Gå til innhold

Hater Bergen!

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må lage litt mer realistiske vitser!

Anonymkode: 611b5...666

OK - da skal vi se på litt bergensk humor av eldre årgang:

Etter å ha sprengt seg selv i luften på et fullsatt fotballstadion, kommer selvmordsbomberen til Himmelporten, og banker på. Hvorpå en nusselig engel åpner, og ber om personopplysninger. “Navn?” “Saïd.” “Yrke?” “Martyr.” “Velkommen,” fortsetter engelen, “nå er du nesten klar for Paradis. Det er bare en siste oppgave som gjenstår; er du rede til å fortsatt være martyr?” “Ja.” “En ekte martyr som står foran en umulig oppgave, og som en hel by vil vende seg mot når motgangen kommer?” “Ja.” “Du er sannelig modig,” sier engelen, og gauler mot Himmelriket: “Sjef! Jeg har funnet en ny masochist som vil overta trenerjobben i Brann …!”

Og en til:

Branns miserable sesongstart i 1. divisjon fører til at lagets svenske trener blir nødt til å søke trøst hos en spåkone. “Kommer Brann att vinna något snart?” undres han. Hun stirrer dypt inn i krystallkulen. “Visjonen er dessverre svært tåkete - alt jeg kan se er en avisforside med ordene “HELT UTROLIG!!! BRANN HAR VUNNET”. “Häftigt,” svarer treneren, “Men vad vinner vi? NM? Tippeligaen? Champions Legaue?” “Aner ikke, men siden bokstavene er så digre, må det være noe virkelig stort.”

Fem år senere prydes Bergens Tidendes forside med krigstyper: “HELT UTROLIG!!! BRANN HAR VUNNET 6. DIVISJON!”

Anonymkode: 3d21a...6e5

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Fru Uperfekt skrev (6 timer siden):

La TS flytte, vi trenger ikke negativitron folk her

Selvsagt skal hun flytte nei til bergensboere som er negativ til Bergen.

Endret av Sommer2464
Litt uheldig klarte å skrive spørsmålstegn istedenfor punktum.
Skrevet
Woah0 skrev (1 time siden):

Og det er grunnen til at vi synes fotball er en avskyelig "idrett"

• Liker 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

De er ikke jævlige men direkte, intet nekter en å flytte fra Bergen by

Det du kaller å være direkte blir sett på som uhøflig i resten av landet. 

Anonymkode: f4a0e...9fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det du kaller å være direkte blir sett på som uhøflig i resten av landet. 

Da har du virkelig ikke vært mye rundt i landet 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Sommer2464 skrev (1 time siden):

Selvsagt skal hun flytte nei til bergensboere som er negativ til Bergen?

Nei til mennesker generelt som klager over å bo et sted uten å endre på situasjonen

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (4 minutter siden):

Da har du virkelig ikke vært mye rundt i landet 

Jeg har bodd flere plasser i Norge og hse aldri møtt så uhøflig og frekke folk, og du er et godt eksempel på det med den måten å svare på. 

Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden):

Nei til mennesker generelt som klager over å bo et sted uten å endre på situasjonen

Hvem har sagt at jeg ikke prøver å gjøre noe med det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har bodd flere plasser i Norge og hse aldri møtt så uhøflig og frekke folk, og du er et godt eksempel på det med den måten å svare på. 

Er ikke Bergenser så…. Liker en ikke seg der en bor så flytter en på seg. 
Tror bare du er litt hårsår.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

En sak har alltid flere sider. Hva har du gjort av tiltak for å trives?
Hva eller hvem har gjort at du mistrives så enormt? 
Er det noe du kan gjøre for å bedre situasjonen? 
Mitt inntrykk av det du skriver TS, er at du nærmest har bestemt deg for at byen er pyton. Om man tenker sånn, så blir det gjerne sannheten også. 
Du har bodd der 1 mnd = 4 UKER! Hva er det da? Ingenting! Alt handler ikke om alle andre - til syvende og sist er det DEG  SELV som har makten til å gjøre en endring. Ikke la den sure gubben på bussen ta luven fra deg - for hver kjipe person, finnes det minst 10 hyggelige. Finn de, og ta litt grep om egen tilværelse.

Anonymkode: 73387...605

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Forstår ikke hva jeg tenkte på når jeg bestemte meg for å flytte hit. Har bodd her i en måned og aldri vært så ulykkelig. Mistrives, folk er too much, byen er oppskrytt og jeg har fått en utleier fra helvete. Vil bare bort fra denne drittbyen.

Jeg fortsetter, jeg…

Du skriver at du har en utleier fra helvete. Skjønner det er kjipt, men har egentlig utleieren noe som helst med selve byen å gjøre?

Byen er oppskrytt, skriver du. Kan du utdype? Oppskrytt i forhold til hva? 

Folk er too much. Er ALLE du har møtt på 4 uker slik? Tenk deg godt om.

Du mistrives. Greit, det er leit. Men er det noe du kan gjøre noe med? Er det byens feil at du mistrives? Sånn helt seriøst? 
Leter du etter feil, så finner du det garantert. Og det virker som du virkelig har de negative brillene på. Hva om du forsøker å endre litt på deg selv? Ok, så møter du kanskje både brautende og lite hyggelige mennesker. Men sånne folk finnes i alle byer og land. De gidder vi ikke bry oss om. Men søk etter de andre folkene, de hyggelige. Men da må du også fremstå hyggelig. Ofte holder det å bare smile til noen, så får du fort et smil tilbake. Vær litt nysgjerrig på folk, så blir de litt nysgjerrig på deg også. Ta litt grep selv, så vil nok ting forandre seg.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Så rart, altså man får et lite visst inntrykk når man besøker byen før man faktisk velger å flytte (om du har besøkt byen før)? Jeg er veldig glad i Bergen og gråter når jeg har vært for lenge borte, og jeg er ikke bergenser 😛 

Anonymkode: 10653...cdd

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

TS, huff. Stakkers deg.

Jeg vil bare minne deg på om at det er raspeball-torsdag snart, hvor bergenske spiserier serverer raspeballer som en fast tradisjon.

Hvis du liker "raspikker" er det kanskje en trøst? 😅 Det er jo ganske godt.

Anonymkode: 611b5...666

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2022 den 13.58):

Det er sikkert heller ikke lett å være ny her i Oslo, men man vet at man i det minste har kommet til en by. Flytter man derimot til Bergen, kan man mistenke at man ikke lenger er i live, og har havnet i skjærsilden.

Bergen er et sted man flykter fra, ikke et sted man drar til; de arme, ulykkelige sjelene som har havnet der, må føle seg som fluer som har blitt tatt til fange av en kjøttetende blomst, med den forskjell at man bytter ut blomsten med en paraply mestparten av året.

Dersom en bergenser får et glimt av solskinn, må det stakkars mennesket tro at dette er en eller annen skinnende engel; i Bergen er det regn som gjelder.

😅

Anonymkode: 9aee3...b41

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du sier ingenting om at du gjør noe som helst, utover å klage over andre🤷‍♀️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

TS har bodd noen få uker i Bergen, har problemer med utleier, og da blir automatisk hele Bergens befolkning utsatt for hat.

Mistenker trolling, ellers må ts være så sparsomt mentalt begavet at det nok er aller best at hun/han finner seg et sted i utkanten.

Så at en nevnte at den kjedelige småbyen Gjøvik var et bedre sted enn Bergen. Jeg har vært begge steder, har kjente begge steder, og er ikke i den minste tvil om hvilken av de to byene jeg ville valgt å bo i. Bergen har passe bystørrelse, Gjøvik er rett og slett knøttliten i forhold. Bergen har masse spennende spisesteder, flott natur, historiske steder, og fine folk. Selvfølgelig er der drittsekker i Bergen som alle andre steder, men de fleste bergensere er trivelige folk.

Anonymkode: 4eadf...3d9

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Honey Dew skrev (På 23.8.2022 den 16.25):

Og det er grunnen til at vi synes fotball er en avskyelig "idrett"

Det samme synges vel overalt dessverre.

Anonymkode: ec2ea...1bc

Skrevet

Du om det. Eg hadde glatt flytta tilbake. 

• Nyttig 1
Skrevet

Hehe, ja. Og du har ikke en gang nevnt været 

Anonymkode: 08492...cdd

• Liker 1
Skrevet

Tidligere har jeg kommet med ganske krasse utsagn i denne tråden, som at Bergen er et sted man flykter fra, ikke et sted man drar til. Men dette var naturligvis ikke sååååå seriøst ment, for uansett hva man enn kan si om selve byen og den uutømmelige tilgangen av regnvann, er det ikke til å nekte for at man kan finne mange flotte mennesker der; når alt kommer til alt, er det ikke de innfødtes skyld at de så dagens lys på et sted der Gud glemte å sjekke værvarselet.

Og siden det er rimelig mye negativitet å finne på Kvinneguiden nå om dagen, særlig i diverse tråder der det nesten virker som om uføre helst burde kapre et romskip og søke asyl på en annen klode for ikke å være en byrde for de stakkars skattebetalerne, tenke jeg at man kunne skape litt positiv stemning i denne tråden ved å stemme i allsang av en sang som er så bergensk som den kan bli - de som har problemer med naboene sine, kan gjerne skru opp volumet, slik at også naboene får gleden av å høre denne klassikeren klokken tre om natten.

Riktig god helg, alle dere fra Bergen. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2022 den 13.44):

Det du skriver bekrefter bare at du er et helt normalt menneske med normale reaksjoner; å bo i Bergen omgitt av bergensere er litt bedre enn å sone livstid i et fengsel, men bare litt. :tongue:

Takk for din betraktning, har faktisk aldri noen sinne kommet overens med Bergensere, da mener jeg Bergensere, ikke Hordalendinger.  For noen år siden var jeg tvunget til å være sammen med noen av dem.  Opplevde to ganger da de var på besøk å få høre hvor dum jeg var.  At noen synes jeg er dum er helt i orden , det er mange jeg syns er dumme.  Men jeg sier det ikke til dem etter å ha fått masse god mat og en god seng å sove i.   Jeg har også en svoger som er ektefødt Bergenser.  Den dagen han dør får min kone reise alene i begravelsen.  Men det sies at klarer man å holde ut spydighetene til dette folket vil man til slutt ha en venn for livet som aldri svikter deg.  Problemet er nok at jeg aldri har klart å holde ut så lenge.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...