke er perfekte, og derfor trenger å utøve kontroll over oss selve.

Skrevet

Ja, det er vanlig. Men kanskje mer betatt enn forelsket? Men de fleste forteller ikke om det til partner! 

• Liker 2
Skrevet

Med hånden på hjertet:

Etter jeg møtte min nåværende samboer har jeg aldri kjent på følelsen av tiltrekning for noen andre. Kan synes noen er kjekk/pen, men det kan jeg synes om Ryan Gosling også.

Øynene kan «like det de ser» på en måte, men hjertet slår ikke for andre enn samboer.

Anonymkode: 57519...23e

Skrevet

Ja jeg har hatt noen små crush her og der ila vårt samliv, men det har aldri vært på tanken å gå videre med det eller forlate mannen min. For han er min beste venn og jeg elsker han, jeg vet at jeg finner aldri en som han igjen❤️

Anonymkode: 3f5e3...cd2

• Hjerte 2
Skrevet

Det er vanlig for de aller fleste ja :) 

Ikke alle kan snakke om det, så ikke en samtale som er lur å ha om man er på «din» side.

Sannsynligheten for at du vil oppleve det samme en gang er stor. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, helt normalt.

Anonymkode: ba893...275

Skrevet

Helt normalt. Jeg har vært betatt en gang, og da unngikk jeg den personen. Det gikk over!

Anonymkode: 1980a...07f

Skrevet

Jeg har i løpet av de 26 årene med min mann, aldri vært betatt eller forelsket i noen andre. Det håper jeg ikke mannen min har heller. Å jeg ville ikke tro det er vanlig. I så fall veldig rart. For meg er det kun min mann som gjelder. 

Anonymkode: 8145a...0a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...