AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1 Skrevet 22. august 2022 Hehe jeg synes det er så spennende med søvn, spesielt babyer. Hvordan utviklet søvnen til deres babyer de første 12 mnd? Min første: relativt hyppige oppvåkninger frem til ca 5-6 mnd hvor det ble mer systematikk med en kl 2 og en kl 5 (bortsett fra en uke hvor hun begynte å våkne av at hun mistet smokken. Gikk seg til når hun skjønte hvordan hun kunne ta den inn selv igjen). Sov hele natten (19-7) fra 10 mnd ca, men har hatt perioder etter det også hvor hun har våknet ila natten (feks nå når hun er 2 år og vil ha vann). Andremann er nå 2 mnd og våknet hver 2./3. time de første seks ukene. Deretter begynte han å sove 21-08 med en oppvåkning kl 5. Hååper dette varer, men vet at alt er faser 🙈 Anonymkode: 180eb...611
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 Evig kaos med at han våknet hver halvtime de første 10 månedene. Så hver time fram til han var ett og etter det sov han natta gjennom, fra klokka 20 til rundt 5 eller 6. Sånn er det ennå ved 3,5 år. Våkner jo av og til, og noen netter er vanskelige, men hovedregel er soving. Anonymkode: b0e94...188
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Evig kaos med at han våknet hver halvtime de første 10 månedene. Så hver time fram til han var ett og etter det sov han natta gjennom, fra klokka 20 til rundt 5 eller 6. Sånn er det ennå ved 3,5 år. Våkner jo av og til, og noen netter er vanskelige, men hovedregel er soving. Anonymkode: b0e94...188 Hver halvtime i 10 mnd????? Hvordan klarte dere det? Anonymkode: 180eb...611
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hver halvtime i 10 mnd????? Hvordan klarte dere det? Anonymkode: 180eb...611 Mannen stakk så jeg var alene. Jeg hadde perioder der jeg hadde ganske mørke tanker, men hadde en fastlege som passet godt på meg. Jeg husker så godt den første natta jeg fikk sove en time, jeg følte meg uthvilt 😅 Han gråt aldri om nettene da, det hjalp. Han var bare våken og ville kose 🙈 Anonymkode: b0e94...188
AprilLudgate Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 Etter fødsel var det ganske surrete og ekstremt korte økter til nyfødt å være. Så ble det mellom 6 uker til 4 mnd litt bedre på natt. Men for å få søvn mellom 07-24 måtte det trilles utendørs. Så ved ca 4 mnd startet et salig helvete. Masse oppvåkning natt, på dagtid som før. Ville opp kl 04. Ved 8 mnd hadde jeg klart å systematisk øve så mye at vi greide 30 min søvn innendørs på dagtid Og når jeg begynte i jobb kunne han sove 30-60 min innendørs på dag. Søvnrot/helsike varte til ca 2,5 år. Da ble det legging til vanlig tid, litt surr innimellom på natt og opp 05- 06. 8,5 år nå og våken 06.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå