Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sovebaby er et begrep jeg føler blir brukt mye. Men hva er definisjonen på en sovebaby? Hvor mye sover en sovebaby? Hva gjør at man omtaler en baby som en sovebaby? 

Anonymkode: a93cf...409

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, jeg vet bare at jeg vil veldig gjerne ha en sånn neste gang😅

Men jeg tenker på en som er lett å få til å sove og som sover gode strekk allerede fra starten av. Som ikke holder det gående i timevis på kvelden og natta, men våkner for mat og sovner igjen etterpå. Og som enkelt sovner til dupp.

Anonymkode: 1319b...f94

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde sovebaby. De første ukene var hun kun våken for å spise ca hver 3-5 time, å litt våkentid på kveld (kanskje 1 times tid). Etterhvert som hun ble 2 og 3 mnd gikk hun over til å sove ca 20 timer i døgnet. Sov 14-15 timer i strekk på natt når hu var rundt 8-9 mnd og 2 dupper på dagtid.  Nå er hun 1,5 år å sover fortsatt 13 timer i strekk uten mat på natta 🙈 

Anonymkode: f67d5...45a

Skrevet

Er vel litt ulik hva folk legger i uttrykket, men jeg anser begge mine som sovebabyer. Fra 2 mnd alder har de begge sovet natten igjennom fra 18-08 kun avbrutt av en flaske mme i 03-tiden. Den yngste er nå 9 mnd og får fortsatt en flaske på natt, sover fra kl.20-08 og gjerne lenger om hun ikke blir vekket. Har ellers minst en dupp på dagtid på 1-3 timer. Eldste som nå er 4 år er fortsatt glad i å sove, legger seg i 19-tiden og sover gjerne uavbrutt til kl.09.

Anonymkode: 0c989...665

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er vel litt ulik hva folk legger i uttrykket, men jeg anser begge mine som sovebabyer. Fra 2 mnd alder har de begge sovet natten igjennom fra 18-08 kun avbrutt av en flaske mme i 03-tiden. Den yngste er nå 9 mnd og får fortsatt en flaske på natt, sover fra kl.20-08 og gjerne lenger om hun ikke blir vekket. Har ellers minst en dupp på dagtid på 1-3 timer. Eldste som nå er 4 år er fortsatt glad i å sove, legger seg i 19-tiden og sover gjerne uavbrutt til kl.09.

Anonymkode: 0c989...665

Herregud, jeg hadde hatt 5 barn om jeg hadde hatt slike sovebarn 

Anonymkode: 01625...1eb

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...