AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Hun er 12 mnd. og begynte for en uke siden. Jeg har fri hver torsdag og fredag. Hun kommer ihvertfall til å få fri en av dagene, men egentlig har jeg lyst til å ha henne hjemme begge dagene. Jeg har tenkt at hun ikke bør være for mye borte fra barnehagen, men kanskje det er ok? Mandag, tirsdag og onsdag må hun dessverre være i barnehagen i 7,5 timer. Anonymkode: 4e0e4...2bf
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Heldig er hun! Null problem! Anonymkode: 5f749...b70 12 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 Det kommer helt sn på barnet , ville sett an hvordan det går Anonymkode: 4f756...ceb 2
~white lady~ Skrevet 23. august 2022 #4 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun er 12 mnd. og begynte for en uke siden. Jeg har fri hver torsdag og fredag. Hun kommer ihvertfall til å få fri en av dagene, men egentlig har jeg lyst til å ha henne hjemme begge dagene. Jeg har tenkt at hun ikke bør være for mye borte fra barnehagen, men kanskje det er ok? Mandag, tirsdag og onsdag må hun dessverre være i barnehagen i 7,5 timer. Anonymkode: 4e0e4...2bf Hvorfor skulle det være uheldig? Hun er bare 12 måneder og har ikke andre (sosiale) behov enn å være nær foreldrene sine. Dere er heldige som kan velge en slik løsning 😊 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #5 Skrevet 23. august 2022 Det kommer an på hvor trygg barnet er. Jeg har sett flere tilfeller i barnehager hvor foreldrene kjører den taktikken, og det ender opp med hyling og nærmest ny tilvenning hver gang barnet skal tilbake i barnehagen. Til og med etter at barnet har gått i samme barnehage i flere år.. Andre ganger har man barn som synes det er helt fint. Anonymkode: b5112...973 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #6 Skrevet 23. august 2022 Hei! Jeg har også planer om å ha 1åringen min hjemme 1-2dager i uken (jobber turnus). Fiikk tips om at det er lurt at de er i barnehagen "nok" i tilvenningsfasen. Ellers så starter liksom tilvenningen på nytt hele tiden. De må få tid til å bli trygg. Så her er planen at han går hver dag i starten, men heller kortere dager. Så får vi se. Anonymkode: 3b33a...735 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #7 Skrevet 23. august 2022 Det er ikke noe vi anbefaler i min barnehage. 4 dager er et minimum 😊 for barnets skyld, ikke barnehagens. Anonymkode: b1427...84a 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #8 Skrevet 23. august 2022 Et barn på ett år vet ikke hvor mange dager det er i en uke. Om hun er 3 dager i bhg og 4 hjemme, eller 5 i bhg og 2 hjemme, det klarer hun uansett ikke telle, og hun har heller ingen formening om eller forventning om at det skal være likt som andre barn. Det eneste hensynet her, må være til de voksne i barnehagen. Om de får problemer med å tilpasse sitt «opplegg»… Slik burde det ikke være, men ser ikke bort fra at det kan komme opp noe sånt… Anonymkode: 96130...73d 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #9 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke noe vi anbefaler i min barnehage. 4 dager er et minimum 😊 for barnets skyld, ikke barnehagens. Anonymkode: b1427...84a Hvorfor? Forklar! Barna vet ikke hvor lang en uke er. Anonymkode: 96130...73d 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #10 Skrevet 23. august 2022 ~white lady~ skrev (13 minutter siden): Hvorfor skulle det være uheldig? Hun er bare 12 måneder og har ikke andre (sosiale) behov enn å være nær foreldrene sine. Dere er heldige som kan velge en slik løsning 😊 Det kan være uheldig med tanke på tilvenning og det komme inn i barnehage rutinene. Jeg ville gitt korte dager i stedet til hun er trygg på barn og voksne. Anonymkode: 7d39a...762
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #11 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hun er 12 mnd. og begynte for en uke siden. Jeg har fri hver torsdag og fredag. Hun kommer ihvertfall til å få fri en av dagene, men egentlig har jeg lyst til å ha henne hjemme begge dagene. Jeg har tenkt at hun ikke bør være for mye borte fra barnehagen, men kanskje det er ok? Mandag, tirsdag og onsdag må hun dessverre være i barnehagen i 7,5 timer. Anonymkode: 4e0e4...2bf La hun ha fri og kose seg. Etter innkjøring blir det ingen problem å ta fri, men vwnt til hun er helt trygg. Anonymkode: 945e6...161 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #12 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor? Forklar! Barna vet ikke hvor lang en uke er. Anonymkode: 96130...73d Fordi for et barn som starter i barnehage trenger tid til å bli trygg og bli kjent med rutiner, barn og voksne. Hvis barnet er flere dager hjemme og så skal i barnehagen igjen kan denne prosessen ta lang tid. For min fireåring nå hadde ikke dette vært noe problem, men det hadde det vært da hun var ett år og helt fersk i barnehagen. I starten prioriterte jeg korte dager og etthvert tok vi fridager. Dessuten blir det ofte mye sykdom første året i barnehagen uansett, så barnet vil ha fravær der også. Anonymkode: 7d39a...762 4
~white lady~ Skrevet 23. august 2022 #13 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan være uheldig med tanke på tilvenning og det komme inn i barnehage rutinene. Jeg ville gitt korte dager i stedet til hun er trygg på barn og voksne. Anonymkode: 7d39a...762 Tilvenning har de vel hatt denne uka? Ts kan uansett ikke gi kortere dager, men færre dager. Det er uansett bedre enn å måtte ha barnet sitt i bhg 7,5 timer mand-fred når de er så små. 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #14 Skrevet 23. august 2022 ~white lady~ skrev (7 minutter siden): Tilvenning har de vel hatt denne uka? Ts kan uansett ikke gi kortere dager, men færre dager. Det er uansett bedre enn å måtte ha barnet sitt i bhg 7,5 timer mand-fred når de er så små. Tilvenning til ny hverdag tar lenger enn en uke. Ts kan gi barnet korte dager de to dagene hun har fri til barnet er god og trygg på barnehagen. Det er ihvertfall det barnehager selv anbefaler i oppstarten. Anonymkode: 7d39a...762 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #15 Skrevet 23. august 2022 Ikke uheldig nei. Da min begynte, da var hun dog 2,5 år, men de anbefalte korte dager fra mandag til fredag i hvertfall noen uker til hun ble trygg, og så kunne vi trappe ned om vi ville.. Så jeg ville nok prøvd korte dager de to dagene til du har fri 😊 ihvertfall slik i begynnelsen.. Anonymkode: 69ba9...ac1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #16 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun er 12 mnd. og begynte for en uke siden. Jeg har fri hver torsdag og fredag. Hun kommer ihvertfall til å få fri en av dagene, men egentlig har jeg lyst til å ha henne hjemme begge dagene. Jeg har tenkt at hun ikke bør være for mye borte fra barnehagen, men kanskje det er ok? Mandag, tirsdag og onsdag må hun dessverre være i barnehagen i 7,5 timer. Anonymkode: 4e0e4...2bf Heldige hun. Det er godt å se at noen velger å ha de litt hjemme og når de er så liten. Anonymkode: e76b9...421 4
AprilLudgate Skrevet 23. august 2022 #17 Skrevet 23. august 2022 Se det an :) For noen er det topp, for andre blir det for mye brudd i rutine. 1
Arkana Skrevet 23. august 2022 #18 Skrevet 23. august 2022 Mine var bare i barnehage tre dager i uken det første året og det var helt supert. Tid til å leke med venner i barnehagen og tid med meg. Veldig glad vi hadde den muligheten. Det var ikke noe problem i forhold til rutiner, tilvenning eller vennskap. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #19 Skrevet 23. august 2022 Jeg tenker at det er gull verdt å ha mulighet for kort uke, og fridager hjemme med barnet. Men også at det kan være lurt å ha helt korte dager i barnehagen også på fridagene den første tiden på grunn av tilvenningen. Jeg jobber i barnehage selv, og tenker korte dager for de aller minste er veldig fint for dem som har mulighet til det. Samtidig ser jeg at de som får en del fravær helt i starten, f.eks. pga. sykdom, bruker mer tid på å knytte seg helt til oss i personalet, slik at det til sammen blir flere tøffe dager i barnehagen for dem. Anonymkode: a484e...694
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #20 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke noe vi anbefaler i min barnehage. 4 dager er et minimum 😊 for barnets skyld, ikke barnehagens. Anonymkode: b1427...84a Vel om det går bra dor barna med færre dager så er det bare fint å få være hjemme. 4 dager er minimum er merkelig å kreve Anonymkode: 4f756...ceb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå