Gå til innhold

Trenger hjelp til sminke - noob

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Har ikke brukt noe annen sminke enn maskara og leppeprodukter, før. Og nå ønsker jeg å begynne med litt hudsminke, også - og lurer på om dere har tips til hvordan man kan legge sminken, så det ser fint og naturlig ut?🌸 

Har veeldig blek hud, men har likevel noen varme undertoner.. Og vet ikke hvordan jeg finner riktig farge, så det ikke blir for mørkt for meg? 

Lurer også på hvilke produkter jeg trenger, for at det ikke skal se matt og livløst ut liksom? Trenger jeg bronzer f.eks. (er skeptisk, da jeg er så blek?), eller kanskje bare highlighter og blush?

Håper dere kan hjelpe litt - hadde satt stor pris på det! Pleier ikke å bruke sminke til vanlig, men jeg har sett så sliten ut i det siste pga. utmattelse (tror jeg), og nå har selvbildet fått en skikkelig knekk, kjenner jeg..

Anonymkode: ef633...9b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker best å blande littegranne foundation inn i ansiktskremen min, og smører det lett inn i huden med fingrene. Tar en fuktig svamp og tapper til det er smeltet inn i huden.

Syns det ser mer naturlig ut,og gir lettere dekk enn ren foundation gir.

Tar litt bronzer i panne,kinn,nese,hake og langs kjevebeinet.

Jeg bruker sjelden blush eller highlighter,siden jeg fort får glinsende hud. Så trenger ikke mere av det😅

• Nyttig 1
Skrevet

Enig i at å blande foundation i fuktighetskrem gir best resultat. Jeg har tre nyanser av Dior Everglow.  Anbefaler å bruke bløt beautyblender, eller foundationkost. Min favoritt er Mac 170. 

Settingpudder i t-sonen er viktig, da sitter sminken hele dagen, og resultatet blir mer naturlig. 

Bruker KVD contouring raskt i tinninger/kant panne, under kjeve, og under kinnbein. Ellers blir man raskt flat om man har jevnet ut hudtonen med fondation. 

Dropper highligher i hverdagen, selv om det ser ok ut hjemme ser det plutselig veldig rart ut i feil lys. 

Anonymkode: 099b7...94a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tusen takk for svar!💗

Anonymkode: ef633...9b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...