Gå til innhold

Kan eggløsning komme for tidlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har som regel positiv test dag 13, og el ca dag 14. 

De siste månedene har eggløsning vært litt senere, og jeg har stort sett fått positiv test dag 15/16. syklusen har da vært på rundt 26 dager.

Det seneste var el dag 21/22. da ble mensen veldig forsinket pga kjemisk. 

Nå er jeg på dag 18 og ingen tegn til el.. Kan den ha kommet før, eller er det mer sannsynlig at den kommer senere?

Jeg var på hyttetur og tok derfor første el test på dag 10 mener jeg.. (pga seigt blankt slim den helgen) den var negativ, og alle tester hver dag siden har også vært negativ. Flere som har opplevd for tidlig eggløsning?

Anonymkode: 4a212...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke alle sykluser at kroppen lykkes med å løsne egg🤔

Anonymkode: 9f468...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er vel ikke alle sykluser at kroppen lykkes med å løsne egg🤔

Anonymkode: 9f468...2a5

Nei, det er jeg klar over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg au har rar syklus får tiden! Sist 3 uker forsinket mens å denne gangen 9 dager får tidlig med slim i 😳 gjennomsiktig slim 😳😳😳 

Anonymkode: 77342...11d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg au har rar syklus får tiden! Sist 3 uker forsinket mens å denne gangen 9 dager får tidlig med slim i 😳 gjennomsiktig slim 😳😳😳 

Så merkelig.. min siste mens var også annerledes. Mindre blod og mer slim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så merkelig.. min siste mens var også annerledes. Mindre blod og mer slim

Kan du si i fra om du finner ut hvorfor? Jeg blir superstresset😳 han eneste jeg har vært med sjekket seg får kjønnssykdommer før mi begynte å ligge sammen å det samme gjorde jeg så tror ikke det er noe sånt. Dessuten har jeg ikke lukt eller noe 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slim i mensen trenger ikke bety noe annet enn slimhinner som skal bløs ut. Til trådstarter, hvis du begynte elteste cd 10 skal det godt gjøres du hadde  el tidligere. Mest trolig ikke. Du har hatt eggløsning på ulike tidspunkt før og dermed ville jeg fortsatt å teste etter el. Jeg tror ikke du har hatt el enda. Når el kommer kan man forvente mensen ca 14 dager etterpå. det er eggløsning som sier når mensen skal komme. Forsinkes el forsinkes mens automatisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vaksine. Eller har du akkurat hatt korona? 
Det påvirket meg. 

Anonymkode: b0b05...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Og nei, jeg er ikke vaksinemotstander. Jeg har tatt dem, jeg. Men ja, de ga meg forstyrrelser i syklus. Det gjorde også korona da jeg fikk det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det påvirket meg. 

Tok vaksine 1 og 2 sommeren 2021. Fikk korona rett før dose 3 i januar. Har ikke testa meg nå, men ikke vært syk heller.. 

Sluttet på prevensjon i desember. 
Forstyrrelsen begynte i slutten av april

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (35 minutter siden):

Slim i mensen trenger ikke bety noe annet enn slimhinner som skal bløs ut. Til trådstarter, hvis du begynte elteste cd 10 skal det godt gjøres du hadde  el tidligere. Mest trolig ikke. Du har hatt eggløsning på ulike tidspunkt før og dermed ville jeg fortsatt å teste etter el. Jeg tror ikke du har hatt el enda. Når el kommer kan man forvente mensen ca 14 dager etterpå. det er eggløsning som sier når mensen skal komme. Forsinkes el forsinkes mens automatisk.

Nei, vet det med slim. Men det var mye mindre mengde totalt sett. 

Jeg har syklus på rundt 26 dager, og har spottet to dager før dette, i tillegg til at el test har vært positiv dag 15/16. så her går det ikke 14 dager før mens.  Spottet aldri i to hele dager før mens.. det er også nytt. 

alltid hatt positiv el test dag 13 tidligere. Og da syklus på 26-28 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, vet det med slim. Men det var mye mindre mengde totalt sett. 

Jeg har syklus på rundt 26 dager, og har spottet to dager før dette, i tillegg til at el test har vært positiv dag 15/16. så her går det ikke 14 dager før mens.  Spottet aldri i to hele dager før mens.. det er også nytt. 

alltid hatt positiv el test dag 13 tidligere. Og da syklus på 26-28 dager.

Trenger ikke være eksakt 14 dager, derfor jeg skrev ca. Lutealfase fra 12-16 er veldig normalt. Hvis lutealfase er kortere enn 12 dager og/eller man spotter før mens kan dette indikere litt for lavt progesteron og det kan være vanskelig for egg å få festet seg. Finner mange naturlige måter å øke progesteron på, både nok søvn, mindre stress (feks meditere el.l), spise nok C vitamin, ta tilskudd av B6 vitamin, spise bananer, gulrot, ananas…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (47 minutter siden):

Trenger ikke være eksakt 14 dager, derfor jeg skrev ca. Lutealfase fra 12-16 er veldig normalt. Hvis lutealfase er kortere enn 12 dager og/eller man spotter før mens kan dette indikere litt for lavt progesteron og det kan være vanskelig for egg å få festet seg. Finner mange naturlige måter å øke progesteron på, både nok søvn, mindre stress (feks meditere el.l), spise nok C vitamin, ta tilskudd av B6 vitamin, spise bananer, gulrot, ananas…

Takk! Jeg skal til lege neste uke for å høre litt.. 

har aldri spottet ogsånn tidligere heller, og det er under 12 dager lutealfase når el kommer så sent..

og søvn og stress vet jeg ikke helt hva jeg kan gjøre med.. sliter med søvnen i perioder, men prøver å trene litt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det påvirket meg. 

Jeg har ikke vaksine å har ikke hatt korona på tross av å ha vært med folk med korona 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...