Gå til innhold

Tips til alkoholfri fest

Cymbidium

Anbefalte innlegg

Jeg er nå forløpig "bare" prøver (har IKM i disse dager!), men tenker allerede på hvordan jeg skal snike meg unna drikking på fest/julebord når den tid kommer. Ikke så lett å være alkoholfri uten at folk kommenterer det, iallfall ikke for meg, som er glad i vin til mat og en drink eller to (!) på fest. En tips som ofte dukker opp er at man kan si at man tar antibiotika, men problemet er jo at det er mange typer antibiotika i dag som kan blandes med alkohol uten at det gjør noe. MEN her har jeg et tips: nylig hadde jeg en urinveisinfeksjon, og fikk en antibiotiakur (het noe på t...). Og den ble jeg veldig kvalm av. Så selv om jeg kunne, fristet det overhodet ikke å innta noe alkohol. Så det skal være min unnskyldning når jeg skal på julebord (håper jeg trenger en unnskyldning...). Må bare passe på å være mett når jeg kommer, så jeg ikke kaster i meg hele middagen. Passer litt dårlig med bilde av at jeg er kvalm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke navnet på antibiotikaen, men det et godt tips :)

Men hehe...jeg har vært så mye på kvinneguiden at jeg automatisk hadde mistenkt at noen som ikke kunne drikke alkohol pga antiobiotika hadde vært gravid. Men tror ikke det er vanlig :)

En venninne av meg sa hun var på utredning for magesår og derfor ikke kunne drikke. Men det synes jeg hørtes litt ekstremt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homeopatkur mot "det ene elle det andre" er også en unskyldning for ikke å drikke.

Jeg vil også legge til at det nok ikke er like tydelig at vi ikke drikker som det vi tror.

På en fest forleden var det en jente som hele tiden unskyldte at hun kun drakk pepsi, og fikk en hel del kommentarer på det. Jeg drakk vann..... men snakket ikke noe om det og hentet nytt på en diskret måte. Ingen kommenterte dette. Ellers går det ann å drikke munkholm i glass. Den er det ingen som fersker. Og brus kan fint drikkes som drinker. Ingen som bryr seg om eller merker om det er Farris eller Tonic i glasse ditt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke navnet på antibiotikaen, men det et godt tips :)

Men hehe...jeg har vært så mye på kvinneguiden at jeg automatisk hadde mistenkt at noen som ikke kunne drikke alkohol pga antiobiotika hadde vært gravid. Men tror ikke det er vanlig :)

En venninne av meg sa hun var på utredning for magesår og derfor ikke kunne drikke. Men det synes jeg hørtes litt ekstremt ut..

Jo men det siste stemmer altså, at en må holde seg unna alkohol når en er under utredning for magesår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...