Gå til innhold

Gravid etter ppille slutt?

Flanell

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg sluttet på p-pillen egentlig midt i et brett, 9. august. 12 august fikk jeg plutselig masse el- slim, uten å ha hatt blødning etter siste ppille. Hadde sex senere på dagen. 

Har i denne perioden frem til nå (i dag 11 dpo) hatt mye murringer og stikk i nedre del av magen. Øm korsrygg og en del tretthet. Har også hatt en del tyntflytende lotionaktig utflod, skikkelig glatt når jeg tørker meg etter dobesøk😅 IKM om 3 dager (26), foreløpig negative tester. 

Nå i dag lå det plutselig gjennomsiktig klissete utflod i trusa mi. Minnet om snørr i konsistens, glatt og kunne strekkes noe. Altså minnet om el- slim, bare at dette var gjennomsiktig og ikke hvitt slik (hvertfall mitt) el- slim bruker å være.

Andre som har opplevd dette og vært gravid?🙈 

Har forøvrig 2 barn fra før, hvor første var uplanlagt og andre et resultat av Femar etter en lang prøveperiode hvor jeg ble ekspert på egen livmortapp og utflod 🙈 Men nå, 5 år senere, føler jeg meg litt grønn igjen😅 Skjønner selvfølgelig at det er lite sannsynlig at jeg ble gravid bare få dager etter ppille slutt, men er vell lovt å ha et lite håp 😇🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper du har eggløsning nå. Kun 3 dager etter pilleslutt vil du nok ikke klare få noen eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (13 minutter siden):

Tipper du har eggløsning nå. Kun 3 dager etter pilleslutt vil du nok ikke klare få noen eggløsning. 

Kanskje 🤷🏼‍♀️ Men 2 x eggløsning på 11 dager- uten noe blødning før eller mellom virker og litt rart 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flanell skrev (2 timer siden):

Kanskje 🤷🏼‍♀️ Men 2 x eggløsning på 11 dager- uten noe blødning før eller mellom virker og litt rart 😅

Nei ingen har jo 2 eggløsninger på 11 dager. Men om du sluttet med pillen for ca to uker siden og har murring og slim nå Kan det jo hende du er av de heldige som kom rett inn i stabil syklus og klarte få eggløsning på dag 14-15 ca. At du har hatt eggløsning tidligere enn nå er usannsynlig hvertfall siden du nettop sluttet med pillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (Akkurat nå):

Nei ingen har jo 2 eggløsninger på 11 dager. Men om du sluttet med pillen for ca to uker siden og har murring og slim nå Kan det jo hende du er av de heldige som kom rett inn i stabil syklus og klarte få eggløsning på dag 14-15 ca. At du har hatt eggløsning tidligere enn nå er usannsynlig hvertfall siden du nettop sluttet med pillen.

Jeg er helt sikker på at jeg hadde eggløsning :) både pga el-slimet og tappen. Når vi skulle prøve på 2. mann hadde jeg pos test 2 uker etter ppille slutt. Da hadde jeg ingen erfaring med hverken el-slim eller tapp eller noe av dette, så kan ikke si noe om hvordan kroppen var da, men gravid ble jeg hvertfall😄 (husker ikke om jeg hadde blødning først). Mistet desverre etterhvert, men var først på ul hvor en så bankende hjerte, så det er jo mulig 😅 

Jeg formulerte meg nok litt rotete, men det jeg egentlig lurte på var om noen andre har opplevd klissete blank utflod rett før ikm 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flanell skrev (Akkurat nå):

Jeg er helt sikker på at jeg hadde eggløsning :) både pga el-slimet og tappen. Når vi skulle prøve på 2. mann hadde jeg pos test 2 uker etter ppille slutt. Da hadde jeg ingen erfaring med hverken el-slim eller tapp eller noe av dette, så kan ikke si noe om hvordan kroppen var da, men gravid ble jeg hvertfall😄 (husker ikke om jeg hadde blødning først). Mistet desverre etterhvert, men var først på ul hvor en så bankende hjerte, så det er jo mulig 😅 

Jeg formulerte meg nok litt rotete, men det jeg egentlig lurte på var om noen andre har opplevd klissete blank utflod rett før ikm 😄

Nei jeg har aldri hatt blankt slim som gravid hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du beskriver minner om eggløsning for meg, og flere andre her ser jeg.

Husk at menstruasjonen og syklusen din endrer seg hvert 10. ende år. Alt trenger ikke være likt som forrige gang, men du virker jo ganske sikker da.

Jeg tror nok du bare må teste og krysse fingrene, eller se om mens dukker opp.

Da jeg sluttet på pillene så brukte jeg tid på å komme inn i syklus igjen og brukte et par mnd på å bli gravid. Min venninne rakk aldri å få første mens før hun ble gravid, så det er vanskelig å sammeligne.

Anonymkode: 51e6f...f5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det du beskriver minner om eggløsning for meg, og flere andre her ser jeg.

Husk at menstruasjonen og syklusen din endrer seg hvert 10. ende år. Alt trenger ikke være likt som forrige gang, men du virker jo ganske sikker da.

Jeg tror nok du bare må teste og krysse fingrene, eller se om mens dukker opp.

Da jeg sluttet på pillene så brukte jeg tid på å komme inn i syklus igjen og brukte et par mnd på å bli gravid. Min venninne rakk aldri å få første mens før hun ble gravid, så det er vanskelig å sammeligne.

Anonymkode: 51e6f...f5b

Helt sant :) Hadde absolutt ingen forventning om å bli gravid så snart etter ppille slutt, men blir så forvirret av å få el-slim 2 ganger med 11 dagers mellomrom, uten blødning mellom. Men har lest mye nå å det kan vist være kroppen som ikke fikk til ordentlig el v/ første el slim og prøver på nytt igjen nå ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt slimete utflod vi har er ikke nødvendigvis EL-slim. Husk at slim kommer fordi livmorhalsen åpner seg og den er oftest endel tykt slim i. Livmorhalsen åpner seg for å prøve få til eggløsning men det betyr jo ikke nødvendigvis at den får til å slippe noe egg. Har vært borti lange sykluser med mange omganger med som og åpen, så lukket, Livmortapp som har prøvd og prøvd for SÅ slippe egget :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (3 minutter siden):

Alt slimete utflod vi har er ikke nødvendigvis EL-slim. Husk at slim kommer fordi livmorhalsen åpner seg og den er oftest endel tykt slim i. Livmorhalsen åpner seg for å prøve få til eggløsning men det betyr jo ikke nødvendigvis at den får til å slippe noe egg. Har vært borti lange sykluser med mange omganger med som og åpen, så lukket, Livmortapp som har prøvd og prøvd for SÅ slippe egget :) 

Det er helt sant ☺️ Når jeg først fikk EL- slim datt det ut som en klump mens jeg dusjet, og var veeldig strekkbart. Kjente da på tappen som var åpen og nedovervendt. Når jeg fikk «el-lignende» slim i går datt det i trusa, var strekkbart men kanskje litt ‘tørrere’ i konsistensen enn hva jeg er vant til. Livmortappen er langt bak, bakovervendt og lukket 🙈 så blir ikke helt klok på det her 😅 har nå gått tilbake til mer lotion-aktig utflod som jeg har hatt helt siden (første) el for 12 dager siden.

får bare vente å se 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...