Gjest Adobyen Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 (endret) I fjor tenkte jeg på at jeg kanskje burde skifte ut de gamle vinterdekkene mine, men kjørte så lite og utsatte det til i år. Tidligere på sommeren leste jeg at det kunne bli knapphet på dekk pga situasjonen med Russland, og håpte at det sikkert ville ordne seg etterhvert. Men tiden går fort, og det er ikke så lenge til kulden setter inn. Jeg har begynt å bruke dekkhotell de siste årene, og de ringte til meg i dag. De holdt på å gjennomgå det som lå der og ringte til kunder som hadde dårlige vinterdekk. Det endte med avtale om 4 nye vinterdekk, ferdig montert. De skal ligge klart og ferdig til bilen min når jeg trenger dem. Fantastisk kundeservice 👍😀🚙 Oppfordrer alle bileiere til å tenke på tilstanden til deres bildekk ❄️ https://www.tv2.no/a/14962808/ https://www.motor.no/aktuelt/advarer-om-mangel-pa-vinterdekk/229501 Endret 23. august 2022 av Adobyen
Ford3000 Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Kjøpte nye vinterdekk i november i fjor, fordi jeg hørte allerede da at det kunne bli knapphet på dekk. Måtte bytte de ut uansett, for jeg slurver virkelig ikke med vinterdekk på bilen Godt tips uansett, folk bør tenke litt fremover selv om det er en dyr affære. Sikkert supert med dekkhotell da, høres luksus ut!
Gjest Adobyen Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 Ford3000 skrev (1 minutt siden): Kjøpte nye vinterdekk i november i fjor, fordi jeg hørte allerede da at det kunne bli knapphet på dekk. Måtte bytte de ut uansett, for jeg slurver virkelig ikke med vinterdekk på bilen Godt tips uansett, folk bør tenke litt fremover selv om det er en dyr affære. Sikkert supert med dekkhotell da, høres luksus ut! Ja, gode dekk er utrolig viktig. Jeg begynte med denne luksusen da jeg ble dårlig. Det koster 900 kr hver sesong for omlegging og hotell, så det er ikke så ille.
Ford3000 Skrevet 23. august 2022 #4 Skrevet 23. august 2022 Adobyen skrev (3 minutter siden): Ja, gode dekk er utrolig viktig. Jeg begynte med denne luksusen da jeg ble dårlig. Det koster 900 kr hver sesong for omlegging og hotell, så det er ikke så ille. Virkelig ikke, og dessuten slipper du å ha dekkene lagret i garasjen eller et annet sted, du slipper bannskapen når det står i veien og dekkene blir vel godt tatt vare på i et dekkhotell Har jeg vært enslig hadde jeg sjekket ut om det fins et dekkhotell i nærheten da det forenkler ting, men min mann vil virkelig gjøre jobben selv, jeg nekter han ikke
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #5 Skrevet 23. august 2022 Adobyen skrev (48 minutter siden): Ja, gode dekk er utrolig viktig. Jeg begynte med denne luksusen da jeg ble dårlig. Det koster 900 kr hver sesong for omlegging og hotell, så det er ikke så ille. For ikke å snakke om rengjøring, og oppbevaring i riktig og stabil temperatur som forhindrer hard og sprø gummi. Jeg fikk sjokk da der viste seg at våre nesten nye dekk var ubrukelige på grunn av feil oppbevaring. Vi har brukt dekkhotell de siste 10 årene, og det har vi aldri angret på. Anonymkode: 07203...ac8
Gjest Adobyen Skrevet 23. august 2022 #6 Skrevet 23. august 2022 Jeg sjokkerte meg selv litt, for nå har jeg også vært så vågal og moderne at jeg har valgt piggfritt for første gang. Føles som galskap, men ser jo stadig flere som bruker slikt. Greit hvis man skal kjøre igjennom en og annen sone med piggdekkavgift.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #7 Skrevet 23. august 2022 Jeg kjøper alltid på finn.no nå, har ikke råd til å kjøpe nye dekk. Det er mange som selger sine nesten helt nye dekk pga de måtte vrake bilen, og de kan man få så mye billigere. Har lært ved å kjøpe brukte biler hvor elendige dekk kan være, og hvor viktig det er å ha gode dekk med gummi som fortsatt funker. Jeg tror mange kvinner som sliter med å kjøre på vinter, har en mann som står for dekkene, og som ikke bryr seg om hvor dårlige de er, eller at de selv ikke vet hvor viktig gode dekk er. Jeg kjøpte en gang en Toyota med ELENDIGE vinterdekk, og tenkte ikke over det da kulda kom. Jeg kunne knapt kjøre på dem, men klarte å komme meg til et sted der jeg fikk nye dekk, og sa jeg skulle ha de BESTE vinterdekkene for det området. Det ble Nokian Hakkapellita, og fra et år der det var ekstra mye pigger på dekkene (som ble ulovlig etterpå). Det var en VERDEN av forskjell. Så når naboen min sa hun tenkte på å kjøpe firehjulstrekk pga hun ikke liker å kjøre på vinterføre, skjønte jeg at det var dekkene. Dekkene har bare alt å si. Og bare for å ha sagt det, piggfritt kan fungere like bra som pigger altså, men der jeg bodde var det ofte uker med klinkis på vinteren, og man kunne risikere slaps oppå isen igjen også. Anonymkode: 6a3a0...d21
