AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Del Skrevet 23. august 2022 Hei! Jeg skal flytte med barna mine til Oslo. Har bare erfaring fra byen fra ett studieår for lenge siden, og da var det sentrum og løkka det gikk i ;-) Ett av stedene jeg har skjønt kan være OK med barnefamilie er Løren. Noen med erfaring? Tar gjerne i mot andre tips til bra strøk for familier 😃 Anonymkode: b89c9...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Addie Skrevet 23. august 2022 #2 Del Skrevet 23. august 2022 Løren er blitt SÅ fint! 😊 Kort vei til byen, masse som skjer i bydelen, alt av tilbud til barnefamilier rundt der. kommer bare mer og mer. Mange små parker/lekeplasser. Gangvei og masse spisesteder og kafeer. Hvis jeg skulle startet på nytt i byen ville jeg ikke nølt med å flytte dit Lykke til 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #3 Del Skrevet 23. august 2022 Løren er kontroversiell. Mange nybygg til ok pris gjør at det er mange barnefamilier og kollektivtilbudet er anstendig, men det er sjelløst og så tett mellom blokkene at sola knapt når bakken. Anonymkode: 4e5f2...5bf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #4 Del Skrevet 23. august 2022 Addie skrev (2 timer siden): Løren er blitt SÅ fint! 😊 Kort vei til byen, masse som skjer i bydelen, alt av tilbud til barnefamilier rundt der. kommer bare mer og mer. Mange små parker/lekeplasser. Gangvei og masse spisesteder og kafeer. Hvis jeg skulle startet på nytt i byen ville jeg ikke nølt med å flytte dit Lykke til Høres veldig lovende ut 😍 Anonymkode: b89c9...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #5 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Løren er kontroversiell. Mange nybygg til ok pris gjør at det er mange barnefamilier og kollektivtilbudet er anstendig, men det er sjelløst og så tett mellom blokkene at sola knapt når bakken. Anonymkode: 4e5f2...5bf Har du forslag til andre barnevennlige strøk, da? 😊 Anonymkode: b89c9...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #6 Del Skrevet 23. august 2022 Oppdal, Bøler og Godlia er fint for barnefamilier. Og har god tbaneforbindelse. Anonymkode: a0b8c...e97 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #7 Del Skrevet 23. august 2022 Liker Løren, eller så har du området rundt Ensjø, Hasle og Helsfyr som begynner å bli veldig bra. Mer luftig enn Løren, mens Løren har litt mer butikker. Men alle områdene er veldig nærme hverandre, så man kan fint bruke tilbudene på Løren selv om man bor på Ensjø Anonymkode: 8e026...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #8 Del Skrevet 23. august 2022 Da virker Løren litt mer urbant? Noe jeg anser som positivt :-) Anonymkode: b89c9...97a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #9 Del Skrevet 23. august 2022 Addie skrev (2 timer siden): Løren er blitt SÅ fint! 😊 Kort vei til byen, masse som skjer i bydelen, alt av tilbud til barnefamilier rundt der. kommer bare mer og mer. Mange små parker/lekeplasser. Gangvei og masse spisesteder og kafeer. Hvis jeg skulle startet på nytt i byen ville jeg ikke nølt med å flytte dit Lykke til Nei det er det ikke. Jeg bor her og det er en skikkelig trist betong by, med masse triste alt for høye blokker, og alt for lite grønt områder. Klønete å komme seg til sentrum i forhold til beliggenhet er det og, så jeg anbefaler det ikke. Det er rett og slett trist og se hvordan de har ødelagt ett område som hadde potensiale til å bli en spennende fin bydel. Hadde aldri flyttet hit igjen, men har lave boutgifter så blir her en liten stund til. Anonymkode: 595e8...102 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #10 Del Skrevet 23. august 2022 Løren og omegn er grått og trist med lite lys og grønne lunger. Det er derimot mange positive sider ved å bosette seg der. Bl.a. mer (og nytt) for pengene, nærme hyggeligere steder i byen samt egen t-banestopp og andre fasiliteter som man trenger. Personlig er jeg ikke så glad i nybygg og liker å ha grønne områder rundt meg, så Løren hadde vært uaktuelt for min del, men jeg forstår også hvorfor noen flytter dit. Anonymkode: cc73b...928 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #11 Del Skrevet 23. august 2022 Dere som ikke liker Løren (takk for begrunnelsene, forresten, det gir meg litt å tenke på), kom gjerne med forslag 😃 Anonymkode: b89c9...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #12 Del Skrevet 23. august 2022 Jeg som ikke er stor fan av Løren har nevnt Godlia 😊 Løren er fint det, men kunne ikke ha bodd der med barn. Anonymkode: a0b8c...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #13 Del Skrevet 23. august 2022 Kunne ikke tenkt meg å bo på Løren med noen få unntak. Altså med mindre jeg bodde i en toppleilighet med egen takterasse og lite innsyn, finnes kun få av disse. Blant de beste områdene for familier etter min mening er Årvoll-Grefsen-Kjelsås, det er dog veldig dyrt der. Også store deler av Oslo vest. I tillegg til enkelte områder i bydel Østensjø. Anonymkode: b2629...481 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #14 Del Skrevet 23. august 2022 Jeg jobber på Løren og slik jeg ser det er det kjipeste at bare 4-linja går forbi. Det er riktignok veldig kort til Økern, hvor 5-linja går, men det er likevel litt ekstra ork å gå det stykket. Anonymkode: 2bd29...5a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #15 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg som ikke er stor fan av Løren har nevnt Godlia 😊 Løren er fint det, men kunne ikke ha bodd der med barn. Anonymkode: a0b8c...e97 Skal definitivt sjekke det ut! Tror vi må bare må ta noen turer til oslo for å sjekke ut foreslåtte nabolag, og få en "feeling" på det selv :-) Anonymkode: b89c9...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #16 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kunne ikke tenkt meg å bo på Løren med noen få unntak. Altså med mindre jeg bodde i en toppleilighet med egen takterasse og lite innsyn, finnes kun få av disse. Blant de beste områdene for familier etter min mening er Årvoll-Grefsen-Kjelsås, det er dog veldig dyrt der. Også store deler av Oslo vest. I tillegg til enkelte områder i bydel Østensjø. Anonymkode: b2629...481 Hehe, pris er en faktor, ellers hadde vi nok gått for f.eks. Torshov 😊 Anonymkode: b89c9...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #17 Del Skrevet 23. august 2022 Hva med Nydalen? 😊 Anonymkode: 41e97...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #18 Del Skrevet 23. august 2022 Jeg bor på Torshov med 3-åringen min. Her er det topp, store åpne bakgårder med trær og planter, her er mindre stress enn nærmere sentrum (har bodd 15 år på StHanshaugen og Majorstua før). Det kalles Torshovbyen, og det er virkelig ev småby i storbyen. Møter alltid noen vi kjenner når vi er ute og går. Og her er noen veldig gode barnehager. Ulemper: vanskelig å parkere om du ikke har egen plass. Løren er upersonlig, trangt og stusselig. Da er Hasle og Valle bedre valg. Anonymkode: b0be8...9b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 23. august 2022 #19 Del Skrevet 23. august 2022 Jeg ville aldri bodd på Løren, spesielt ikke med barn. Det er en "bomaskin" med mange triste blokker, lite grønne lunger, lite lys på grunn av tett bebyggelse. Området er mørkt, grått og trist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #20 Del Skrevet 24. august 2022 Dessverre har de også bygget ut for raskt, uten å tenke på at feks ungene skal ha skoler. Så mange av ungene må busses til skoler langt unna. Anonymkode: 2bd29...5a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå