Gå til innhold

Hater Bergen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har funnet ut hvorfor det bor så mange i Bergen (håper ingen bergensere føler seg krenket av dette):

Etter at folk dro nordover og bosatte seg i Norge, dro de mest eventyrlystne til Island. De mest kontinentale dro til Østlandet der de grunnla Oslo. De mest religiøse dro til Trondheim der de etter hvert bygget Nidarosdomen. Og landsbyidiotene - de sendte man til Bergen. :tongue:

Anonymkode: 3d21a...6e5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (10 minutter siden):

Bergensere er flinke å ta imot nyinnflyttede

Har møtt folk som har vært hyggelige og imøtekommende, men det er de som ikke er hyggelige som man ikke klarer å glemme. Sjefen min er helt forferdelig, frekk, rappkjeftede og er svært høyrøstet. Jeg som egentlig ikke hadde noe i mot bergensk, blir dårlig av dialekten nå.

Anonymkode: f4a0e...9fc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Bergen er objektivt en drittby. Ingen by i Norge har flere røde soner enn Bergen, selv ikke Oslo. Masse dop, narkiser og drittområder.

Anonymkode: eddf6...6d3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hei, bergensere. Hva tenker dere om å ta i mot noen som begynner å bli sliten av Oslo? NB! Denne "noen" er ikke fra Oslo, men et annet sted i landet. Mtp. bakgrunn og opphav: Hvilke folk går dere best sammen med, og hvilke ikke?

Anonymkode: 43eb9...30f

Skrevet
Pås skrev (13 minutter siden):

Det var ikke det jeg skrev, jeg skrev at alle som hater Bergen så mye, og må gi uttrykk for det på Norges største diskusjonsforum bare kan flytte!

Er det ikke lov å si noe negativt om Bergen på «Norges største diskusjonsforum»? Jeg har ingen lojalitet til byen og jeg skriver bare min ærlige mening.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke lov å si noe negativt om Bergen på «Norges største diskusjonsforum»? Jeg har ingen lojalitet til byen og jeg skriver bare min ærlige mening.

Hvordan våger du!

Anonymkode: 611b5...666

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men Bergen er jo en mye finere by enn Oslo!

Bergen har et skikkelig sentrum, en identitet  og en bykultur. Oslo er bare en sammensetning av ulike bydeler, og det virker som om folk identifiserer seg med egen bydel (ev. østkant eller vestkant) heller enn med byen som helhet. Hus og bygninger er historieløst smurt opp uten tanke på hva som er pent, og passer inn. Bebyggelsen i Bergen fremstår mer planlagt og harmonisk.
Jeg er verken fra Oslo eller Bergen, men har bodd 6 år i Bergen og 12 år i Oslo. 

Anonymkode: 04138...784

Jeg har aldri skrevet at Oslo er drømmen, men sammenlignet med Bergen så er Oslo  super.

• Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har funnet ut hvorfor det bor så mange i Bergen (håper ingen bergensere føler seg krenket av dette):

Etter at folk dro nordover og bosatte seg i Norge, dro de mest eventyrlystne til Island. De mest kontinentale dro til Østlandet der de grunnla Oslo. De mest religiøse dro til Trondheim der de etter hvert bygget Nidarosdomen. Og landsbyidiotene - de sendte man til Bergen. :tongue:

Gratulerer. Du har skrevet dagens dummeste innlegg. 🎇

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bergen er objektivt en drittby. Ingen by i Norge har flere røde soner enn Bergen, selv ikke Oslo. Masse dop, narkiser og drittområder.

Anonymkode: eddf6...6d3

Hvor da? 
Er trygg i hele byen, aldri hatt problemer

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har møtt folk som har vært hyggelige og imøtekommende, men det er de som ikke er hyggelige som man ikke klarer å glemme. Sjefen min er helt forferdelig, frekk, rappkjeftede og er svært høyrøstet. Jeg som egentlig ikke hadde noe i mot bergensk, blir dårlig av dialekten nå.

Så slutt og flytt, rævhol finner en overalt

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Uff da. Beklager så mye at jeg klarte å krenke noen med en vits; humor og selvironi er en fin ting, og anbefales også i regnfulle Bergen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff da. Beklager så mye at jeg klarte å krenke noen med en vits; humor og selvironi er en fin ting, og anbefales også i regnfulle Bergen.

Du må lage litt mer realistiske vitser!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Skulle så gjerne gjort det, men det er ikke så lett med bolig og jobb. Flytter med engang jeg får mulighet til det. Dette er et sort hull.

Jeg er helt enig i at du bør bo et sted du trives. Siden du ikke kan flytte på dagen kan det jo være en ide å prøve å ha det hyggelig i mellomtiden. Er det noe du har lyst til å gjøre i Bergen, eller har du hobbyer du kan holde på med? Kanskje noen her kan tipse om serverdigheter eller aktiviteter du kan bedrive frem til du kan flytte? 

Anonymkode: c3be2...5de

• Liker 2
Skrevet

Jeg flyttet til Bergen fra et lite sted for nesten 25 år siden, og trives selvsagt godt fordi det er alle slags folk her. 
Men har et inntrykk av at trøndere, rogalendinger og folk fra sentrale deler av østland kan mistrives her av ulike grunner. 
Noen bergensere kan være litt «mye», spesielt Brann-supportere som er sånn typisk middelklasse. 

Anonymkode: d08ce...78e

• Hjerte 2
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (5 minutter siden):

Så slutt og flytt, rævhol finner en overalt

Wow, du er jo et godt eksempel på hvor jævlige bergensere er.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må lage litt mer realistiske vitser!

Denne tråden er beviser jo hvor «hyggelige» bergensere er…

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjarmér meg! 😄 Har satt meg ned med iskrem nå, 100 % klar til å bli sjarmert. ❤️ 😄

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår ikke hva jeg tenkte på når jeg bestemte meg for å flytte hit. Har bodd her i en måned og aldri vært så ulykkelig. Mistrives, folk er too much, byen er oppskrytt og jeg har fått en utleier fra helvete. Vil bare bort fra denne drittbyen.

Da jeg flyttet til byen for over 20 år siden for å studere, så hatet jeg byen også. Masse fjell, veldig vått osv.

Nå er jeg flyttet tilbake til hjembyen, og jeg savner Bergen noe helt vanvittig. Det er en fantastisk by og naturen rundt likeså.

Uansett hvor man flytter, så må man la byen vokse på en. 1 mnd er ikke nok til å avgjøre det.

Gi det 1-2 år.

Anonymkode: 68640...eca

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Wow, du er jo et godt eksempel på hvor jævlige bergensere er.

De er ikke jævlige men direkte, intet nekter en å flytte fra Bergen by

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har ikke kraft til å krenke, i og med at du ikke eier humor. Den er om mulig enda svakere enn "historiekunnskapene" dine.

Jeg befinner meg forresten i solfylte Oslo.

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke bergenser.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...