AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Er syk på dag 4 (inkludert helg) så har "bare" vært borte fra jobb 2 dager Feber av og på enda. Vondt i kroppen og dårlig form. Mye snørr og slimhoste. Har selvfølgelig tatt korona-test som var negativ. Men jeg stresser sånn med at jeg enten må komme meg tilbake på jobb eller få en legeerklæring. Det er nok kun i hodet mitt. Men ønsker jo å bli frisk kjapt også og nå synes jeg prosessen er langdryg og ønsker nesten å unnskylde det med at "legen sa..." Ligger man bare hjemme til man blir frisk og tar en dag om gangen og bruker egenmeldingsdager "i fleng" eller hva gjør man? Hva gjør du? Anonymkode: 419c2...e42 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Mulig jeg tar feil, men mener å huske at du bare kan bruke 3 egenmeldingsdager om gangen, og er du borte fredag og mandag så er det 4 stk. Da må du ha sykemelding fra lege. Du er jo syk, og da er det ikke noe problem å ta kontakt med legen å få en sykemelding. Anonymkode: 48284...78e 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 Dersom bedriften din er en IA bedrift kan du ha 8 egenmeldingsdager før du evt må ha sykemelding. Anonymkode: 56573...6b3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #4 Skrevet 23. august 2022 Du kan jo gå til legen og få sykemelding ut uka. Da slipper du å stresse så mye. Anonymkode: 4326a...eb5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 Er man syk så er man syk. Om du får sykemelding fra legen -så kan du friskemelde deg om du føler deg bedre før sykemeldingen har gått ut. Egentlig ikke noe å stresse over, om man har fått en runde «influensa» så kan det sitte godt i ei uke eller to. God bedring! Anonymkode: f7fef...8ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå