AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1 Skrevet 22. august 2022 Jeg er 163 og 60 kilo. En periode så gikk ned en del i vekt så fokuset ble at jeg hadde gått ned og fikk positive kommentarer på det. En graviditet senere hvor jeg la på meg 25 kilo, har jeg gått ned mesteparten igjen. Likevel kommenteres det av flere på jobb at jeg spiser så lite og at jeg er for slank blitt. Men 60 kilo på 163 cm er ikke for slank. Jeg er M i underdel og S i overdel? Likevel blir jeg så usikker. Eksempel på mat spiste på jobb (lange vakter) er :2 knekkebrød med smøreost og en pære. Havregrøt. Skyr og eple. Kylling, creme fraîche, grønnsaker og currykrydder. Er dette så lite da? Anonymkode: e560f...2c8 1
Flamme Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 Jeg bruker å kommentere kroppen tilbake til de som kommenterer min 😂💪 Funker ganske greit. 22 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 Nei, det er ikke lite og du er normalvektig Anonymkode: 120b3...55a 9 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 Nei, du er ikke for tynn. La meg gjette, er det de som er lettere overvektige selv som kommenterer og ikke ser sammenhengen i inntak og vekt hos dem selv. Anonymkode: 7e71b...929 7 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 Personlig syns jeg to knekkebrød og en pære på en lang vakt er ganske lite. Sikker avhengig av hva du jobber med, men for meg som har en fysisk jobb er det veldig lite, ingen hos oss har så snever lunsj. Men hvis du er lei av kommentarer så si det da vel. "Vet du Kari, jeg er så lei av at du kommenterer lunsjen min, kan du ikke bare passe på deg selv i steden?" Problem løst. Anonymkode: ab40f...6c2 15
Gjest Athena Catalina Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 Begynn å kommenter deres mat, da tier de nok.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #7 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Personlig syns jeg to knekkebrød og en pære på en lang vakt er ganske lite. Sikker avhengig av hva du jobber med, men for meg som har en fysisk jobb er det veldig lite, ingen hos oss har så snever lunsj. Men hvis du er lei av kommentarer så si det da vel. "Vet du Kari, jeg er så lei av at du kommenterer lunsjen min, kan du ikke bare passe på deg selv i steden?" Problem løst. Anonymkode: ab40f...6c2 Du så hva som stod på de tre siste linjene i innlegget? Anonymkode: 7e71b...929 10 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #8 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Personlig syns jeg to knekkebrød og en pære på en lang vakt er ganske lite. Sikker avhengig av hva du jobber med, men for meg som har en fysisk jobb er det veldig lite, ingen hos oss har så snever lunsj. Men hvis du er lei av kommentarer så si det da vel. "Vet du Kari, jeg er så lei av at du kommenterer lunsjen min, kan du ikke bare passe på deg selv i steden?" Problem løst. Anonymkode: ab40f...6c2 Nå nevnte du bare et par av matvarene ts listet opp, da… Anonymkode: 622d7...ca1 7 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #9 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Personlig syns jeg to knekkebrød og en pære på en lang vakt er ganske lite. Sikker avhengig av hva du jobber med, men for meg som har en fysisk jobb er det veldig lite, ingen hos oss har så snever lunsj. Men hvis du er lei av kommentarer så si det da vel. "Vet du Kari, jeg er så lei av at du kommenterer lunsjen min, kan du ikke bare passe på deg selv i steden?" Problem løst. Anonymkode: ab40f...6c2 Jeg spiser alt jeg ramset opp på jobb. Anonymkode: e560f...2c8 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #10 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, du er ikke for tynn. La meg gjette, er det de som er lettere overvektige selv som kommenterer og ikke ser sammenhengen i inntak og vekt hos dem selv. Anonymkode: 7e71b...929 Mange trener mye , kanskje det har en sammenheng? Anonymkode: e560f...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #11 Skrevet 22. august 2022 Jeg ønsker å ta av et par kilo til før jeg sier meg fornøyd egentlig. Så litt derfor jeg lurer. Anonymkode: e560f...2c8 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #12 Skrevet 22. august 2022 Vanskelig å si når du bare skriver hvilke matvarer, og ikke mengden. Hvor mange timer er vakten? Er det kontorjobb eller fysisk krevende arbeid? Hvor mye havregrøt? Hvor mye kylling? Anonymkode: b919b...488 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #13 Skrevet 22. august 2022 Det er gjerne komme tsrer andre veien også, i begynnelsen av graviditeten når ingen visste drakk jeg mye sjokolademelk og spise rundstykker med gulost da det var dette dom fristet. Da måtte jeg passe på så jeg ikke la på meg igjen. Irriterende. Anonymkode: e560f...2c8 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #14 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vanskelig å si når du bare skriver hvilke matvarer, og ikke mengden. Hvor mange timer er vakten? Er det kontorjobb eller fysisk krevende arbeid? Hvor mye havregrøt? Hvor mye kylling? Anonymkode: b919b...488 To Wasa husmann knekkebrød med vanlig mengde smøreost og en normal pære. En porsjon som på pakken laget på mandelmelk. En kyllingfilet sammen med tja halv gulrot, litt blomkål, brokkoli, paprika, løk i cremefraichecurrysaus. (Middagsrester) Ikke fysisk krevende, men heller ikke helt sittestillende. Anonymkode: e560f...2c8 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #15 Skrevet 22. august 2022 Jeg er 161 cm og 60 kg. Det du ramser opp høres ikke lite ut for meg. Ser de som kommenterer hva du spiser gjennom hele vakten, eller kan de tro at det ene av disse måltidene er alt du spiser? Nå vet ikke jeg hvordan du ser ut, men er du tynn, har muskler? Jeg veier det samme som deg, og ingen ville finne på å kalle meg tynn - bruker L i topper og måler 90-95 cm rundt magen. Så blir litt vanskelig å se for meg din situasjon Anonymkode: c7dc4...e8f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #16 Skrevet 22. august 2022 Må vel være lov å si fra at du ikke syntes det er ok at maten og vekta di stadig skal kommenteres på jobb. Evnt ta det opp med leder, og be om at dette tas opp som en generell ting Anonymkode: 9c394...128 1
Anonymbruker*** Skrevet 22. august 2022 #17 Skrevet 22. august 2022 Helt ærlig burde det ikke spille så stor rolle om du spiser litt lite, litt mye eller er litt tynn eller litt feit. Folk burde la være å kommentere på kropp og mat i sammenheng med vekt. Ikke at det skal være helt tabo å kommentere på lunsjen til andre, men man kan passe seg litt med å blande seg inn i andres kosthold hva gjelder vekt og kroppsform. Jeg har opplevd mange som nærmest har konstatert at jeg er skikkelig sunn bare fordi jeg spiser kesam og musli til frokost/mellommåltid av og til på jobb. Gjør ingenting, men litt irriterende når jeg egt har ganske dårlig selvdisiplin på matfronten. Ene kollegaen kommenterer alltid på det ene pålegget mitt jeg har på frokosten, og viss jeg har med byggrøt. Litt sånn småirriterende 😆 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #18 Skrevet 22. august 2022 Kommentarer på andres mat/inntak, er uakseptabelt. Punktum. Disse som kommer med kommentarer må du bare sette på plass, slik at det blir slutt på dette. Anonymkode: 747a8...8cd 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #19 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): To Wasa husmann knekkebrød med vanlig mengde smøreost og en normal pære. En porsjon som på pakken laget på mandelmelk. En kyllingfilet sammen med tja halv gulrot, litt blomkål, brokkoli, paprika, løk i cremefraichecurrysaus. (Middagsrester) Ikke fysisk krevende, men heller ikke helt sittestillende. Anonymkode: e560f...2c8 Det er ikke mye dette du spiser. Jeg spiser mer når jeg skal ned i vekt, og har stillesittende kontorjobb. Ser at kullingmåltidet inneholder lite karbohydrater, så dette er «slankemåltider». Jeg hadde klart å holde meg til dette hvis jeg skulle med i vekt, men for meg blir det lite hvis du ikke spiser noe utenom disse lenge vaktene. Men - vi er forskjellige. Anonymkode: 6f3f9...e8f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #20 Skrevet 22. august 2022 Anonymbruker*** skrev (35 minutter siden): Helt ærlig burde det ikke spille så stor rolle om du spiser litt lite, litt mye eller er litt tynn eller litt feit. Folk burde la være å kommentere på kropp og mat i sammenheng med vekt. Ikke at det skal være helt tabo å kommentere på lunsjen til andre, men man kan passe seg litt med å blande seg inn i andres kosthold hva gjelder vekt og kroppsform. Jeg har opplevd mange som nærmest har konstatert at jeg er skikkelig sunn bare fordi jeg spiser kesam og musli til frokost/mellommåltid av og til på jobb. Gjør ingenting, men litt irriterende når jeg egt har ganske dårlig selvdisiplin på matfronten. Ene kollegaen kommenterer alltid på det ene pålegget mitt jeg har på frokosten, og viss jeg har med byggrøt. Litt sånn småirriterende 😆 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kommentarer på andres mat/inntak, er uakseptabelt. Punktum. Disse som kommer med kommentarer må du bare sette på plass, slik at det blir slutt på dette. Anonymkode: 747a8...8cd I disse dager skal man passe seg for ALT man sier til andre Anonymkode: 6f3f9...e8f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå