mingus Skrevet 25. august 2022 #61 Del Skrevet 25. august 2022 Jeffe skrev (1 time siden): Jeg er ikke rasist, men .. Du er klar over at du ikke er den første som skriver dette, at det høres ut som et ekko uten mål og mening, og ser helt tåpelig ut? Jeg er rasist, jeg syns orker er skikkelig kjipe og liker dem ikke. 😀 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 25. august 2022 #62 Del Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ringenes herre universerset er nå forandret. Du kan leve i fortiden hvis du vil men Ringenes herres univers utvides de neste år. Anonymkode: 084a3...46a Nei. Tolkien skapte det og utviklingen døde med han. Alt annet er fake. PJ sin fake er veldig bra, men mange prosent tull, og mye som ikke stemmer. Men essensen er der, så jeg liker den, og det gjør nok flere som har lest bøkene av samme grunn. Respekten for verkene er der fortsatt til tross for Arwen redder Frodo, alver i Helms Deep, spøkelser som sloss osv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 25. august 2022 #63 Del Skrevet 25. august 2022 mingus skrev (2 minutter siden): Du er klar over at du ikke er den første som skriver dette, at det høres ut som et ekko uten mål og mening, og ser helt tåpelig ut? Jeg er rasist, jeg syns orker er skikkelig kjipe og liker dem ikke. 😀 Stakkars orker, ikke deres skyld at Morgoth ødela dem 😢😢😢😢😢😢😢😢😢 Ja de er fæle og kjipe. Liker dem litt da, vel å merke originalene i boka, de er på en måte kule selv om de er onde, stygge og faktisk skikkelig pinglete (det er en grunn til at Sauron & co foretrekker å manipulere mennesker til å slåss for seg, menneskekrigere >>>> orker), med unntak av uruk-hai da men de er ikke normale orker (og i boka slaktet Boromir alene over et dusin av dem før han døde…). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 25. august 2022 #64 Del Skrevet 25. august 2022 (endret) mingus skrev (7 minutter siden): Nei. Tolkien skapte det og utviklingen døde med han. Alt annet er fake. PJ sin fake er veldig bra, men mange prosent tull, og mye som ikke stemmer. Men essensen er der, så jeg liker den, og det gjør nok flere som har lest bøkene av samme grunn. Respekten for verkene er der fortsatt til tross for Arwen redder Frodo, alver i Helms Deep, spøkelser som sloss osv. Spøkelsene reddet Minas Tirith i boka og men indirekte - de skremte vekk korsarene som gjorde at Aragorn og kompisene hans med forsterkninger kunne ankomme med korsarenes skip, noe som overrasket Mordor-generalen og avgjorde slaget. Ellers hadde det vært korsarene som hadde kommet - gondorianernes onde tvillinger + flere haradrim + sikkert en del svarte* numenorianere som er bad news, da ville ganske sikkert Minas Tirith falt. Dunedain er langt sterkere og tøffere enn andre mennesker og mange av korsarene + de svarte numenorianerne er dunedains onde slekt og Ex-venner, overhodet ikke sikkert Rohirrim hadde taklet dem. *=det er hjertene deres som er svarte ikke huden, forresten. De er etterkommere etter de numenorianerne som var lojale mot kongene og etterhvert Sauron. Sauron Munn var en av dem og en av de kjipeste typene i boka, «ondere enn noen ork». Endret 25. august 2022 av Entern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #65 Del Skrevet 26. august 2022 mingus skrev (6 timer siden): Nei. Tolkien skapte det og utviklingen døde med han. Alt annet er fake. PJ sin fake er veldig bra, men mange prosent tull, og mye som ikke stemmer. Men essensen er der, så jeg liker den, og det gjør nok flere som har lest bøkene av samme grunn. Respekten for verkene er der fortsatt til tross for Arwen redder Frodo, alver i Helms Deep, spøkelser som sloss osv. Feil. Rettighetene er solgt videre. Universet utvider seg. Hver ting som skjer i serien fremover skjer i dette universet. Mener du også at Star Wars er det som skjedde i de 3 første filmene? Selv om vi vitterlig ser handlingen fortsette uke for uke på Disney? Anonymkode: 084a3...46a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 26. august 2022 #66 Del Skrevet 26. august 2022 mingus skrev (7 timer siden): Jeg er rasist, jeg syns orker er skikkelig kjipe og liker dem ikke. Debattstilen din kjenner vi godt igjen, det er derfor vi står opp mot den når vi ser det. Tidligere ofte observert blant Trump supportere men i stadig større grad i norske fora. Rasistiske holdninger vil og skal alltid få møte motsvar. At du tolker det som tåpelig ekko må du bare venne deg til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 26. august 2022 #67 Del Skrevet 26. august 2022 Entern skrev (8 timer siden): Spøkelsene reddet Minas Tirith i boka og men indirekte - de skremte vekk korsarene som gjorde at Aragorn og kompisene hans med forsterkninger kunne ankomme med korsarenes skip, noe som overrasket Mordor-generalen og avgjorde slaget. Ellers hadde det vært korsarene som hadde kommet - gondorianernes onde tvillinger + flere haradrim + sikkert en del svarte* numenorianere som er bad news, da ville ganske sikkert Minas Tirith falt. Dunedain er langt sterkere og tøffere enn andre mennesker og mange av korsarene + de svarte numenorianerne er dunedains onde slekt og Ex-venner, overhodet ikke sikkert Rohirrim hadde taklet dem. *=det er hjertene deres som er svarte ikke huden, forresten. De er etterkommere etter de numenorianerne som var lojale mot kongene og etterhvert Sauron. Sauron Munn var en av dem og en av de kjipeste typene i boka, «ondere enn noen ork». Ja det var derfor jeg skrev "sloss", fordi de kom jo faktisk bare og skremte vekk folk AnonymBruker skrev (1 time siden): Feil. Rettighetene er solgt videre. Universet utvider seg. Hver ting som skjer i serien fremover skjer i dette universet. Mener du også at Star Wars er det som skjedde i de 3 første filmene? Selv om vi vitterlig ser handlingen fortsette uke for uke på Disney? Anonymkode: 084a3...46a Star Wars bryr jeg meg ikke noe særlig om, har bare sett den første. Men Star Wars på Disney, høres like passende ut som Pamela og Tommys sextape på disney... Jeffe skrev (1 time siden): Debattstilen din kjenner vi godt igjen, det er derfor vi står opp mot den når vi ser det. Tidligere ofte observert blant Trump supportere men i stadig større grad i norske fora. Rasistiske holdninger vil og skal alltid få møte motsvar. At du tolker det som tåpelig ekko må du bare venne deg til Vi? Jaja, jeg er norsk, jeg supporter ingen utenlandsk president. Men Biden er pedo, så alt er bedre enn det vel Offtopic much? Du fremstår som så jævlig instruert og lite selvtenkende med det "vi"et ditt, at jeg orker ikke. Jeg har ikke hatt morgenkaffen min engang. Ja vel, hvis du tror at jeg har rasistiske holdninger så får det så være. Jeg føler det mangfoldet overkjører absolutt alle arenaer, og når det nå prøver å erobre et univers hvor jeg og flere med lurer på hvorfor i alle dager, da må det være lov å gi beskjed! Hva du mener om det har virkelig intet å si! Jeg er ikke rasist men jeg er det når det kommer til LOTR. Sorry. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 26. august 2022 #68 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Men skuespillerne blir jo ikke valgt ut p.g.a. sine skuespillerprestasjoner, de blir valgt ut nettopp p.g.a. sin hudfarge eller at de skal representere legning eller kjønn. Det har ingenting med å lage god underholdning å gjøre men å presse frem ideologi. Det er heller ikke diskriminering å ikke kvotere inn enkelte skuespillere der de ikke hører hjemme naturlig og det er heller ingen som sier at man ikke kan lage filmer og serier med mangfold og woke, faktisk så har det blitt så ille for produsentene at de blir kansellert hvis de IKKE kvoterer med det ene og det andre. Minner om da symfoniorkesteret i New York ikke lenger kunne ha blind audition der musikerne kun ble vurdert ut i fra sine musikalske prestasjoner og ikke hudfarge eller navn, woke gjengen var jo selvfølgelig i harnisk over at det ikke var mangfold i orkesteret så da ble de tvunget til å kvotere inn p.g.a. hudfarge og ikke musikalske prestasjoner. Jeg er fullstendig klar over at blonde blåøyde mennesker ikke er i flertall i verden, det er faktisk en veldig liten minoritet og likevel så klarer ikke produsentene av filmer og serier å lage bra underholdning der mangfoldet er en naturlig del av settingen. Når det gjelder denne serien så er det helt tydelig at Amazon bruker Ringenes Herre og Tolkien fordi det forhåpentligvis generer penger, de gir jo fullstendig blaffen i å respektere kildematerialet men heller så satser de på å ikke krenke woke gjengen. Dessverre så er denne serien bar en bitteliten del av problemet, en ting er fantasiuniverser men når de portretterer faktiske historiske personer og bruker skuespillere som ikke passer i rollene i det heletatt så er det bevist forsøk på å forandre historiske fakta og det er et f*** you til deg og dine forfedres historie. Spoiler Hadde noen gjort dette med svarte historiske personer så hadde det blitt opptøyer og ville tilstander. Anonymkode: 2f06b...089 Eksempler som fremprovoserer både latter og tristhet over utviklingen. Du har helt rett at det er 1 ting å ødelegge en fantasy klassiker, men noe helt annet å endre historiske personer i wokes navn. Jeg forstår ikke skuespillerne som ikke takker nei til å spille historiske personer med en annen hudfarge. Er de historieløse eller er de bare på jakt etter penger? Null selvrespekt? