Gå til innhold

jeg er 27 og han 40, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei k27

vet det er litt for mye, men føler jeg egentlig ikke har noe valg. datet en del menn da jeg var yngre, med det krympet raskt. ikke mange menn i alderen min som er single rundt meg. fant noen på nettet, men her var det både galskap og alt mulig rart. prøvd meg på menn i 30 års alderen, men igjen det er ikke mange som er villige eller ledige.

har nå funnet en 40 åring som jeg synes passer meg bra, vi kan snakke sammen i timevis uten å gå lei, føler han og jeg deler mye fra livet både det vonde og det gode, men nå har jeg hørt fra min krets og familie at han er for gammel. noen tanker? kanskje han er det men føler jeg har gått tom for valg

Anonymkode: bf2f7...6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den aldersforskjellen er helt ok

Anonymkode: 3c5fd...060

• Liker 7
Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

hei k27

vet det er litt for mye, men føler jeg egentlig ikke har noe valg. datet en del menn da jeg var yngre, med det krympet raskt. ikke mange menn i alderen min som er single rundt meg. fant noen på nettet, men her var det både galskap og alt mulig rart. prøvd meg på menn i 30 års alderen, men igjen det er ikke mange som er villige eller ledige.

har nå funnet en 40 åring som jeg synes passer meg bra, vi kan snakke sammen i timevis uten å gå lei, føler han og jeg deler mye fra livet både det vonde og det gode, men nå har jeg hørt fra min krets og familie at han er for gammel. noen tanker? kanskje han er det men føler jeg har gått tom for valg

Det går helt sikkert fint nå. 🙂Men noe du bør tenke på (hvis du tenker at dette skal bli et langvarig forhold) er at du kommer til å merke aldersforskjellen godt om 10 eller 20 år. Da er dere fort på helt forskjellig sted i livet.

Skrevet

Ikke la venner og familie bestemme hvem du skal være sammen med, hadde det vært mange røde flagg de prøver å formidle kan jeg forstå det. Men å kun henge seg opp i alder, kjør på

• Liker 3
Skrevet

gjør som du vil tenker jeg. er bare du som bestemmer dette og ikke andre.

Anonymkode: 39b43...2fc

Skrevet

Aldersforskjellen er altfor stor hvis dere har langsiktige samlivsplaner.  Det er ikke et veldig stort problem nå, men når han er pensjonist, er du i første halvdel av 50årene, og har mange år igjen i arbeidslivet. Da forsvinner balansen i samlivet, og det går ofte riktig dårlig

Anonymkode: 9d1a5...f56

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke sikkert at du finner en yngre som du passer bedre med. Gå for han om dere har kjemi, han er snill og dere har de samme ønsker for fremtiden

Anonymkode: 71ae9...52a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

kanskje han er det men føler jeg har gått tom for valg

Jeg ville ikke ha sagt det sånn til han.

Kan det være at han rett og slett ikke er den rette ettersom du tenker så voldsomt på hva andre synes?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har dere samme ønsker for fremtiden? Livsstil, barn, osv? Er han klar for å få barn, er du det eller ønsker du å vente noen år? Eller kanskje du ikke ønsker barn, er han på samme sted?

Anonymkode: 7449f...122

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

hei k27

begge er voksne er ikke noe problem. her er jeg 37 i år og min kjære 51 i år

Anonymkode: 945c5...5cf

Skrevet

Jeg er 50 nå og kunne ikke tenkt meg en på 63.

Anonymkode: 21ad2...b63

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Hva så? Mange som er sammen med noen som er femten og tjue år eldre enn seg. Det har blitt mer vanlig.

Skrevet
Ghostface skrev (Akkurat nå):

Hva så? Mange som er sammen med noen som er femten og tjue år eldre enn seg. Det har blitt mer vanlig.

Nei, det var nok atskillig vanligere før.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Ghostface
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det var nok atskillig vanligere før.

Jeg synes bare ikke det er noe spesielt med aldersforskjeller hverken før eller nå. Så lenge man har noe til felles og liker hverandre, så kan det ikke være et problem.

Skrevet

Null stress når jeg var 24 var jeg med en som var 44 gikk veldig fint det 😊 viktigste er å diskutere barn 😊 jeg kan ikke få barn men lyst på barn å han hadde barn fra før så en grei match😊

Anonymkode: 92b59...56f

• Hjerte 1
Skrevet
Ghostface skrev (3 minutter siden):

Jeg synes bare ikke det er noe spesielt med aldersforskjeller hverken før eller nå. Så lenge man har noe til felles og liker hverandre, så kan det ikke være et problem.

Det blir et stort problem når den eldste begynner å bli gammel. Kombinasjonen av den aksellerende aldringen som alle blir offer for i 60 årene, og det at han etterhvert faller ut av arbeidslivet, vil gjøre ham merkbart «gammel» i løpet av få år. Det har ingenting med kosthold, trening eller generell helse å gjøre.  Det er bare a fact of nature. Dessuten er det et vesentlig problem at den ene blir pensjonist på et tidspunkt da den andre ennå har mange år igjen i arbeidslivet.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis matematikken min stemmer så var vel du 14 år når han var på din alder...

Anonymkode: 6e073...80d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Aldersforskjellen er altfor stor hvis dere har langsiktige samlivsplaner.  Det er ikke et veldig stort problem nå, men når han er pensjonist, er du i første halvdel av 50årene, og har mange år igjen i arbeidslivet. Da forsvinner balansen i samlivet, og det går ofte riktig dårlig

ærlig talt, du virker ekstrem.

søsteren min min er gift med en mann som er 13 år eldre enn henne. De har vært gift i over 20 år og har fem barn sammen, ingen problemer så langt. Han er nå i midten av 60-årene.

Anonymkode: 53482...ace

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

føler jeg egentlig ikke har noe valg.

Dette er ikke en grunn til å innlede et forhold, uansett aldersforskjell.

Anonymkode: 3a955...cc2

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva med dem som er sammen med uføretrygdede?  Er det det samme?   Skjønner inki logikken i det du skriver 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...