AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1 Del Skrevet 22. august 2022 Noen som vet noe om det? Praktiseres det fortsatt? Anonymkode: 5492e...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ford3000 Skrevet 23. august 2022 #2 Del Skrevet 23. august 2022 Det jeg har hørt er at hvis du ikke egentlig kan det selv, eller den du forsøker å gande ikke egentlig fortjener det, slår det over på deg selv. Best å holde seg unna tenker nå jeg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #3 Del Skrevet 23. august 2022 Ja det finnes og praktiseres fortsatt. Anonymkode: 22d6a...465 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #4 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja det finnes og praktiseres fortsatt. Anonymkode: 22d6a...465 Og det er fortsatt bare tull og tøv fortsatt. Anonymkode: faa16...7c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #5 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Og det er fortsatt bare tull og tøv fortsatt. Anonymkode: faa16...7c3 Jeg er så glad for at skeptikere ser det som sin misjon å ødelegge alle tråder på denne delen av forumet. Anonymkode: 2ea77...4ff 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #6 Del Skrevet 23. august 2022 Ford3000 skrev (7 timer siden): Det jeg har hørt er at hvis du ikke egentlig kan det selv, eller den du forsøker å gande ikke egentlig fortjener det, slår det over på deg selv. Best å holde seg unna tenker nå jeg Aldri hørt før og jeg er samisk. Hvor har du lært dette? 😊 Ganning er jo også og bed om feks godt vær og god avling. Om det da slår ut på seg selv hvordan ville det gå til? 😅 Anonymkode: 23ecc...adb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ford3000 Skrevet 23. august 2022 #7 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Aldri hørt før og jeg er samisk. Hvor har du lært dette? 😊 Ganning er jo også og bed om feks godt vær og god avling. Om det da slår ut på seg selv hvordan ville det gå til? 😅 Anonymkode: 23ecc...adb Bare skrev det lille jeg har hørt. Har ikke hørt noe positivt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #8 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Aldri hørt før og jeg er samisk. Hvor har du lært dette? Anonymkode: 23ecc...adb Det er gammel viten i den delen av det samiske som så mange fornektet/fornekter ennå og kaller det djevelens verk. P.s. jeg er ikke samisk, men har interesse for kulturen. Ganding er reelt, men ikke klokt å bruke. Det kan gå veldig galt og er ukontrollerbart. Anonymkode: c70e4...67c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #9 Del Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 22.36): Noen som vet noe om det? Praktiseres det fortsatt? Anonymkode: 5492e...b52 NRK hadde i 2020 ein artikkelserie om ganning, som viser at ganning er noko svært reelt for ein del av den samiske befolkinga. – Vi bør ikke bare romantisere vår samiske kulturarv, for ikke alt er like bra, sier sametingspresident Aili Keskitalo i ein av sakene frå den gong. I artikkelen seier ein forskar at ganning vart brukt som beskyttelse mot inntrengarar. Sjølv har eg høyrt tale om ganning fra eldre mennesker i Nord-Hordaland, men om dei har samisk tilknyting (eller om ganning finst i samisk tradisjon) veit eg ikkje. Anonymkode: 1eecc...425 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 25. august 2022 #10 Del Skrevet 25. august 2022 (endret) Gud er Stor, og Han er den Absolutt Gode! Jeg søker hjelp av Deg fra ondskapen Du har skapt, og jeg ber om tilgivelse for mitt eget ondskap! Jeg fikk tilgivelse av Deg den dagen jeg gjorde urett mot min egen sjel og brukte min fri vilje til å velge ondskap, og sannelig, jeg var svak og skamlig og ynkelig den dagen, selv om jeg klarte å overleve og utkjempe angrepet fra ondskapen som prøvde å utslette meg fra invendig, som en konsekvens av hva jeg gjorde! så i dag spør jeg Deg om tilgivelse nok en gang for det jeg valgte å gjøre i dag, og jeg søker Din hjelp, jeg søker Din Godhet, jeg søker Din Kjærlighet, jeg søker Din Nåde! Du er den Eneste jeg har! De dark-magick utøvere og satanister vil smake konsekvensene av dems ondskap. Trolldom, også kjent som magick (Occult osv) er en ganske virkelig ting, og de folka der kan gjøre ting. Det er ikke noe å leke med. Er ikke noe galt med det, så lenge det brukes til godhet. Men de satanistene og dark-magick folka er baby boys; om de prøver seg på meg kommer de til å bli gjort stygt. Jeg skal vise dem ekte trolldom 😉 Røyket 2 av dems demon hjelpere allerede. #smokeweedeveryday Endret 25. august 2022 av Conal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #11 Del Skrevet 25. august 2022 Conal skrev (12 timer siden): Gud er Stor, og Han er den Absolutt Gode! Jeg søker hjelp av Deg fra ondskapen Du har skapt, og jeg ber om tilgivelse for mitt eget ondskap! Jeg fikk tilgivelse av Deg den dagen jeg gjorde urett mot min egen sjel og brukte min fri vilje til å velge ondskap, og sannelig, jeg var svak og skamlig og ynkelig den dagen, selv om jeg klarte å overleve og utkjempe angrepet fra ondskapen som prøvde å utslette meg fra invendig, som en konsekvens av hva jeg gjorde! så i dag spør jeg Deg om tilgivelse nok en gang for det jeg valgte å gjøre i dag, og jeg søker Din hjelp, jeg søker Din Godhet, jeg søker Din Kjærlighet, jeg søker Din Nåde! Du er den Eneste jeg har! De dark-magick utøvere og satanister vil smake konsekvensene av dems ondskap. Trolldom, også kjent som magick (Occult osv) er en ganske virkelig ting, og de folka der kan gjøre ting. Det er ikke noe å leke med. Er ikke noe galt med det, så lenge det brukes til godhet. Men de satanistene og dark-magick folka er baby boys; om de prøver seg på meg kommer de til å bli gjort stygt. Jeg skal vise dem ekte trolldom 😉 Røyket 2 av dems demon hjelpere allerede. #smokeweedeveryday Jesus er Kristus,kommet i kjød,sier:Fortvil ikke.Jeg vil bare at dere skal hvile i mine sår.Så lenge dere bekjenner at jeg er Kristus,kommet i kjød,så er ingen ulykke skjedd når det gjelder deres forhold til meg.Gjelden deres til Gud:syndeskylden,er betalt,også fremtiden allerede Anonymkode: 98689...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #12 Del Skrevet 25. august 2022 Er det derfor han het ganding-alv? Fordi han gandet? Anonymkode: c31fc...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 25. august 2022 #13 Del Skrevet 25. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jesus er Kristus,kommet i kjød,sier:Fortvil ikke.Jeg vil bare at dere skal hvile i mine sår.Så lenge dere bekjenner at jeg er Kristus,kommet i kjød,så er ingen ulykke skjedd når det gjelder deres forhold til meg.Gjelden deres til Gud:syndeskylden,er betalt,også fremtiden allerede Anonymkode: 98689...450 Nei, Jesus er ikke min frelser. Gud er. Og Han er mitt eneste og siste håp, til å bringe meg frelselse og redde livet mitt. Det ingen vet er at de kommende dagene eller ukene kan være mine siste. La oss si det sånn; jeg har lekt med døden for lenge, og jeg klarer ikke å stoppe, siden jeg er fuckt opp 🪨 Så jeg har bedt og ber minst 3 ganger hver time om at Gud bringer meg frelselse, ved å utslette situasjonen jeg er i. Det er eneste mulighet jeg har igjen. Jeg klarer det ikke. Gud er mitt eneste og siste håp. Hvis Gud ikke tilgir meg og frelser/redder meg, så er jeg faktisk redd jeg kommer til å dø. Jaja, tro meg eller ikke, jeg er seriøs. Snakker fakta nå. Men sånn er det, alt som blir født må dø, og sannelig, alt skal dø, og bare Gud, den Majestetiske og mest Opphøyet, vil for alltid forbli, akkuratt som Han for alltid har vært. #NietzscheErDød #ConalErMuligensSnartDø Endret 25. august 2022 av Conal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #14 Del Skrevet 27. august 2022 Om det bruker til noe negativt, kommer det tilbake til den som valgte det - ti ganger så mørkt. Så det er vel mildt sagt lite gjennomtenkt å gjøre det. Anonymkode: 3d620...d92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #15 Del Skrevet 30. august 2022 Conal skrev (På 26.8.2022 den 0.12): Nei, Jesus er ikke min frelser. Gud er. Og Han er mitt eneste og siste håp, til å bringe meg frelselse og redde livet mitt. Det ingen vet er at de kommende dagene eller ukene kan være mine siste. La oss si det sånn; jeg har lekt med døden for lenge, og jeg klarer ikke å stoppe, siden jeg er fuckt opp 🪨 Så jeg har bedt og ber minst 3 ganger hver time om at Gud bringer meg frelselse, ved å utslette situasjonen jeg er i. Det er eneste mulighet jeg har igjen. Jeg klarer det ikke. Gud er mitt eneste og siste håp. Hvis Gud ikke tilgir meg og frelser/redder meg, så er jeg faktisk redd jeg kommer til å dø. Jaja, tro meg eller ikke, jeg er seriøs. Snakker fakta nå. Men sånn er det, alt som blir født må dø, og sannelig, alt skal dø, og bare Gud, den Majestetiske og mest Opphøyet, vil for alltid forbli, akkuratt som Han for alltid har vært. #NietzscheErDød #ConalErMuligensSnartDø Jesus er Kristus,kommet i kjød,er Herre,er Guds Sønn,sier:Det er ikke bokstavelig at det finnes noen utilgivelig synd: 1.Den Hellige Ånds oppgave:Å gi tilgivelse _UANSETT_,_I ORDETS RETTE FORSTAND_. 2.Min oppgave som JAHVEs Sønn:Å tilby evig liv kun gjennom _ETT_ sukk. 3.Gud=❤️ Anonymkode: 98689...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 31. august 2022 #16 Del Skrevet 31. august 2022 (endret) #NietcheErDød Endret 31. august 2022 av Conal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #17 Del Skrevet 17. september 2022 Ganning er det som noen ganger må til. Jeg driver med det selv. Jeg er ikke samisk. Anonymkode: be622...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå