Eføy Skrevet 24. november 2005 #1 Skrevet 24. november 2005 Regner med at dere skjønner hva jeg mener? Blir ikke så mye jeg skal bake til jul, men har lyst på noen sånne puffa-ris-sjokoladeboller. Har dere en god oppskrift å dele med meg? Og hva er best? med eller uten delfiafett?
Gjest Milah Skrevet 24. november 2005 #2 Skrevet 24. november 2005 Å, en slik oppskrift har jeg lyst på også.. Det er så godt!
Arkana Skrevet 24. november 2005 #3 Skrevet 24. november 2005 Denne oppskriften er kjempegod. Den er med smør og ikke delfiafett (de er ekle, smaker ikke godt). Risboller 3 ss fløte 1 plate kokesjokolade 50 g meierismør 2 ts vaniljesukker 5 dl puffet ris Smelt sjokoladen med kremfløte. Rør inn smøret til det har smeltet. Smak til med vaniljesukker. Bland i puffet ris. Legg små boller av blandingen på bakepapir eller i muffinsformer. La stivne i kjøleskap.
Gjest Aloha Skrevet 24. november 2005 #5 Skrevet 24. november 2005 Mmmmm.....denne skal jammen jeg prøve idag! Fikk litt ånden over meg her.
-Fisken- Skrevet 24. november 2005 #6 Skrevet 24. november 2005 Så fint at det finnes en slik oppskrift uten delfiafett! De smaker ikke godt
Gjest lumina Skrevet 24. november 2005 #7 Skrevet 24. november 2005 Uff, den oppskriften blir litt seig, synes jeg.... Samme med den som står på puffetris-pakken .. Bruker denne jeg.. 1/4 kokosfett 2 plater sjokolade - i biter 2-3 ts Vaniljesukker Puffetris Smelt kokosfett og sjokoladebiter... bland i vaniljesukker og puffetris.. Legg i muffinsformer og avkjøl i kjøleskap
Gjest Aloha Skrevet 24. november 2005 #9 Skrevet 24. november 2005 Denne oppskriften er kjempegod. Den er med smør og ikke delfiafett (de er ekle, smaker ikke godt). Risboller 3 ss fløte 1 plate kokesjokolade 50 g meierismør 2 ts vaniljesukker 5 dl puffet ris Smelt sjokoladen med kremfløte. Rør inn smøret til det har smeltet. Smak til med vaniljesukker. Bland i puffet ris. Legg små boller av blandingen på bakepapir eller i muffinsformer. La stivne i kjøleskap. ← Nå har jeg laget denne og risbollene ble kjempegode! Det var første gang jeg lagde slike, og jeg er overrasket over at det kun tok 5 minutter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå