Gå til innhold

sjokolade"boller"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at dere skjønner hva jeg mener?

Blir ikke så mye jeg skal bake til jul, men har lyst på noen sånne puffa-ris-sjokoladeboller.

Har dere en god oppskrift å dele med meg?

Og hva er best? med eller uten delfiafett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, en slik oppskrift har jeg lyst på også.. Det er så godt!

Skrevet

Denne oppskriften er kjempegod. Den er med smør og ikke delfiafett (de er ekle, smaker ikke godt).

Risboller

3 ss fløte

1 plate kokesjokolade

50 g meierismør

2 ts vaniljesukker

5 dl puffet ris

Smelt sjokoladen med kremfløte. Rør inn smøret til det har smeltet. Smak til med vaniljesukker. Bland i puffet ris. Legg små boller av blandingen på bakepapir eller i muffinsformer. La stivne i kjøleskap.

Skrevet

Mmmmm.....denne skal jammen jeg prøve idag! Fikk litt ånden over meg her. :nisse:

Skrevet

Så fint at det finnes en slik oppskrift uten delfiafett!

De smaker ikke godt :forvirret:

Skrevet

Uff, den oppskriften blir litt seig, synes jeg.... Samme med den som står på puffetris-pakken ..

Bruker denne jeg..

1/4 kokosfett

2 plater sjokolade - i biter

2-3 ts Vaniljesukker

Puffetris

Smelt kokosfett og sjokoladebiter... bland i vaniljesukker og puffetris.. Legg i muffinsformer og avkjøl i kjøleskap

Skrevet
Denne oppskriften er kjempegod. Den er med smør og ikke delfiafett (de er ekle, smaker ikke godt).

Risboller

3 ss fløte

1 plate kokesjokolade

50 g meierismør

2 ts vaniljesukker

5 dl puffet ris

Smelt sjokoladen med kremfløte. Rør inn smøret til det har smeltet. Smak til med vaniljesukker. Bland i puffet ris. Legg små boller av blandingen på bakepapir eller i muffinsformer. La stivne i kjøleskap.

Nå har jeg laget denne og risbollene ble kjempegode!

:sikle:

Det var første gang jeg lagde slike, og jeg er overrasket over at det kun tok 5 minutter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...