Woah0 Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Er bare så vanskelig med læreren, går litt for fort for meg. Føler det fungerer på fantasi logikk mesteparten. Hvis man har 2x + 7x. Vel fordi de er ulike så antar jeg at jeg ikke kan legge de sammen. Jeg føler det bare ikke gir mening bare. Men bare lurer?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Kjenner du noen som er god i matte og som er god på å forklare slik at du kan få "privattimer"? Det gjelder å knekke koden - altså lære å lese oppgavene like mye som å vite hva man skal gjøre teoretisk.. Anonymkode: 80c8b...af7
Woah0 Skrevet 23. august 2022 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjenner du noen som er god i matte og som er god på å forklare slik at du kan få "privattimer"? Det gjelder å knekke koden - altså lære å lese oppgavene like mye som å vite hva man skal gjøre teoretisk.. Anonymkode: 80c8b...af7 Jeg blir bare mer forvirret. Vet for eksempel at slike (-3) (-3) betyr at jeg må gange som blir til 9. Men er så mye regler på alt at det hopper overalt. Får ikke noe konsistent til å bli god på noe når alt er så sammenbundet.
baldrian Skrevet 23. august 2022 #4 Skrevet 23. august 2022 (endret) https://martinjohannessen.blogspot.com/2018/10/10-nettsteder-du-kan-bruke-i-matematikk.html Woah0 skrev (11 minutter siden): Hvis man har 2x + 7x. Vel fordi de er ulike så antar jeg at jeg ikke kan legge de sammen. De er ikke ulike, begge beskriver et antall x'er. 2 av "noe" + 7 av "det samme" blir 9 av dette "noe", enten det gjelder epler eller x'er. Dvs. 2x + 7x = 9x. Du kan derimot ikke legge sammen 2x + 7y. Endret 23. august 2022 av baldrian
Woah0 Skrevet 23. august 2022 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2022 baldrian skrev (10 minutter siden): https://martinjohannessen.blogspot.com/2018/10/10-nettsteder-du-kan-bruke-i-matematikk.html De er ikke ulike, begge beskriver et antall x'er. 2 av "noe" + 7 av "det samme" blir 9 av dette "noe", enten det gjelder epler eller x'er. Dvs. 2x + 7x = 9x. Du kan derimot ikke legge sammen 2x + 7y. Skal se om jeg klarer det bedre imorgen. Er bare så mye på engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå