Gå til innhold

Trenger jeg legeattest til forsikringsselskap når jeg har betalt flybillett med kredittkort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten skulle egentlig ut å reise med Widerøe i morgen, men pga sykdom kan jeg ikke reise og da er det jo ikke noe vits at han drar heller.

Jeg betalte for begge billettene med mitt Gull kredittkort fra Sparebanken Vest, og lurer nå på om jeg automatisk får tilbake pengene siden det er reiseforsikring inkludert i kredittkortet, eller om jeg må ringe fastlegen min for å få en legeerklæring for så å ta det videre til mitt selskap Fremtind der jeg har reiseforsikring?

Noen som vet om reglene når man har bestilt hele reisen med kredittkort?

Anonymkode: 59727...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel ann på vilkårene i forsikringen.

Anonymkode: f42b3...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og kjæresten skulle egentlig ut å reise med Widerøe i morgen, men pga sykdom kan jeg ikke reise og da er det jo ikke noe vits at han drar heller.

Jeg betalte for begge billettene med mitt Gull kredittkort fra Sparebanken Vest, og lurer nå på om jeg automatisk får tilbake pengene siden det er reiseforsikring inkludert i kredittkortet, eller om jeg må ringe fastlegen min for å få en legeerklæring for så å ta det videre til mitt selskap Fremtind der jeg har reiseforsikring?

Uten at jeg kjenner akkurat denne reiseforsikringen, vil reiseforsikring normalt ikke dekke avbestilling ved sykdom, men en del kredittkort har også en egen avbestillingsforsikring. Uansett må du fremme et krav mot forsikringsselskapet (de kan jo ikke vite at du ikke har reist) og det normale er at det dokumenteres med legeattest. Dette vil du uansett få svar på fra forsikringsselskapet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo dokumentere at du er syk. Det er jo ikke sånn at man bare kan si "å jeg ble visst syk" og så kunne avbestille uten følger. Det taper jo flyselskapet på, så de vil naturligvis kreve dokumentasjon på grunnen til avbestilling så tett opptil avreise.

Ring legekontoret og få dokumentert at du er syk, en sykemelding evt.

Anonymkode: 180c9...5f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må jo dokumentere at du er syk. Det er jo ikke sånn at man bare kan si "å jeg ble visst syk" og så kunne avbestille uten følger. Det taper jo flyselskapet på, så de vil naturligvis kreve dokumentasjon på grunnen til avbestilling så tett opptil avreise.

Ring legekontoret og få dokumentert at du er syk, en sykemelding evt.

Anonymkode: 180c9...5f3

Og mest sannsynlig så er det heller ikke nok å dokumentere at man var syk man trenger også en legeerklæring som sier at man ikke kunne reise grunnet den spesifikke sykdommen.

Anonymkode: 5d18e...22d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (4 timer siden):

Uten at jeg kjenner akkurat denne reiseforsikringen, vil reiseforsikring normalt ikke dekke avbestilling ved sykdom, men en del kredittkort har også en egen avbestillingsforsikring. Uansett må du fremme et krav mot forsikringsselskapet (de kan jo ikke vite at du ikke har reist) og det normale er at det dokumenteres med legeattest. Dette vil du uansett få svar på fra forsikringsselskapet.

Dette du påstår her er VÅS. Må du avbestille grunnet sykdom vil vanlig reiseforsikring dekke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om du får igjen påforsikringen så vil du ikke får jeg få kjæresten din selv om du har betalt. Kjærsten din må ta dette med sitt forsikringsselskap

Anonymkode: 5d18e...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...