Woah0 Skrevet 22. august 2022 #1 Del Skrevet 22. august 2022 Skuespillern som spilte ungen i Mr.Bean on Holiday, spiller Isildur i denne. Så det virker kult 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #2 Del Skrevet 22. august 2022 For en merkelig begrunnelse.. Skal garantere at serien er så woke og full av dårlig CGI at den ikke er verdt å se, Amazon vrir og vrenger på Tolkiens univers for at det skal passe inn i dagens forvrengte politiske agenda. Nå er det allerede en tråd om denne serien. Anonymkode: 2f06b...089 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 23. august 2022 #3 Del Skrevet 23. august 2022 (endret) Woah0 skrev (9 timer siden): Skuespillern som spilte ungen i Mr.Bean on Holiday, spiller Isildur i denne. Så det virker kult Kult?! Nei, nei nei, det er to helt forskjellige univers. Drit og dra Isildur: Hvorfor er Isildur av en annen etnisitet når Aragorn er helt nordisk? Hva har skjedd med den blodlinjen der egentlig? Endret 23. august 2022 av mingus 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 23. august 2022 #4 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): For en merkelig begrunnelse.. Skal garantere at serien er så woke og full av dårlig CGI at den ikke er verdt å se, Amazon vrir og vrenger på Tolkiens univers for at det skal passe inn i dagens forvrengte politiske agenda. Nå er det allerede en tråd om denne serien. Anonymkode: 2f06b...089 Sauron med pupper?! Jeg klarer ikke. Og hun alven ser jo helt paranoid og lurvete ut, helt feil og ingenting minner om en alv her. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 23. august 2022 #5 Del Skrevet 23. august 2022 (endret) Har dere sett traileren med hun prinsesse Disa som slår ut armene og synger opp i lufta, i skikkelig gospelstil? Dette kan jo bli ordentlig sister act 3 i Moria, dette! Endret 23. august 2022 av mingus 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. august 2022 #6 Del Skrevet 23. august 2022 Vurderer å se serien som drikkelek. Må bare finne ut drikkereglene først. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 23. august 2022 #7 Del Skrevet 23. august 2022 Tabris skrev (14 minutter siden): Vurderer å se serien som drikkelek. Må bare finne ut drikkereglene først. Ta en slurk hver gang du ser den første fargede kvinnelige dvergen uten skjegg ever. Ta en slurk hver gang du ser en mørkhudet alv med fancy hårsveis. Ta en slurk hver gang Galadriel oppfører seg som en mann. Ta en slurk hver gang du ser en gammel alv. Ta en slurk hver gang du ikke har sett hva jeg har sett. Ta tre slurker hver gang Tolkien snur seg i grava. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Woah0 Skrevet 23. august 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 23. august 2022 (endret) mingus skrev (1 time siden): Ta en slurk hver gang du ser den første fargede kvinnelige dvergen uten skjegg ever. Ta en slurk hver gang du ser en mørkhudet alv med fancy hårsveis. Ta en slurk hver gang Galadriel oppfører seg som en mann. Ta en slurk hver gang du ser en gammel alv. Ta en slurk hver gang du ikke har sett hva jeg har sett. Ta tre slurker hver gang Tolkien snur seg i grava. Tror Dark Elves er noe. https://lotr.fandom.com/wiki/Moriquendi https://lotr.fandom.com/wiki/Nan_Elmoth Men i fantasi er det mest relatert til skyggelagte ting sikkert, for eksempel i Warcraft 3 Frozen Throne så var det noe kalt night elves http://classic.battle.net/war3/nightelf/units/ Jeg er ikke noen Tolkien ekspert på detaljer derimot Endret 23. august 2022 av Woah0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #9 Del Skrevet 23. august 2022 Serien ser helt forjævlig dårlig ut. Produstene virker helt inkompetente og skuespillerne middelmådige. Skip. Anonymkode: d4805...677 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 23. august 2022 #10 Del Skrevet 23. august 2022 Woah0 skrev (1 time siden): Tror Dark Elves er noe. https://lotr.fandom.com/wiki/Moriquendi https://lotr.fandom.com/wiki/Nan_Elmoth Men i fantasi er det mest relatert til skyggelagte ting sikkert, for eksempel i Warcraft 3 Frozen Throne så var det noe kalt night elves http://classic.battle.net/war3/nightelf/units/ Jeg er ikke noen Tolkien ekspert på detaljer derimot Dark som i "ondsinnet", og skyggerelatert som du sier ja, ikke afrikanske alver. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #11 Del Skrevet 23. august 2022 Jeg synes nå at en bedre grunn er at Spike fra Notting Hill har en fremtredende rolle 😄 Anonymkode: 34e82...43c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #12 Del Skrevet 23. august 2022 Blah, "Spike" spiller i House of the Dragon, ikke Rings of Power. Sorry! Anonymkode: 34e82...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 23. august 2022 #13 Del Skrevet 23. august 2022 Hadde ikke overrasket meg om de hadde casta han som alv. Gleder meg til å se Eminems prestasjoner her: 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #14 Del Skrevet 23. august 2022 Kan noen vise meg hvor Tolkien skriver at alle i Ringenes Herre-universet er hvite? Siden det er så provoserende at noen av skuespillerne er svarte, mener jeg. Anonymkode: b345f...882 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Woah0 Skrevet 23. august 2022 Forfatter #15 Del Skrevet 23. august 2022 (endret) mingus skrev (11 minutter siden): Hadde ikke overrasket meg om de hadde casta han som alv. Gleder meg til å se Eminems prestasjoner her: I Silmarillion så tok Melkor og sang imot Iluvatar. Sauron tjener vel Melkor. Men tror ikke de rappet eller noe. https://tolkiengateway.net/wiki/Music_of_the_Ainur#The_Third_Theme Endret 23. august 2022 av Woah0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 23. august 2022 #16 Del Skrevet 23. august 2022 Det er jo fra et fantasy-univers lik våre nordiske og engelske trakter - det ser man jo på beskrivelsene hans av omgivelsene. Og tar sted lenge før innvandring var en greie. Derfor er det så malplassert. Har ikke imot at folk er mørke i huden, og det er ikke det som provoserer, men dagens politikk og mangfold blir blandet inn i en historie hvor det rett og slett ikke passer inn. Det må være greit å si. 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #17 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan noen vise meg hvor Tolkien skriver at alle i Ringenes Herre-universet er hvite? Siden det er så provoserende at noen av skuespillerne er svarte, mener jeg. Anonymkode: b345f...882 De forskjellige rasene og karakterene i universet er godt beskrevet, dvergene som bo inne i fjellene borte fra solen er hvite i huden og selv kvinnene har skjegg. Altså ikke mørke i huden og uten skjegg. Tar-Miriel er beskrevet som "Fairer than silver, ivory and pearls", altså det stikk motsatte av mørk hud. Denne omskrivingen av kildematerialet bare for at det skal passe inn i woke-ekstremistenes forvrengte verdenssyn er ikke no forskjellig fra nazistenes bokbål, de forandret og fjernet det som ikke passet inn ideologien deres. Anonymkode: 2f06b...089 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 23. august 2022 #18 Del Skrevet 23. august 2022 Sveisen til han her er jo provoserende nok i seg selv! Det ser ut som de bare stoppa en fyr på vei ut av frisørsalongen og spurte om han ville spille i et ringenes herre show, og heiv på han noen filler. Så lite gjennomført! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 23. august 2022 #19 Del Skrevet 23. august 2022 (endret) Jeg plages ikke av skuespillernes hudfarger, det betyr jo ikke noe. Er sjelden at filmer får til å finne skuespillere som er lik det man ser for seg når man leser, sånn har det alltid vært. Det må man tåle i en adapsjon. Er mer spent på den CGIen og om historn blir omskrevet helt! Hobbiten -filmene var så dårlige pga det 🙈 Endret 23. august 2022 av Trotwood Trykket for fort 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #20 Del Skrevet 23. august 2022 Det har visst kosta over en milliard dollar å lage denne serien / sesongen, for Amazons del håper jeg den er sinnsykt bra! Anonymkode: 1ba12...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå