Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke gratis grunnskole?

Anonymkode: f4a25...04e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss må man ikke ha printer, men har man det ikke så krever det litt planlegging fra elevens side, slik at man ikke sitter der med en lekse kvelden før som er klønete å gjøre uten å få printet. De kan få printet på skolen og de kan sende ting elektronisk til lærer. Men noen ting, spm en ukeplan, lekseplan osv kan jo være fint å ha på kjøkkenveggen selv om man har fått den digitalt.

skolen er jo ikke gratis, det forventes at de har gymtøy og joggesko og yttertøy for aktiviteter de kanskje ikke driver med så ofte selv, og matboks osv.. 

Og det er klart, printer koster litt, og de aller billigste i innkjøp er dyre i drift og så virker de plutselig ikke. Samme med internett, de er avhengige av tilgang til nett, men for noen familier så er ikke godt nett like selvfølgelig som for andre. Og er man ikke sp teknisk, så kan man streve når det tekniske ikke virker. Det blir forskjell på hvor mye som tilrettelegges for elevene hjemme, noen har full it-support hjemme ved leksebordet, andre har lite..

Anonymkode: 3c3c8...fb8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Elever kan fint bruke printer gratis på skolen, så joda, vi har gratis grunnskole i Norge.

Som en over er inne på, eleven kan selvsagt ikke møte opp til gymtimen i sokkelesten, for å så forlange å få utlevert sko fordi "grunnskole er jo gratis i Norge".

Anonymkode: 8f618...fc8

• Liker 1
Skrevet

Skolen i seg selv er gratis, inventaret derimot - trenger ikke å være det.

Anonymkode: 6d751...3ea

Skrevet

Du kan skrive ut på bibliotek 🙂

Skrevet

Vi har aldri hatt behov for printer til vår niendeklassing. Alt er jo digitalt. 

Anonymkode: fcb15...449

Skrevet

Det er bare å gå på biblioteket for å printe ut

Anonymkode: 6cec9...b56

Skrevet

Jeg har aldri hatt behov for printer, og mitt barn går på ungdomsskolen nå. Hva er det du skal ha printet da?

Anonymkode: 8d022...278

Skrevet

Må ikke ha printer, men her klarer de aldri å snrive ut. Sender info på mail og lekser må vi selv finne på skolens nettside.. Koster så mye å skrive ut sier de..

Anonymkode: 78900...fb4

Skrevet

Jeg har to barn på ungdomsskolen, og er selv lærer. Vi har ikke printer hjemme. Alt foregår jo digitalt. 

Skrevet
On 8/22/2022 at 6:36 PM, AnonymBruker said:

Er det ikke gratis grunnskole?

Hva er det dere på printe ut??

Anonymkode: 4c546...ce7

Skrevet

Var ett bilde de skulle printe ut. Fikk det i lekse første skoledagen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var ett bilde de skulle printe ut. Fikk det i lekse første skoledagen.

Da hadde jeg som forelder overstyrt den leksen og bedt ungen tegne bildet for hånd denne gangen, og lære seg å planlegge bedre til neste gang. 

Anonymkode: 5a5d6...b35

• Liker 1
Skrevet

det finnes vel printere på skolen. Jeg hadde i alle fall det når jeg gikk der for flere år siden. For eksempel på skolens data-rom eller noe, hvor elevene kunne gå for å skrive ut noe.    

I tillegg fantes det selvfølgelig kopimaskiner, dersom eleven ønsker å få tak i flere eksemplarer av ett eller annet.       

Anonymkode: 41ca7...d8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...