Gå til innhold

Hater Bergen!

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Forstår ikke hva jeg tenkte på når jeg bestemte meg for å flytte hit. Har bodd her i en måned og aldri vært så ulykkelig. Mistrives, folk er too much, byen er oppskrytt og jeg har fått en utleier fra helvete. Vil bare bort fra denne drittbyen.

Anonymkode: f4a0e...9fc

Bergen er en finere by enn Oslo så skjønner ikke hvordan man kan hate Bergen.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Herr Semikolon troller videre 😁

Anonymkode: a5aaa...37f

Skulle virkelig ønske dette var trolling, men dette er dessverre virkeligheten min😫

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Forstår ikke hva jeg tenkte på når jeg bestemte meg for å flytte hit. Har bodd her i en måned og aldri vært så ulykkelig. Mistrives, folk er too much, byen er oppskrytt og jeg har fått en utleier fra helvete. Vil bare bort fra denne drittbyen.

Så flytt, bare flytt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Pås skrev (2 minutter siden):

Vi er ikke vanskelige og vi er lett å ha med å gjøre! Gråter også gledestårer når noen som hater Bergen drar sin vei...!

Det er dessverre ikke opplevelsen min. Blir også lei av høylytte folk.

Skrevet
Sommer2464 skrev (1 minutt siden):

Bergen er en finere by enn Oslo så skjønner ikke hvordan man kan hate Bergen.

La TS flytte, vi trenger ikke negativitron folk her

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Så flytt, bare flytt.

Skulle så gjerne gjort det, men det er ikke så lett med bolig og jobb. Flytter med engang jeg får mulighet til det. Dette er et sort hull.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan jeg spørre deg hvorfor du ikke trivdes i Bergen? Kan ikke beskrive med ord hvor mye jeg gleder meg til jeg kan flytte…

Var noe krøll med uføretrygden. Har fagbrev i IKT men klarte aldri å finne en jobb i 1 år der jeg bodde (som ikke var Bergen). Hørte av en på Gjøvik at det stemmer noe, at det kun er mulig med den videregående utdannelsen å få den i Oslo eller noe, men ellers i Norge er det sykt vanskelig

Uansett de kuttet søknaden når jeg sa nei til en jobb der fordi såg ut som noe Sweatshop arbeid. Så fordi jeg ikke akkurat tok den jobben så kunne jeg ikke engang ha nok penger til å betale leien. Så bestemte jeg meg bare for å flytte tilbake igjen og der ble det fikset. Men bestod Generelt Studiekompetanse i 2021 som privatist, var et fag jeg strøk i. Så nå studerer jeg Fagskole i Gjøvik.

Uansett elendig opplevelse i Bergen. Vil aldri bo der.

Endret av Woah0
  • Hjerte 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Underskriver dette. Kan nesten ikke vente med å komme meg bort herfra. Det virker som det er vanskelig pga at bergensere er vanskelige og ikke lett å ha med å gjøre. Gråter gledestårer når jeg kan flytte.

Som man tenker når man ser grøsserfilmer: Løp mens det enda er tid og du fortsatt kan flykte.

2 minutter siden, Pås said:

Vi er ikke vanskelige og vi er lett å ha med å gjøre! Gråter også gledestårer når noen som hater Bergen drar sin vei...!

Det var ikke pent sagt; håper ikke det er slik man snakker i Bergen hele tiden. "Har du det ikke bra? Det er ikke vår skyld; det er din."

Men man får finne et lyspunkt: I år slipper man heldigvis Brann i Eliteserien i fotball. Uheldigvis er de andre lagene så dårlige at de hjelper Brann til å rykke opp igjen.

Anonymkode: 3d21a...6e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er sikkert heller ikke lett å være ny her i Oslo, men man vet at man i det minste har kommet til en by. Flytter man derimot til Bergen, kan man mistenke at man ikke lenger er i live, og har havnet i skjærsilden.

Bergen er et sted man flykter fra, ikke et sted man drar til; de arme, ulykkelige sjelene som har havnet der, må føle seg som fluer som har blitt tatt til fange av en kjøttetende blomst, med den forskjell at man bytter ut blomsten med en paraply mestparten av året.

Dersom en bergenser får et glimt av solskinn, må det stakkars mennesket tro at dette er en eller annen skinnende engel; i Bergen er det regn som gjelder.

Bergen som regnby er en myte

Anonymkode: e46e8...356

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skulle så gjerne gjort det, men det er ikke så lett med bolig og jobb. Flytter med engang jeg får mulighet til det. Dette er et sort hull.

1) si opp bolig

2) lever inn oppsigelse

3) flytt flytt flytt

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Regn er kult, minner meg om denne sangen.

Har regnet mye i Norge i år generelt : D

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som man tenker når man ser grøsserfilmer: Løp mens det enda er tid og du fortsatt kan flykte.

Det var ikke pent sagt; håper ikke det er slik man snakker i Bergen hele tiden. "Har du det ikke bra? Det er ikke vår skyld; det er din."

Men man får finne et lyspunkt: I år slipper man heldigvis Brann i Eliteserien i fotball. Uheldigvis er de andre lagene så dårlige at de hjelper Brann til å rykke opp igjen.

Bergensere er flinke å ta imot nyinnflyttede

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du det ikke bra? Det er ikke vår skyld; det er din."

Det var ikke det jeg skrev, jeg skrev at alle som hater Bergen så mye, og må gi uttrykk for det på Norges største diskusjonsforum bare kan flytte!

• Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Myte ...?

Har selv denne flasken i bokhyllen; Bergen er den eneste byen i landet som eksporterer regnvannet sitt:

1_02.08.2009211327.jpg

Skrevet
Woah0 skrev (8 minutter siden):

Var noe krøll med uføretrygden. Har fagbrev i IKT men klarte aldri å finne en jobb i 1 år der jeg bodde (som ikke var Bergen). Hørte av en på Gjøvik at det stemmer noe, at det kun er mulig med den videregående utdannelsen å få den i Oslo eller noe, men ellers i Norge er det sykt vanskelig

Uansett de kuttet søknaden når jeg sa nei til en jobb der fordi såg ut som noe Sweatshop arbeid. Så fordi jeg ikke akkurat tok den jobben så kunne jeg ikke engang ha nok penger til å betale leien. Så bestemte jeg meg bare for å flytte tilbake igjen og der ble det fikset. Men bestod Generelt Studiekompetanse i 2021 som privatist, var et fag jeg strøk i. Så nå studerer jeg Fagskole i Gjøvik.

Uansett elendig opplevelse i Bergen. Vil aldri bo der.

Det hørtes kjipt ut. Når man får en sånn start i en ny by, er det overhodet ikke rart at man begynner å mislike byen. Bra at du trives der du bor nå👍

• Liker 1
Skrevet

Det hørtes kjipt ut. Når man får en sånn start i en ny by, er det overhodet ikke rart at man begynner å mislike byen. Bra at du trives der du bor nå👍

Tusen takk. Jeg sliter med matte men skal stå litt mer på neste dag og prøve å gjøre en bedre innsats. Takker!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gjør mitt beste for å flykte, men pga vanskelig utleier, ustabile folk, ser det vanskelig ut. Vet ikke hvordan jeg skal holde ut. 💔

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke regnet som gjør at jeg vil flytte, visste på forhånd at det kom til å regne mye (syns heller ikke det har regnet så mye), men jeg fikk en dårlig følelse med engang jeg landet i Bergen. Trist by.

Skrevet

Men Bergen er jo en mye finere by enn Oslo!

Bergen har et skikkelig sentrum, en identitet  og en bykultur. Oslo er bare en sammensetning av ulike bydeler, og det virker som om folk identifiserer seg med egen bydel (ev. østkant eller vestkant) heller enn med byen som helhet. Hus og bygninger er historieløst smurt opp uten tanke på hva som er pent, og passer inn. Bebyggelsen i Bergen fremstår mer planlagt og harmonisk.
Jeg er verken fra Oslo eller Bergen, men har bodd 6 år i Bergen og 12 år i Oslo. 

Anonymkode: 04138...784

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...