AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1 Skrevet 22. august 2022 Jeg hører så ofte at «baby bare blir med på alt». Hvordan gjør dere det? Hva hvis baby må sove? Hvordan tar dere med dere baby for å hente eldre søsken i bhg? Tar dere med vogn inn? Ligger baby bare å slapper av mens du snakker med bhg-ansatte, kler på eldste og pakker med ting? Hva gjør baby når du sitter på café? Det er så mye jeg ikke skjønner😅 Anonymkode: 8927a...ede 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 Babyen sover i vogn, har den stort sett med der det er mulig, evt bæresele el bilstol(hvis det bare er en kort stund)) Kjører til bhg så da bærer jeg med bilstolen inn På kafe ligger babyen i vogna eller på fanget. Anonymkode: 629ca...0f5 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hører så ofte at «baby bare blir med på alt». Hvordan gjør dere det? Hva hvis baby må sove? Hvordan tar dere med dere baby for å hente eldre søsken i bhg? Tar dere med vogn inn? Ligger baby bare å slapper av mens du snakker med bhg-ansatte, kler på eldste og pakker med ting? Hva gjør baby når du sitter på café? Det er så mye jeg ikke skjønner😅 Anonymkode: 8927a...ede Har ikke fått nummer to enda, så kan ikke svare bastant på dette med å hente i barnehagen. Vi får nummer to straks, og barnehagen er rett over veien. Tipper det blir vogn eller bæresele. Ellers tok jeg alltid med baby i vogn og bæresele, og hvis hun måtte sove så sov hun der. Noen ganger sov hun i bilen eller vognen til og fra, og var våken på café, det går fint det også. Min ville ikke ha pupp, så det største stresset var å pakke mme, flasker og kokt vann, men det ble bare en vane. Hvis man farter med baby fra start så blir jo alt en vane. Er du gravid, eller har du en liten en? Anonymkode: fdefb...818
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har ikke fått nummer to enda, så kan ikke svare bastant på dette med å hente i barnehagen. Vi får nummer to straks, og barnehagen er rett over veien. Tipper det blir vogn eller bæresele. Ellers tok jeg alltid med baby i vogn og bæresele, og hvis hun måtte sove så sov hun der. Noen ganger sov hun i bilen eller vognen til og fra, og var våken på café, det går fint det også. Min ville ikke ha pupp, så det største stresset var å pakke mme, flasker og kokt vann, men det ble bare en vane. Hvis man farter med baby fra start så blir jo alt en vane. Er du gravid, eller har du en liten en? Anonymkode: fdefb...818 Jeg har en baby og en snart treåring. Eldste er pandemibaby, så ble lite farting da. Denne gangen skjer det mer, spesielt med eldste, men synes det er så vanskelig og stresser veldig med hvordan det skal gå med soving eller hvis baby plutselig skal våkne. Soving må skje i bevegelse og hun er ikke så fan av å være våken i vogn. Så alt må liksom skje til riktige tidspunkt. Vet det blir lettere når vi kommer over i sportsdel og hun fakrisk kan sitte og følge med når våken, men skjønner ikke hvordan andre gjør det med mindre babyer. Anonymkode: 8927a...ede
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 Har bare en, så logistikken med barnehage er ikke relevant for oss. Han storkoser seg i vogn, så den tar vi med uansett hva vi skal. Handle, ut og spise, til legen.. Han bytter på å sove, følge med på ting rundt seg og å leke når han er i vognen. På kafe setter vi vognen ved siden av bordet, og så ligger/sitter han oppi der og koser seg. Anonymkode: 7d882...237
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 Lillesøster var nesten daglig med å henta storebror. Vi sto opp, ordnet oss, litt mat, også var plutselig 1 time gått siden vi sto opp, pakket hun inn i vogna, også trillet Vi til barnehagen. På turen så sovnet hun, for klokka 8 var jo tiden inne for dupp nummer 1. Så da når vi kom hjem, så fikk hun bare sove videre mens jeg spiste. Slappet av, ryddet/vasket, eller hva nå jeg skulle gjøre. Når hun ble eldre og ikke trengte så tidlig dupp, ble det bæresele, eller hun bare lå/satt i vogna mens jeg var inne med storebror. På kjøpesentet lå de i vogna, eller ble bærtur,og samme på kafee, de lå i vogna, eller satt/lå på fanget. Lillesøster ble veldig allsidig. Og stor. For hun måtte bare henge med. Og prøvde nok ut en del ting beregnet på eldre, før strengt talt nødvendig, fordi storebror ønsket det Anonymkode: 954a3...06f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #7 Skrevet 22. august 2022 Jeg farter med vogn, enten til fots eller med buss. Mine babyer har sovet godt i vogn. Vogn gjør det også lett å ta med utstyr, det er utrolig hvor mye ting en liten baby trenger! Hvis du ikke har baby ennå er ikke dette noe du trenger å bekymre seg over. Babyer er så ulike, så du vet ikke hvordan din permisjonstid blir. Du finner ut av det. Hvis du har baby og sliter med å farte rundt må du si mer konkret hva du sliter med, så får du bedre råd. I barnehagen henter vi foreløpig ute. Når vi henter ting blir babyen enten værende igjen ute i vogna, eller blir med inn. Noen ganger spør de ansatte om å få låne babyen, hvis det er få barn igjen. På café ligger baby enten i vogna eller på fanget. Jeg velger café etter om det er mulig å ha vogna ved bordet. Vi har også hatt med baby på restaurant som familie, det gikk helt fint. Jeg har liten erfaring med å farte med større babyer, for eldste ble 6 mnd i mars 2020. Yngste er ennå liten. Anonymkode: 16cbb...ed1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #8 Skrevet 22. august 2022 Brukte mye vogn og bæresele. På turer ute i byen/ kafé brukte jeg mest vogn, baby sov der vi var uansett hvor vi befant oss. På skogsturer osv bæresele , hadde med ullteppe og la hu på hvis hun skulle sove litt mens vi satt oss ned bilstol med adapter til vogna var helt supert, veldig lettvint når man skal inn på butikken f eks. Henting i barnehage er jo bare å løfte med bilstolen. Anonymkode: f68a3...e18
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #9 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg farter med vogn, enten til fots eller med buss. Mine babyer har sovet godt i vogn. Vogn gjør det også lett å ta med utstyr, det er utrolig hvor mye ting en liten baby trenger! Hvis du ikke har baby ennå er ikke dette noe du trenger å bekymre seg over. Babyer er så ulike, så du vet ikke hvordan din permisjonstid blir. Du finner ut av det. Hvis du har baby og sliter med å farte rundt må du si mer konkret hva du sliter med, så får du bedre råd. I barnehagen henter vi foreløpig ute. Når vi henter ting blir babyen enten værende igjen ute i vogna, eller blir med inn. Noen ganger spør de ansatte om å få låne babyen, hvis det er få barn igjen. På café ligger baby enten i vogna eller på fanget. Jeg velger café etter om det er mulig å ha vogna ved bordet. Vi har også hatt med baby på restaurant som familie, det gikk helt fint. Jeg har liten erfaring med å farte med større babyer, for eldste ble 6 mnd i mars 2020. Yngste er ennå liten. Anonymkode: 16cbb...ed1 Kan jeg får råd?😅 Jeg sliter med at baby våkner i vogna når den stopper opp eller vi går inn noe sted. For uten om vogn i bevegelse så sover babyen kun på meg eller far. Føler jeg derfor aldri får gjort noe da armene er opptatt. Anonymkode: fbd11...dfa
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #10 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan jeg får råd?😅 Jeg sliter med at baby våkner i vogna når den stopper opp eller vi går inn noe sted. For uten om vogn i bevegelse så sover babyen kun på meg eller far. Føler jeg derfor aldri får gjort noe da armene er opptatt. Anonymkode: fbd11...dfa Sånn var min og. Bæresele er løsningen. Anonymkode: 36569...970
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #11 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sånn var min og. Bæresele er løsningen. Anonymkode: 36569...970 Baby våkner i den hver gang jeg setter meg ned😢 Anonymkode: fbd11...dfa
Anonym6789 Skrevet 23. august 2022 #12 Skrevet 23. august 2022 Sover babyen ca like lenge hver gang? Om babyen liker det så kan kanskje kafé besøk times til når babyen er våken, visst han/hun syns det er greit å ligge våken i vognen med litt leker
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #13 Skrevet 23. august 2022 Babyer er veldig ulike. Noen er "enkle" å farte med, andre ikke. Min eldste var forferdelig å prøve å gjøre noe med. Han kunne ikke ligge våken i vognen et sekund uten å hyle, og ville ikke sitte på fanget, jeg måtte bare gå og gå og gå og bære på ham, så det ble bare stress å gå på cafe, for jeg måtte jo bare traske rundt og rundt i lokalet som en idiot. Samme med babysang, ga opp etter to ganger. Buss og bil var et hylehelvete uten like, så jeg orket sjelden prøve, det var bare så dritt. Så var han ekstremgulper, så måtte ha med ørten klesskift til både ham og meg, og vaske ned vogn, bilstol, og alt for gulp etter hver tur ut.. Ikke noe kjekt i det hele tatt. Minsten var enklere. Hadde ham i bæresele når jeg hentet/leverte eldsten i bhg. Vogn gikk ikke, ikke lov å ta vognen inn, og avdelingen var langt fra inngangsdøren. Han kunne sitte på fanget på café, men kunne glemme at han skulle ligge i noen vogn, nei (så ingen kaffe på meg). Anonymkode: b951e...1ed
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #14 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg får råd?😅 Jeg sliter med at baby våkner i vogna når den stopper opp eller vi går inn noe sted. For uten om vogn i bevegelse så sover babyen kun på meg eller far. Føler jeg derfor aldri får gjort noe da armene er opptatt. Anonymkode: fbd11...dfa Dette er ganske mange som gjør. Begge mine har vært sånn, og har også hatt problemet at den ene av dem som i det hele tatt godtok bæresele, våknet i det jeg prøvde være i ro i mer enn tre sekunder. Sover babyen din ved rugging? Det gjorde ikke min, men noen er så heldige at de kan henge en rockit på vognen, og så er de fri som fuglen (nesten da). Anonymkode: b951e...1ed
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #15 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg får råd?😅 Jeg sliter med at baby våkner i vogna når den stopper opp eller vi går inn noe sted. For uten om vogn i bevegelse så sover babyen kun på meg eller far. Føler jeg derfor aldri får gjort noe da armene er opptatt. Anonymkode: fbd11...dfa Første min kunne ikke sove i stillestående vogn før rundt ni mnd. Da løsnet det. Bæresele var heller ikke godt nok hvis jeg stoppet. Andre sover i vogna, men bare 40 min uansett trilling eller ei. Sover lenge i bæresele da, til og med hvis jeg setter meg ned og strikker en time 🥳 Anonymkode: 37ed2...27f
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #16 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg hører så ofte at «baby bare blir med på alt». Hvordan gjør dere det? Hva hvis baby må sove? Hvordan tar dere med dere baby for å hente eldre søsken i bhg? Tar dere med vogn inn? Ligger baby bare å slapper av mens du snakker med bhg-ansatte, kler på eldste og pakker med ting? Hva gjør baby når du sitter på café? Det er så mye jeg ikke skjønner😅 Anonymkode: 8927a...ede Jeg farta ikke like mye med førstemann som med andremann, nummer to må bare være med på det vi gjør. Jeg har med meg vogna om baby må sove. Er han våken er han i bæresele. Han kan forøvrig sovne der også. Baby blir med i bilstolen eller i vogna under henting i barnehagen. Kan hende han sutrer litt, men som regel blir han veldig oppslukt av alt som skjer rundt han under henting. Når vi sitter på café sitter baby på fanget om han er våken. Én ting jeg lærte fra sist er at jeg ikke skal tenke at det er krise hver gang baby er våken i disse situasjonene. Som regel går det helt fint. Det verste som kan skje er at det blir grining og at vi må hjem, men det skjer sjeldent. Anonymkode: 82236...bba
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #17 Skrevet 23. august 2022 Begge mine har trives best i bæresjal eller bæresele når de var små, så stort sett henger de med der. (Spesielt minste, som ja bare må finne seg i å bli med på ting.) Da har jeg armene fri, og kommer meg fram overalt. Om hun er våken titter hun rundt fornøyd, men ofte sovner hun når hun sitter sånn på magen uansett. Sånn generelt så er det mye lettere å komme seg ut av huset med nummer to - litt fordi vi ikke har noe valg, mye fordi vi har erfaring og vet at det stort sett går bra, og har med det vi trenger for å takle det meste. Og så har vi vært velsignet med relativt enkle babyer som sjelden hyler uten åpenbar grunn. Anonymkode: 080c9...218
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #18 Skrevet 23. august 2022 Takk for svar dere! Må bare presisere at det er baby 0-4 mnd jeg synes er vanskelig å ta med «på alt». Synes de kan være litt uforutsigbare. Når de kan sitte i sportsdel på vogn og fremoverlent i bæresele er alt enklere synes jeg. Anonymkode: 8927a...ede
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #19 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har en baby og en snart treåring. Eldste er pandemibaby, så ble lite farting da. Denne gangen skjer det mer, spesielt med eldste, men synes det er så vanskelig og stresser veldig med hvordan det skal gå med soving eller hvis baby plutselig skal våkne. Soving må skje i bevegelse og hun er ikke så fan av å være våken i vogn. Så alt må liksom skje til riktige tidspunkt. Vet det blir lettere når vi kommer over i sportsdel og hun fakrisk kan sitte og følge med når våken, men skjønner ikke hvordan andre gjør det med mindre babyer. Anonymkode: 8927a...ede Hvor gammel er minstemann? De minste er jo ikke våkne så lenge av gangen, så det er jo ikke krise hvis hun våkner og du må ta henne opp i en bæresele mens dere henter eldste, hun sovner kanskje igjen på vei tilbake. Eller tar den senere, det går fint det også😊 På café satt min på fanget hvis hun var våken, og var vi på shopping så lå hun bare våken i vognen eller bæreselen. Tipper det blir en vanesak for henne også etter hvert, så det går seg sikkert litt til. Anonymkode: fdefb...818
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #20 Skrevet 23. august 2022 Jeg er ikke så flink til å farte mye rundt med babyen, men litt får vi gjort og hun er stort sett alltid enkel å ha med å gjøre når vi er ute. Om morgenen tar jeg henne rett fra sengen og over i vognen og tar ulldress utenpå pyjamasen, og så triller vi til barnehagen med 4-åringen. Noen ganger fester vi ståbrett til vognen slik at eldste kan stå på det. Etter levering i bhg triller vi gjerne en liten tur i nabolaget før vi drar hjem for å spise. Hun drikker en flaske mme på natt, og er uansett ikke sulten igjen før i 09-10 tiden. På turer til cafeer, kjøpesentre og andre steder funker det best å legge besøket innenfor tiden der hun vanligvis sover. Ellers sørger jeg alltid for å gi mat før vi drar, og ha med noe på turen. Nå som hun er 9 med følger vi samme opplegg, men hun elsker å se på folk og hva som skjer rundt seg, så er hun våken gjør det ingenting. Anonymkode: 78e35...f54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå