AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Har vært på rehabilitering med opphold i tre uker. Uten bedring, tvert imot forverring. Nå vil NAV at jeg skal prøve rehabilitering dagtilbud. De vil også at jeg skal ta masse kurs med samme innhold som på rehabiliteringen. Det virker meningsløst for meg men må man bare akseptere det for å få AAP? Eller bør jeg be om noe mer nyttig? Anonymkode: 932b7...40e
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Hva sier lege og behandlere da? Er viktig og ha med de på lag, og de kan si til Nav hva som er hensiktsmessig og ikke på nåværende tidspunkt. For å få AAP, så kreves det aktivitet, som kan være behandling eller kurs, arbeidsevne vurdering osv. Hva mener du selv at skal skje? Anonymkode: 2d55d...939
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har vært på rehabilitering med opphold i tre uker. Uten bedring, tvert imot forverring. Nå vil NAV at jeg skal prøve rehabilitering dagtilbud. De vil også at jeg skal ta masse kurs med samme innhold som på rehabiliteringen. Det virker meningsløst for meg men må man bare akseptere det for å få AAP? Eller bør jeg be om noe mer nyttig? Anonymkode: 932b7...40e Det er granske meningsløst, er kanskje ME du har? Det er i hvertfall en diagnose hvor man blir sendt rundt på tiltak, som har mye det samme innhold men annen innpakning -man kaller det bare forskjellig. Du kan jo drøfte med veiileder. Få ihvertdall dokumentet hva du har vært igjennom, innholdet i det og hvilken effekt det hadde på deg. De skal jo ikke sende deg rundt på noe som gir varige forverringer. Ha for heller for mye dokumentasjon en for lite fra de tingene du gjør. Ha møter sammen med fastlege og nav jevnlig -nav er mer lydhøre ovenfor fagpersonell en deg. Så er det om å gjøre å finne en gyllen middelvei -hvor man prøver å imøtekomme krav lengst mulig men på minst mulig bekostning av helsa. Anonymkode: 47f56...b35 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå