Gå til innhold

Deler folk for mye i sosiale medier?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke noe om at folk deler for mye. Nylig var det en annen influencer som stod frem om at hun har vært psykisk syk og det syns jeg er fint. Eneste problemet er at hele ig kontoen hennes skriker perfekt hele veien. Perfekt liv, perfekt ektemann, perfekte barn osv osv…

Også får man vite lenge etterpå at livet ikke var så perfekt likevel. Veldig fint at man står frem, men det er litt misvisende. Selv er jeg ikke typen som deler alt. 

De jeg ønsker å dele med, pleier jeg å snakke med, ikke via sosiale medier. 

Anonymkode: b7b30...c4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns ikke noe om at folk deler for mye. Nylig var det en annen influencer som stod frem om at hun har vært psykisk syk og det syns jeg er fint. Eneste problemet er at hele ig kontoen hennes skriker perfekt hele veien. Perfekt liv, perfekt ektemann, perfekte barn osv osv…

Også får man vite lenge etterpå at livet ikke var så perfekt likevel. Veldig fint at man står frem, men det er litt misvisende. Selv er jeg ikke typen som deler alt. 

De jeg ønsker å dele med, pleier jeg å snakke med, ikke via sosiale medier. 

Folk pynter seg med psykisk sykdom. Det blir veldig kunstig. 

Anonymkode: ba56b...5d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Folk pynter seg med psykisk sykdom. Det blir veldig kunstig. 

Anonymkode: ba56b...5d4

Jeg syns det er fint at det er blitt mer åpenhet rundt psykisk sykdom, for det er det dessverre mye stigma og dårlig kunnskap om. 

Det er bare måten det blir lagt frem som jeg reagerer på. Særlig når man er en profilert person som mange ser opp til. Man fremstiller det perfekte livet som virker uoppnåelig for de aller fleste og man føler kanskje at det livet er det bare å drømme om. Så står den personen frem at hun har slitt, men en titt på IG så har hun fortsatt med det perfekte livet sitt selv rundt den tiden hun har slitt. Det er lite troverdig og falsk. Jeg forstår også at hun ikke vil dele om psykisk sykdom mens det stod på som verst.

Litt trist egentlig, for hun er en av de få influenseren jeg egentlig alltid har hatt sansen for. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...