AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1 Skrevet 22. august 2022 Er det maks 3 år? Hører det er mange som har gått i 6-7 år? Hva skal det skje om man ikke er utredet etter 3 år? Anonymkode: 8b496...b7e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 Makstid var tidligere 3 år, så fikk man 1 års karens før man igjen kunne søke om AAP. Mange har hatt flere perioder med karens. Den nye regjeringen fjernet karens året, så nå skal man kunne få forlenget AAP etter 3 år, men det er visst ikke helt klart hvordan dette skal fungere. Vet f.eks ikke hva man ender opp med hvis Nav mener at man er ferdig avklart og ikke fyller kravene for ifør, mens man er for syk til å jobbe. Nav fjør jo sine egne vurderinger selv om fagpersoner/ helsevesenet har konkludert med at en person ikke har arbeidsevne. Anonymkode: 3e404...649
Gjest fransine Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er det maks 3 år? Hører det er mange som har gått i 6-7 år? Hva skal det skje om man ikke er utredet etter 3 år? Anonymkode: 8b496...b7e Barnet mitt har hatt det i 10 år nå, forlengelse på forlengelse... helt håpløst ...
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 Man kan fornye etter at tiden har gått ut, men NAV systemet er jo mye mer slitsomt å forholde seg til enn en vanlig jobb eller studier. Så mitt råd er å prøve alt du kan av behandling for å komme deg ut av NAV syklusen Anonymkode: a8669...7b9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Makstid var tidligere 3 år, så fikk man 1 års karens før man igjen kunne søke om AAP. Mange har hatt flere perioder med karens. Den nye regjeringen fjernet karens året, så nå skal man kunne få forlenget AAP etter 3 år, men det er visst ikke helt klart hvordan dette skal fungere. Vet f.eks ikke hva man ender opp med hvis Nav mener at man er ferdig avklart og ikke fyller kravene for ifør, mens man er for syk til å jobbe. Nav fjør jo sine egne vurderinger selv om fagpersoner/ helsevesenet har konkludert med at en person ikke har arbeidsevne. Anonymkode: 3e404...649 Så man kan i prinsipp starte med nye 3 år når max tid er over? Anonymkode: 8b496...b7e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så man kan i prinsipp starte med nye 3 år når max tid er over? Anonymkode: 8b496...b7e AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Man kan fornye etter at tiden har gått ut, men NAV systemet er jo mye mer slitsomt å forholde seg til enn en vanlig jobb eller studier. Så mitt råd er å prøve alt du kan av behandling for å komme deg ut av NAV syklusen Anonymkode: a8669...7b9 Seff, men når ikke mulig så hva gjøre Anonymkode: 8b496...b7e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #7 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Så man kan i prinsipp starte med nye 3 år når max tid er over? Anonymkode: 8b496...b7e Da får man kanskje fornyet hvert år. Vet ikke og tror heller ikke det er helt i boks for hvordan det skal gjøres. Håper jeg slipper den mølla der. Er på mitt 2. år på AAP nå og skal snart i møte med lege, veileder og jobbspesialist da jobbspesialist ville ha et møte for å avtale veien videre da hen mener at jeg ikke er klar for arbeidslivet enda. Nærmer meg 60 så er spent på om jeg må igjennom mange arbeidsutprøvinger. I tillegg til å være syk så er jeg ikke akkurat attraktiv på arbeidsmarkedet med min alder. Fjerning av karensåret er noe AAP aksjonen har jobbet hardt og mye med. AAP aksjonen er en egen gruppe på facebook og anbefaler deg å melde deg inn i den da man kan få mye nyttig informasjon der. Anonymkode: 3e404...649
Mumsmums Skrevet 22. august 2022 #8 Skrevet 22. august 2022 Har gått på det 10 år tidligere. Gikk på attføringspenger først og da maxtid for det nærmet seg byttet det navn til AAP og tiden ble nullstilt. Fikk så forlenget pga utdannelse. Har nå gått på det i 2 år og hører fra NAV at det skal mye til for å få det forlenget utover de 2 årene man kan gå, pluss det ene året man ganske enkelt kan få forlenget.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #9 Skrevet 22. august 2022 Mumsmums skrev (13 minutter siden): Har gått på det 10 år tidligere. Gikk på attføringspenger først og da maxtid for det nærmet seg byttet det navn til AAP og tiden ble nullstilt. Fikk så forlenget pga utdannelse. Har nå gått på det i 2 år og hører fra NAV at det skal mye til for å få det forlenget utover de 2 årene man kan gå, pluss det ene året man ganske enkelt kan få forlenget. Da må Nav sørge for at folk er ferdig avklart innen den tid. Anonymkode: 3e404...649
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #10 Skrevet 22. august 2022 Har en venninne som var 2 år i behandling, 1 år med voksenopplæring og 3 år m studier og hun hadde aap hele tiden fordi det var et arbeidsrettet tiltak Anonymkode: bbec5...d58
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #11 Skrevet 23. august 2022 Jeg begynte på AAP den gang det het rehabiliteringspenger, og fikk rehab/AAP i 20 år. Anonymkode: 21ca7...6be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå