Gå til innhold

Dere andre høysensitive

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere det å aldri kunne få egne barn pga at du ikke takler støy og bråk hele tiden? Jeg har omsider slått meg til ro med at jeg vil aldri få barn og bli lykkelig med alt det innebærer. Hva gjør dere andre? 

Anonymkode: 70fe4...6a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er høyseinsitiv, og jeg var lenge innstilt på å ikke skulle ha barn. Men så traff jeg er mann som ville ha, og det føltes rett.. meg og han skulle procreate(god intuisjon, sammen med å være høysensitiv) og vi fikk ett nydelig barn. Det som ikke skulle skje, skjedde.. det ble slutt mellom oss og jeg ble mye aleine, det har vært ett h...., men angrer ikke på barnet, jeg elsker barnet og må bare pushe meg selv og være flink til å gjøre ting som gir meg energi(yoga, turer i skog, god musikk) så vips er man oppladet igjen. man kan få barn selv som høysensitiv, selv om mange lar være... man vokser som menneske, samtidig med barnet. 

Anonymkode: 4b697...f42

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er høyseinsitiv, og jeg var lenge innstilt på å ikke skulle ha barn. Men så traff jeg er mann som ville ha, og det føltes rett.. meg og han skulle procreate(god intuisjon, sammen med å være høysensitiv) og vi fikk ett nydelig barn. Det som ikke skulle skje, skjedde.. det ble slutt mellom oss og jeg ble mye aleine, det har vært ett h...., men angrer ikke på barnet, jeg elsker barnet og må bare pushe meg selv og være flink til å gjøre ting som gir meg energi(yoga, turer i skog, god musikk) så vips er man oppladet igjen. man kan få barn selv som høysensitiv, selv om mange lar være... man vokser som menneske, samtidig med barnet. 

Hvordan klarer du det? Jeg måtte gått med hørselsvern

Anonymkode: 70fe4...6a5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men klarer du barn samtidig som jobb? Eller tenker du enten eller er best?

Anonymkode: 77227...098

Skrevet

Jeg liker heldigvis ikke barn. Et par minutter i deres nærvær og jeg lurer på hvordan foreldre unngår harakiri.

Anonymkode: ea523...6ab

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er høysensitiv og veldig var for lyd. Og jeg har to barn ;)

Ørepropper. Seriøst. Det er vanlig blant høysensitive foreldre. Jeg har en type som tar av den verste edgen på lyder, men hvor jeg fremdeles hører samtale og slik. Gull verdt når ungene heller lego utover gulvet (lyden av duplo mot duplo er helt forjævlig), minsten slår med sleiv på panner, osv. 

Men ja, jeg merker at det til tider er helt jævlig, og jeg må puste meg gjennom det. Mannen er heldigvis gull, så når vi er to hjemme går jeg innimellom på badet og putter soviro langt inn i hjernen for å få en liten pause. 

Anonymkode: 04986...c61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...