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 23. august 2022 #8 Skrevet 23. august 2022 (endret) Sjekket mine vinterdekk forrige uke og de hadde mønsterdybde langt over kravet. Så de får en sesong til. Endret 23. august 2022 av Anonym Brukar0 Skrivefeil
enkefru Skrevet 23. august 2022 #9 Skrevet 23. august 2022 Kjøpte nye vinterdekk i fjor og nye sommerdekk i våres…. Klarer meg noen år heldigvis 👏
Maskinfører Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 Ble nye vinterdekk i fjol fra Delespesialisten egen dekkmaskin avbalanserer og løftebukk
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 Og jeg fryder meg hver gang første snøen faller og jeg ser køen på dekkhotellene…. Anonymkode: 5805b...ae7
Gjest Adobyen Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg fryder meg hver gang første snøen faller og jeg ser køen på dekkhotellene…. Anonymkode: 5805b...ae7 Gjelder å time det riktig. Har opplevd begge deler.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #13 Skrevet 30. august 2022 Dekk er dyrt nok fra før av og nå tenker jeg på de som har biler med 20" som standard. Det var dyrt fra før og nå blir det enda verre. En Tesla model X eller en annen SUV med svære hjul må jo koste drit mye å bytte dekk på. Anonymkode: e55bc...575
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #14 Skrevet 31. august 2022 Takk for påminnelsen, nå ligger det et sett splitter nye Hakka 10 og venter på vintersesongen Må nok selge ei nyre for å ha råd til mat fremover, men når man bor i nord er kun det beste godt nok mtp. vinterdekk. Anonymkode: 887e0...4ed
Gjest Adobyen Skrevet 28. oktober 2022 #15 Skrevet 28. oktober 2022 Hvordan ligger dere an med vinterhjulene? Jeg fikk skodd min 🚙 i går Det ser ikke så veldig vinterlig ut her ennå, men det kan snu fort.
Gjest Ramona1970 Skrevet 28. oktober 2022 #16 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg har levert min til reparasjon et godt stykke herfra, med sommerdekk. Håper det ikke snur før jeg får den tilbake, da kan den fort bli stående over vinteren
Maskinfører Skrevet 29. oktober 2022 #17 Skrevet 29. oktober 2022 Adobyen skrev (2 timer siden): Hvordan ligger dere an med vinterhjulene? Jeg fikk skodd min 🚙 i går Det ser ikke så veldig vinterlig ut her ennå, men det kan snu fort. Skiftet over til piggfritt den 17.10.2022 samtidig smurte jeg opp bremsene og skiftet bremseklosser foran
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #18 Skrevet 29. oktober 2022 Adobyen skrev (4 timer siden): Hvordan ligger dere an med vinterhjulene? Jeg fikk skodd min 🚙 i går Det ser ikke så veldig vinterlig ut her ennå, men det kan snu fort. La om for tre uker siden, ettersom jeg har helt nye piggdekk som må kjøres inn før snøen kommer. Anonymkode: 887e0...4ed
Gjest Adobyen Skrevet 29. oktober 2022 #19 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): La om for tre uker siden, ettersom jeg har helt nye piggdekk som må kjøres inn før snøen kommer. Anonymkode: 887e0...4ed Høres smart ut gratulerer med nye piggsko. Dette er første gang jeg våger meg på piggfrie. Det virker litt i skumleste laget, men jeg tøffer meg opp og prøver. Jeg kjører ikke så mye lenger, og har som oftest tid til å vente til veiene blir brøytet og strødd eller saltet før jeg må ut. De nye av mine ser fine ut da, kraftig mønster også.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #20 Skrevet 2. november 2022 Adobyen skrev (På 29.10.2022 den 5.33): Høres smart ut gratulerer med nye piggsko. Dette er første gang jeg våger meg på piggfrie. Det virker litt i skumleste laget, men jeg tøffer meg opp og prøver. Jeg kjører ikke så mye lenger, og har som oftest tid til å vente til veiene blir brøytet og strødd eller saltet før jeg må ut. De nye av mine ser fine ut da, kraftig mønster også. Hvilke dekk har du gått for? 😊 Anonymkode: c02ed...e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå