AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1 Skrevet 22. august 2022 Finnes det noe hjelp for dem som har non verbal autisme? Jeg har nylig havnet i diskusjon med begge foreldrene mine, fordi de mener at min søster som har det aldri blir å komme seg ut av det. Jeg mener selv at med rette tilrettelegging å hjelp vil det forbedre seg over tid. Jeg hater virkelig å høre om hvor ille hun har det på skolen, at hun ikke klarer seg der å gråter ofte. Men jeg har også troen på at hun får det til. Nå er det jo ny skole å det har bare vært første skoledag, så jeg vil verken miste håpet eller troen på at ting vil gå bra. Men jeg føler at foreldrene mine bare har negativ innstilling til dette. Ja jeg skjønner at det er utfordrene både for menneskene og pårørende rundt at en av deres nærmeste har autisme, men jeg har jo troen på det. Hun har foresten asperger, men sliter i sosiale sammenhenger. Anonymkode: 88ee1...da8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 Asperger og non verbal autisme er to veldig forskjellige ting. Kanskje du skal la være å blande deg i ting du ikke forstår Anonymkode: 3ac3a...3f7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Hun har krav på tilrettelegging i skolen. Spesped og assistent ut i fra behov. Ppt har vel tiltrådt timer vil jeg tro. Habiliteringen kan veilede skolen til hvordan jobbe best mulig med henne. Man kan klage til statsforvalteren om skolen ikke følger opp og gir henne det hun trenger. En må aldri gi opp❤️ De kan komme langt med riktig hjelp! Anonymkode: 326d7...287
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå