axillea Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Hei, jeg har en gutt som skal begynne i barnehage i oktober, og lurer veldig på dette med regntøy. Han er født i slutten av oktober, så vil være rett over 11 måneder når han begynner. Han kan ikke gå ennå, men har begynt å ta noen små skritt nå. I oktober er det jo såpass kaldt at jeg blir usikker på hva jeg skal kjøpe, og om jeg skal gå for dress eller todelt. Er Kattnakken det man bør gå for, og er det noe vits i å investere i noe så dyrt allerede når han vokser så fort? Har også sett på Senja fra Refleks som det er salg på nå. Men det er todelt, og ser litt tynt ut. Fungerer det å bare bygge opp med ull under? Dette er virkelig ikke lett. Så et innlegg på dette tidligere, men nå finner jeg ikke tilbake til det. Så hvis noen finner den, del gjerne! ☺️
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Vi har brukt vinterdress av type Kacx fra KaphAhl i alle år til våre unger, og er kjempefornøyd med dem. Vi bor i Bergen, hvor det ikke er mange minusgrader som regel, men desto surere. Slaps og sørpe, horisontalt sludd, osv. Og disse dressene holder faktisk vannet ute. Og ungen varm Vi har hatt regntøy også (todelt). Det kan være noen milde dager også i oktober her vi bor, så det blir brukt med fleece eller ull under. Det er også greit å ha et alternativ om dressen skulle bli våt (altså, de heller jo vann over seg, så det kan renne inn halsåpningen og sånn.. og ramler i dammer så vannet renner inn fot-veien). Anonymkode: b6c7c...136
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 Vinter-regndress fra Kattnakken er gull! Og du kan selge den etterpå😄 Anonymkode: 5261d...637 2
Vimsepims Skrevet 23. august 2022 #4 Skrevet 23. august 2022 Kaxs fra kappahl har skikkelig god kvalitet. Men, du trenger ikke investere skjorta når de er så små. De er som regel ikke ute så lenge av gangen når de er så små. Om du har en som elsker å være i søla så kan det være greit å ha en regndress, men det kan være lurt å høre med barnehagen om hva de tenker i forhold til regnværsdager.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #5 Skrevet 23. august 2022 Ville også ha hørt med barnehagen. Det er ulikt i ulike barnehager hva de foretrekker, og de vet hva som er greit å ha mtp værforholdene der du bor, og i forhold til deres ute-leke-rutiner. Anonymkode: b6c7c...136
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå