Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte nærmere jobb. Har innsett under covid hvor slitsomt det er å ha lang reisevei til jobb.

Vi har imidlertid barn i skolealder. De er ikke like begeistret for å flytte, men samtidig har skolen som er i nærheten rykte på seg for å skape veldig skolelei ungdom.

Er det helt bannlyst å flytte pga jobb?

Det er sikkert mulig å få en annen jobb nærmere, men jobben er drømmejobben og finnes ikke i nærheten.

Anonymkode: d7407...62b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da helt rimelig.

Anonymkode: 52ceb...3f8

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt er det helt ok å flytte for jobb. Og helt vanlig. 

Ungene er misfornøyde nå, men det er fordi de ikke ser fordelene også for dem på sikt. De får mer opplagte foreldre, noe som kommer dem til gode. 

Jeg hadde aldri orket lang reisevei nå som jeg har barn. 

Anonymkode: f63f6...c1b

• Liker 2
Skrevet

Ok å flytte pga jobb. Det hadde NAV krevd uansett, hvis du hadde vært arbeidsledig.

Anonymkode: ccb59...9a6

Skrevet

Hvis ungene dine trives der dere bor nå synes jeg faktisk det er egoistisk å flytte fordi dere har oppdaget at dere har reiseavstand. Kommer du til å tilgi deg selv/barna til å tilgi deg at dere voksne bestemmer flytting hvis de barna mistrives intenst det nye stedet? Hvor store er barna?

Anonymkode: 7c87b...774

Skrevet

Kanskje enklere å flytte når barna skal over til neste skolefase som feks fra barneskole til ungdomsskole eller ungdomsskole til videregående for da blander de seg med nye folk uansett? Men skjønner at du vil bo nærmere jobb for å slippe pendling ja. 

Anonymkode: e3b5c...275

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...