AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #21 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dessverre har de også bygget ut for raskt, uten å tenke på at feks ungene skal ha skoler. Så mange av ungene må busses til skoler langt unna. Anonymkode: 2bd29...5a1 Wow! Det var virkelig den største nei-faktoren til løren for meg! Anonymkode: b89c9...97a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #22 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg bor på Torshov med 3-åringen min. Her er det topp, store åpne bakgårder med trær og planter, her er mindre stress enn nærmere sentrum (har bodd 15 år på StHanshaugen og Majorstua før). Det kalles Torshovbyen, og det er virkelig ev småby i storbyen. Møter alltid noen vi kjenner når vi er ute og går. Og her er noen veldig gode barnehager. Ulemper: vanskelig å parkere om du ikke har egen plass. Løren er upersonlig, trangt og stusselig. Da er Hasle og Valle bedre valg. Anonymkode: b0be8...9b3 Elsker Torshov, men har 3 barn, så tror ikke jeg finner en stor nok leilighet innenfor vår priskategori 🥲 Anonymkode: b89c9...97a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #23 Skrevet 24. august 2022 Løren er for trist for meg, i at det hovedsakelig er mange blokker bygd tett i tett (og mange av de nye leilighetene er så sykt små med dårlige planløsninger). Kan anbefale Risløkka, Tonsenhagen, Årvoll, Kalbakken eller Ammerud feks, hvor man har blanding av blokk, rekkehus og firemannsboliger (samt noen eneboliger, men de begynner bli ganske dyre). Og mye grønt i nærheten! Anonymkode: c4c01...a78 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #24 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 23.8.2022 den 19.59): Kunne ikke tenkt meg å bo på Løren med noen få unntak. Altså med mindre jeg bodde i en toppleilighet med egen takterasse og lite innsyn, finnes kun få av disse. Blant de beste områdene for familier etter min mening er Årvoll-Grefsen-Kjelsås, det er dog veldig dyrt der. Også store deler av Oslo vest. I tillegg til enkelte områder i bydel Østensjø. Anonymkode: b2629...481 Haha, jeg fant min gamle kommentar. Vi flytter til Løren etter å ha vurdert den nøye mot Ensjø. Vi fant ut at Løren var et MYE finere område etter å ha vært og gått rundt i begge onråder. Så jeg trekker det at jeg kunne ikke tenkt meg å bo på Løren. Vi skal ikke bo i en toppleilighet, men i en bygård (nybygg) som er bygd etter inspirasjon fra Torshov bygård. Klarer ikke å vente til overtakelsen. Ensjø torg er jo en vits sammenlignet med Løren torg-område. Ensjø torg var også skyggelagt selv om det var en solskinnsdag - merkelig. Det var i september-oktober, kanskje derfor? Det eneste positive vi fant med Ensjø er at deler av den grenser Kampen - som er et fint område med egen liten park med utsikt. Løren - Økern - Hasle😍😍😍 Det bygges fortsatt mye i område, men Løren er snart ferdig. Den utskjelte Lørenveien som man kunne lese om i avisen blir omgjort til en fin fin gate, se link under. Det kommer også Løren aktivitetspark og flerbrukshall, se link under. https://www.oslo.kommune.no/slik-bygger-vi-oslo/lorenveien-oppgradering/#gref https://www.oslo.kommune.no/bydeler/bydel-grunerlokka/politikk-og-politiske-moter/politiske-saker-bydel-grunerlokka/politiske-saker-2022/loren-aktivitetspark-og-flerbrukshall-uttalelse-til-landskapsplan#gref Hovinbyen vil nok være et av de fineste områdene i Oslo - merk mine ord. Anonymkode: b2629...481 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #25 Skrevet 1. februar 2023 Løren er bare betong og føles veldig usentralt, dårlig kollektivtilbud og tar lang tid å komme til sentrum. Et svart hull midt i Oslo Jeg vil anbefale Etterstad og Vålerenga. Frodig og grønt, rett ved flotte turområder og lekeplasser, og like ved flere skoler og barnehager og tbane/buss tar deg til sentrum på 10 min. Manglerud og Bøler er også ok Anonymkode: 50cb2...d60 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #26 Skrevet 9. februar 2023 Jobba på Løren et par år, og tusla mye mellom blokkene. Syns det var nitrist. Bittesmå balkonger og fullt innsyn overalt. Ellers takk. Anonymkode: bdb09...c7c 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #27 Skrevet 9. februar 2023 Elsker mitt eget nabolag, Skøyen. Rett bak Frognerparken og frodig og grønt med den Engelske park rett i nærheten. Bedre nabolag finnes ikke. Anonymkode: d3bcb...25b
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #28 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 23.8.2022 den 10.42): Hei! Jeg skal flytte med barna mine til Oslo. Har bare erfaring fra byen fra ett studieår for lenge siden, og da var det sentrum og løkka det gikk i 😉 Ett av stedene jeg har skjønt kan være OK med barnefamilie er Løren. Noen med erfaring? Tar gjerne i mot andre tips til bra strøk for familier 😃 Anonymkode: b89c9...97a Typisk "innflytter" tilnærming til det å bo i Oslo med barn, spør du meg. Du ønsker "hipt", sentrumsnært og barnevennlig, som i stor grad er motsetninger. I Oslo er det så godt utbygget kollektivtilbud at de fleste som har vokst opp i Oslo, fort flytter fra små "sentrale" leiligheter, og ut i drabantbyene, spesielt når de kommer til barne-perioden. Og så flytter de heller mer sentralt igjen når barna har flyttet ut. Nydalen og Løren er områder som er bygget så tett og høyt og smått som utbyggerne har fått lov til. Det er ikke områder som er bygget med tanke på godt bomiljø, men for å maksimere profitt. Det er mye bedre å bo i områdene i drabantbyene, der det har vært bygget mer med tanke på godt miljø, og det er mer grøntområder og nærhet til marka, i tillegg til at det er greit å ha bil, lett å reise kollektivt, og ofte også større utvalg i hva barna kan gjøre av fritidsaktiviteter. Skolene og barnehagene er også kommet dit hvor de i større grad er dimensjonert for barnekullene, slik at barn får gå i barnehagen og på skolen i nærmiljøet sitt. Jeg vet at folk som flytter inn til Oslo er vant med at man MÅ bo innen gangavstand til alt mulig. Men det er Oslo for stort til uansett. Dessuten er det grenser for hvor mye man skal gå og se på slottet når man bor i Oslo. Oftest er det man trenger i det daglige mulig å gå til lokalt, og så reiser man ned til sentrum kollektivt, når man har behov for det. Nå er jo dette et halvt år siden, så TS har sikkert flyttet alt, men det kan jo være flere som kommer til Oslo etter hvert. Mitt tips er: Finn et barnevennlig sted i drabantby, innenfor Oslogrensa. Gjerne i et etablert borettslag, der ting er godt vedlikeholdt. Sjekk nabolaget på forhånd, og tenk på hva som faktisk er viktig i det daglige. Sjekk også hyppigheten på og tiden kollektivtransporten bruker inn til sentrum. 15 minutters rute på dagtid er på grensen til "for sjelden". Og skal du rangere kollektivtransport etter pålitelighet, så er det: 1. T-bane. 2. Trikk. 3. Tog og 4. Buss. Prøv å ikke basere deg på buss. Anonymkode: 4febd...a0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå