AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1 Del Skrevet 22. august 2022 Har i 3–4 år slitt med diffuse mageplager. Fastlegen har sagt det er irritabel mage evt. stress. Jeg har prøvd lav fodmap, men fant ikke noe system i når jeg får vondt i magen. Har stusset veldig på dette for jeg har gjerne ikke vondt i magen i perioder jeg jobber mye, og heller ikke når jeg er på ferie. I vinter fikk jeg meg kjæreste. Han bor på en helt annen kant av landet, og i sommer har jeg hatt hjemmekontor pluss ferie og bodd hos ham mer eller mindre fast siden mai. Og det rare er at jeg ikke har hatt vondt i magen siden slutten av mai. Jeg har stusset litt over det men for det meste bare vært glad. Men så, nå måtte jeg dra hjem igjen for å være på kontoret noen uker og nå har jeg brått vondt i magen igjen. Magesmertene kom natten etter at jeg kom hjem. Kjæresten (som er med meg hjem) foreslo at det kanskje kunne være vannet. Han synes vannet her smaker litt rart, men det kan også være fordi han ikke er vant til smaken. Det er vanlig kommunalt vann, og ikke fra brønn eller noe sånt. Og nå som jeg har tenkt litt på det begynner jeg for første gang å se et system i magesmertene mine. Jeg har vondt i magen når jeg er hjemme, og ikke vondt når jeg er bortreist. Smertene i magen pleier å forsvinne i løpet av dag to på ferie. Det er først nå jeg innser at mageplagene begynte noen måneder etter at jeg kjøpte denne leiligheten. Men, er det i det hele tatt mulig å få vondt i magen av vann? Føler meg som den verste prinsessen på erten som får vondt i magen av vann. Det går jo ikke an? Er det virkelig mulig å være så snowflake at man ikke tåler vann? Anonymkode: b7b9b...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #2 Del Skrevet 22. august 2022 Det er ikke at du ikke tåler vann, men det kan være hardt vann, feks med mye kalk i, eller også svovel faktisk, eller andre mineraler og sånn. Jeg har det helt likt som deg, jeg kan IKKE drikke vannet her jeg bor, jeg får lette mageplager av det og jeg bruker å hente vann i sånne 5 liters dunker hos mine foreldre. Har ikke hatt vondt i magen siden jeg begynte med det. Det som hjelper meg er å koke vannet mitt, men ikke alltid jeg orker det heller. Prøv å se du også, om det ikke hjelper å koke. Kalken og sånn legger seg i bunn av gryta eller vannkoker Anonymkode: 296c9...86e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Del Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 21.58): Det er ikke at du ikke tåler vann, men det kan være hardt vann, feks med mye kalk i, eller også svovel faktisk, eller andre mineraler og sånn. Jeg har det helt likt som deg, jeg kan IKKE drikke vannet her jeg bor, jeg får lette mageplager av det og jeg bruker å hente vann i sånne 5 liters dunker hos mine foreldre. Har ikke hatt vondt i magen siden jeg begynte med det. Det som hjelper meg er å koke vannet mitt, men ikke alltid jeg orker det heller. Prøv å se du også, om det ikke hjelper å koke. Kalken og sånn legger seg i bunn av gryta eller vannkoker Anonymkode: 296c9...86e Åj, er det faktisk mulig altså? Dette ante jeg ikke. Så utrolig kjipt. Det må da være mye ekstraarbeid for deg å hente vann slik? Jeg trodde vannet i Norge var helt trygt å drikke, og at det kun er de med brønnvann som måtte styre med å hente/kjøpe drikkevann. Anonymkode: b7b9b...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Del Skrevet 24. august 2022 Dette høres veldig psykisk betinget ut. Anonymkode: df883...840 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Del Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette høres veldig psykisk betinget ut. Anonymkode: df883...840 Det var det første fastlegen sa også. Jeg slo meg til ro med det en stund, men begynte så å stusse over at jeg sjelden hadde vondt i magen i de periodene der jeg jobber mye. Og hvis plagene skyldes stress så burde jeg vel hatt vondt i slike stressende perioder også? Men nå som jeg begynne å lure på om det kan være vannet hjemme synes jeg brikkene faller på plass. Tenker du at det er helt usannsynlig at det kan være vannet? Anonymkode: b7b9b...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Del Skrevet 24. august 2022 Kan ikke kommunen komme og ta vannprøve for å sjekke at det ikke er noe grums og sånn i rørene hos deg? Anonymkode: 2c3a8...475 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Del Skrevet 24. august 2022 Prøv å drikke flaskevann da, en liten stund. Så finner du ut av det. Anonymkode: 01513...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Del Skrevet 26. august 2022 Ei jeg kjenner fikk problemer da hun drakk vannet i en annen kommune. Hun hadde skalldyrallergi og kitosan (ekstrakt fra rekeskall) ble brukt i denne kommunens vannrenseanlegg. Ganske utrolig- men sant! Tok ei stund før hun fant ut at det var vannet hun reagerte på, det var vel ingen som tenkte på at det var opphavskilden. Skal sies hun hadde masse allergier. Prøv med flaskevann sier jeg og. Anonymkode: 35b7b...0f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå