Gå til innhold

"Nye" Ris, ros og tips

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Kunne tenkt meg å legge denne diskusjonen inn på Ris, ros og tips, men da blir den vel slettet.

Vet ikke helt hvor begeistret over at jeg over at alt utenomsnakk skal redigeres bort. Det skal altså bli et rent informasjonsforum. Tanken er god, men det må da være rom for å diskutere moderering og lignende? Hvor skal det skje nå? Ser allerede eksempler på at rensking av utenomsnakk ikke er lett.

Det er mulig at det har vært et problem med diskusjoner og avsporinger på Ris og ros, men jeg har aldri hatt noe problem med det. Det har bare vært i noen få tråder, og som ellers på KG må an jo sile det man øsnker å lese og svare på.

Det er mulig jeg er kjip og overreagerer nå - hva synes dere andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Hvis du er kjip og overreagerer høres dette ut som en tråd som bør flyttes til Samliv.

Moderator..?

Sånn helt utenfor tema: Jeg synes også den nye "politikken" er litt underlig.

Skrevet

Øy, jeg har sånn derre advarselgreie nede på venstre sie her, og der står det 80%. Hvorfor er det ingen andre som harre sånn?

Skrevet
Kunne tenkt meg å legge denne diskusjonen inn på Ris, ros og tips, men da blir den vel slettet.

Vet ikke helt hvor begeistret over at jeg over at alt utenomsnakk skal redigeres bort. Det skal altså bli et rent informasjonsforum. Tanken er god, men det må da være rom for å diskutere moderering og lignende? Hvor skal det skje nå? Ser allerede eksempler på at rensking av utenomsnakk ikke er lett.

Det er mulig at det har vært et problem med diskusjoner og avsporinger på Ris og ros, men jeg har aldri hatt noe problem med det. Det har bare vært i noen få tråder, og som ellers på KG må an jo sile det man øsnker å lese og svare på.

Det er mulig jeg er kjip og overreagerer nå - hva synes dere andre?

Jeg er ikke sikker på at du har forstått meg riktig nå, LoisLane. :)

Det vi vil ha bort fra Ris og ros er debatter som utvikler seg mellom brukere i forbindelse med tråder som blir startet som en henvendelse til oss (deilig lang setning). Debatter som utvikler seg til å dreie seg om annet enn det opprinnelige temaet.

Det er mulig at det har vært et problem med diskusjoner og avsporinger på Ris og ros, men jeg har aldri hatt noe problem med det.

Du har kanskje inne noen problemer med det, men det har vi. Du skjønner, vi bruker mye tid på å holde oss oppdatert på det som skjer i forumet, også på Ris og ros. Vi er nødt til å lese alle innlegg som kommer inn dit. Når vi så kommer for å lese noe som skal være en melding til oss og finner snikk-snakk, da ender det med at vi unngår å sjekke så ofte som vi bør. Du har vel hørt uttrykket "å rope ULV,ULV"? Dermed går det ut over servicen vi ønsker å gi.

Tanken er god, men det må da være rom for å diskutere moderering og lignende?

Selvsagt! Det er det slike ting som kan debatteres der inne:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=160391

Kritikk til oss ang. vår utførelse av moderering vil, dersom det dukker opp i tråder rundt i forumet, bli flyttet inn hit til "Ris, ros og tips". Dette av hensyn til den opprinnelige tråden, og fordi slik kritikk hører hjemme her inne. Her vil den bli besvart så snart som mulig.

Ris og ros er ment å være en kanal mellom dere og oss i tillegg til PM. Der finner vi sakene lettere, de er samlet, og vi får bedre oversikt. Dere har hele resten av forumet å diskutere dere i mellom i. Dette er altså en kanal mellom dere og oss, ikke mellom dere og dere. Skjønner?

Gjest LoisLane
Skrevet

Ris og ros er ment å være en kanal mellom dere og oss i tillegg til PM. Der finner vi sakene lettere, de er samlet, og vi får bedre oversikt. Dere har hele resten av forumet å diskutere dere i mellom i. Dette er altså en kanal mellom dere og oss, ikke mellom dere og dere. Skjønner?

Jeg skjønner: Dere vil ha en type enveis-kanal. Hvor foreslår du at vi tar diskusjonene som oppstår rundt moderering o.l.?

Skrevet
Hvor foreslår du at vi tar diskusjonene som oppstår rundt moderering o.l

Er temaet generelt og er ment som en debatt mellom dere kan det jo ligge for eksempel på "genere debatt". Er det kritikk dere mener vi bør svare på bør det ligge på Ris og ros. Slike innlegg/tråder vil bli flyttet inn dit uansett.

Skrevet
Dere vil ha en type enveis-kanal.

Det er selvsagt nødt til å være en toveis kanal. Man er nødt til å ha både sender og mottaker for å skape kommunikasjon, men det bør være på en "sikker" linje. Uvedkommende innlegg bør ikke komme og forstyrre det opprinnelige temaet. ;)

Gjest LoisLane
Skrevet (endret)
Er det kritikk dere mener vi bør svare på bør det ligge på Ris og ros. Slike innlegg/tråder vil bli flyttet inn dit uansett.

Men er tråden åpen for generell diskusjon da?

Endret av LoisLane
Skrevet
Men er tråden åpen for generell diskusjon da?

Så lenge det dreier seg om tema og det er meningen at vi skal delta med svar, ja.

Dialog, kalles det. Når problemet er løst er debatten over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...