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zidji Skrevet 26. august 2022 #69 Del Skrevet 26. august 2022 Drizzt skrev (1 time siden): Eksempler som fremprovoserer både latter og tristhet over utviklingen. Du har helt rett at det er 1 ting å ødelegge en fantasy klassiker, men noe helt annet å endre historiske personer i wokes navn. Jeg forstår ikke skuespillerne som ikke takker nei til å spille historiske personer med en annen hudfarge. Er de historieløse eller er de bare på jakt etter penger? Null selvrespekt? Jeg tipper skuespillerne blir blendet av filmskapernes ideer om at det de gjør er nyskapende og revolusjonerende, og at de er 'sterke rollemodeller' som tør å ta på seg den rollen til tross for at de kanskje blir møtt med protester. Og når publikum begynner å stille spørsmål og ytre sine meninger, blir de sett på som trangsynte rasister. Og da kan virkelig skuespillerne føle seg 'sterke' som står i mot denne rasismen og ikke lar seg knekke! Sukk.... 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 26. august 2022 #70 Del Skrevet 26. august 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: snip------ Her er det mye som har gått rett over hodet ditt. Educate yourself. Anonymkode: 2d673...6b9 "Educate yourself" er et klassisk svar. 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #71 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Feil. Rettighetene er solgt videre. Universet utvider seg. Hver ting som skjer i serien fremover skjer i dette universet. Mener du også at Star Wars er det som skjedde i de 3 første filmene? Selv om vi vitterlig ser handlingen fortsette uke for uke på Disney? Anonymkode: 084a3...46a Feil, det er fremdeles The Tolkien Estate som eier rettighetene men etter at Cristopher Tolkien døde så de sitt snitt til å tjene penger på prosjekter som Tolkien aldri i verden ville ha godkjent hvis han var i live. Drizzt skrev (1 time siden): Eksempler som fremprovoserer både latter og tristhet over utviklingen. Du har helt rett at det er 1 ting å ødelegge en fantasy klassiker, men noe helt annet å endre historiske personer i wokes navn. Jeg forstår ikke skuespillerne som ikke takker nei til å spille historiske personer med en annen hudfarge. Er de historieløse eller er de bare på jakt etter penger? Null selvrespekt? Alle disse skuespillerne har fått mye kritikk fra andre svarte skuespillere for at de tok rollene, kritikken går mye på det samme med at de ikke passer til rollene og at det forvrenger historiske fakta. Men det er også mange som mener at er med på å stakkarsliggjøre svarte og forvrenger svarte sin egen historie. "Det er så synd på svarte mennesker og de har ingen egen historie, derfor må de få en plass i hvite europeere sin historie". Anonymkode: 2f06b...089 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. august 2022 #72 Del Skrevet 26. august 2022 Altså hvis man vil lage en fantasy epic serie med masse afrikanere kan man filme disse bøkene: Mer Conan enn Ringenes Herre men alt foregår i en fantasyversjon av Afrika, hvite er ikke med unntatt i 1 historie, masse action og fæle demoner og sånn. Burde slå an. Og ja forfatteren var afro-amerikaner 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 26. august 2022 #73 Del Skrevet 26. august 2022 Zidji skrev (3 timer siden): Jeg tipper skuespillerne blir blendet av filmskapernes ideer om at det de gjør er nyskapende og revolusjonerende, og at de er 'sterke rollemodeller' som tør å ta på seg den rollen til tross for at de kanskje blir møtt med protester. Og når publikum begynner å stille spørsmål og ytre sine meninger, blir de sett på som trangsynte rasister. Og da kan virkelig skuespillerne føle seg 'sterke' som står i mot denne rasismen og ikke lar seg knekke! Sukk.... Ja, du har nok rett. De skaper et problem og så plasserer de seg i offerrollen. Jeg hørte et intervju med en filmdirektør en gang og han sa noe veldig interessant. Han sa: ''Vi trenger mangfold i filmene slik at flere seere kan kjenne seg igjen.'' Journalisten spurte hva han mente med kjenne seg igjen og han svarte: ''Det blir mer attraktivt for svarte seere å se en film hvis det er noen de kan kjenne seg igjen i som spiller i den. Jeg har fått mange tilbakemeldinger fra svarte seere at de savner svarte skuespillere i filmer.'' Så ... tankegangen er: Hvis det ikke er svarte skuespillere, kommer ikke svarte seere til å se filmen fordi de ikke vil se en film med kun hvite skuespillere. Og det er ikke rasisme. Men hvis hvite vil ikke se på Black Panther fordi de ikke har noen å kjenne seg igjen i der og sier det høyt, så er de hvite rasister. Eller hvis en svart skuespillerinne spiller en historisk person som er hvit. Eller det Amazon gjorde. Det er rasisme. Woke-logikken altså. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #74 Del Skrevet 26. august 2022 4 hours ago, ops2 said: "Educate yourself" er et klassisk svar. Woosh Anonymkode: 2d673...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå