Gå til innhold

Hater Bergen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår ikke hva jeg tenkte på når jeg bestemte meg for å flytte hit. Har bodd her i en måned og aldri vært så ulykkelig. Mistrives, folk er too much, byen er oppskrytt og jeg har fått en utleier fra helvete. Vil bare bort fra denne drittbyen.

Anonymkode: f4a0e...9fc

• Liker 6
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hittil hatt nok med å plassere mine ben på flyplassen 😅 Hvordan kom du til den fikse idéeen å faktisk FLYTTE dit?

Anonymkode: ceeaa...565

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Er i Bergen akkurat nå. Utrolig mye hyggelige folk her, og sola skinner faktisk. 

Anonymkode: 61d46...cff

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har hittil hatt nok med å plassere mine ben på flyplassen 😅 Hvordan kom du til den fikse idéeen å faktisk FLYTTE dit?

Ja si det, ville prøve noe nytt. Fy som jeg angrer!!

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja si det, ville prøve noe nytt. Fy som jeg angrer!!

Da gjør du nok ikke det igjen 😬

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår ikke hva jeg tenkte på når jeg bestemte meg for å flytte hit. Har bodd her i en måned og aldri vært så ulykkelig. Mistrives, folk er too much, byen er oppskrytt og jeg har fått en utleier fra helvete. Vil bare bort fra denne drittbyen.

Det du skriver bekrefter bare at du er et helt normalt menneske med normale reaksjoner; å bo i Bergen omgitt av bergensere er litt bedre enn å sone livstid i et fengsel, men bare litt. :tongue:

Anonymkode: 3d21a...6e5

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Du må vel ikke bo der, du kan vel flytte igjen om en liten stund hvis det ikke blir bedre? 
Ellers kan det hende du er overveldet, det ikke lett å være ny på et nytt sted. 

Skrevet

Akkurat sånn vi bergensere føler det når vi kommer til Oslo 🤔

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, Chroma said:

Du må vel ikke bo der, du kan vel flytte igjen om en liten stund hvis det ikke blir bedre? 
Ellers kan det hende du er overveldet, det ikke lett å være ny på et nytt sted. 

Det er sikkert heller ikke lett å være ny her i Oslo, men man vet at man i det minste har kommet til en by. Flytter man derimot til Bergen, kan man mistenke at man ikke lenger er i live, og har havnet i skjærsilden.

Bergen er et sted man flykter fra, ikke et sted man drar til; de arme, ulykkelige sjelene som har havnet der, må føle seg som fluer som har blitt tatt til fange av en kjøttetende blomst, med den forskjell at man bytter ut blomsten med en paraply mestparten av året.

Dersom en bergenser får et glimt av solskinn, må det stakkars mennesket tro at dette er en eller annen skinnende engel; i Bergen er det regn som gjelder.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Pillarguri skrev (6 minutter siden):

Akkurat sånn vi bergensere føler det når vi kommer til Oslo 🤔

Elsker begge byer jeg. Har også bodd begge steder. Og uansett hvor jeg er så savner jeg elementer med hver by. Fjellene og sjøen i Bergen, naturen, bysentrum og sjarmen, slippe is og snø om vinteren. Restaurantutvalget i Oslo, tempoet og stemningen i ulike bydeler, skiføret.

Anonymkode: 27fc5...709

• Liker 1
Skrevet

Herr Semikolon troller videre 😁

Anonymkode: a5aaa...37f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er sikkert heller ikke lett å være ny her i Oslo, men man vet at man i det minste har kommet til en by. Flytter man derimot til Bergen, kan man mistenke at man ikke lenger er i live, og har havnet i skjærsilden.

Bergen er et sted man flykter fra, ikke et sted man drar til; de arme, ulykkelige sjelene som har havnet der, må føle seg som fluer som har blitt tatt til fange av en kjøttetende blomst, med den forskjell at man bytter ut blomsten med en paraply mestparten av året.

Dersom en bergenser får et glimt av solskinn, må det stakkars mennesket tro at dette er en eller annen skinnende engel; i Bergen er det regn som gjelder.

Jeg har bodd både i Oslo og i Bergen og er ikke i tvil om at jeg foretrekker Bergen. Oslo er en kaotisk og slitsom by. 

Skrevet

Det er vel med Bergen som med andre steder, enten så trives man og passer inn eller så gjør man ikke. Sjelden det er stedet som er problemet... 

Anonymkode: d823f...ece

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ok.

Sikker på at ikke det er du som er vanskelig da?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg er glad jeg ikke bor der. Men jeg trivdes heller ikke i Bergen. Skal flytte til Trondheim muligens etterhvert. Men jeg liker Gjøvik også, veldig greie folk og godt miljø der. Men Bergen føler jeg er Høyre populistisk by. Jeg ser ikke hvorfor så mange skryter av den

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Underskriver dette. Kan nesten ikke vente med å komme meg bort herfra. Det virker som det er vanskelig pga at bergensere er vanskelige og ikke lett å ha med å gjøre. Gråter gledestårer når jeg kan flytte.

Skrevet
Honey Dew skrev (8 minutter siden):

Ok.

Sikker på at ikke det er du som er vanskelig da?

Vet bare at dette ikke er byen for meg. 

• Hjerte 1
Skrevet
Woah0 skrev (8 minutter siden):

Jeg er glad jeg ikke bor der. Men jeg trivdes heller ikke i Bergen. Skal flytte til Trondheim muligens etterhvert. Men jeg liker Gjøvik også, veldig greie folk og godt miljø der. Men Bergen føler jeg er Høyre populistisk by. Jeg ser ikke hvorfor så mange skryter av den

Håper jeg aldri trenger å komme tilbake hit. Misliker det meste med Bergen. Det hjelper ikke at jeg oppfatter menneskene som vanskelige, er vant med at folk er mer høflige og har manerer. 

• Hjerte 1
Skrevet
Woah0 skrev (11 minutter siden):

Kan jeg spørre deg hvorfor du ikke trivdes i Bergen? Kan ikke beskrive med ord hvor mye jeg gleder meg til jeg kan flytte…

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gråter gledestårer når jeg kan flytte.

Vi er ikke vanskelige og vi er lett å ha med å gjøre! Gråter også gledestårer når noen som hater Bergen drar sin vei...!

• Liker 7
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...