AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1 Skrevet 22. august 2022 Det skjedde det jeg er redd for skal skje, at hjernen min kobler helt ut for jeg klarer ikke engang å huske hva som gikk galt. Vil være forsiktig med for mye detaljer her i tilfelle noen andre kan lese her av de det gjaldt. Men jeg gjorde så en kunde fikk tilbake for mye penger. Sa fra om dette til de som styrer med økonomien og vi kom frem til at det var det som hadde skjedd. Føler meg nå som den dummeste av alle og at alle andre klarer alt så mye bedre. Jeg kommer til å måtte forklare dette til sjefen ila uken for det er hn som må kreve tilbake pengene. Men jeg vet ikke hva jeg skal svare for nå klarer jeg nesten ikke å huske hva som skjedde. Føler nesten det er noe alvorlig galt med hodet mitt og at jeg ikke er dugende til noen ting. Anonymkode: 392ff...c08 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 Det viktigste av alt er å huske på at alle gjør feil. Hele tiden, faktisk! Når du har et ansvar for noe og ikke gjort feil så langt, og systemet ikke har noe sikkerhet for at du kan gjøre slike feil (f.eks. ansvar og anvisning ved utbetalinger) så er systemet bygd slik at feil kan skje og du får bare se på det som en første gang. Fint at du innrømmet dette overfor rett person, så får du bare se hvordan det utvikler seg. Men jeg tror ikke det er noe feil med deg som person. Anonymkode: 80c90...4e1 6
exictence Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 Det kan skje med de aller fleste. Si det som det er. Si at du gjorde en stor feil, at du ikke dessverre ikke husker alt som skjedde. Tilby deg at du krever pengene tilbake. Går det? 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det viktigste av alt er å huske på at alle gjør feil. Hele tiden, faktisk! Når du har et ansvar for noe og ikke gjort feil så langt, og systemet ikke har noe sikkerhet for at du kan gjøre slike feil (f.eks. ansvar og anvisning ved utbetalinger) så er systemet bygd slik at feil kan skje og du får bare se på det som en første gang. Fint at du innrømmet dette overfor rett person, så får du bare se hvordan det utvikler seg. Men jeg tror ikke det er noe feil med deg som person. Anonymkode: 80c90...4e1 Jeg sitter her nesten på gråten. Men er det ikke litt bekymringsverdig at jeg ikke husker hva som skjedde nå? Jeg kommer til å måtte forklare dette. Men en kunde ble sur og jeg følte meg dårlig når kunden står og ser nesten på gråten ut. Så blir jeg stressa, men kollegaene mine er opptatt med noen andre så jeg får ingen hjelp. Enden på alt er at jeg tenker helt feil og innså etterpå at jeg rett og slett ga kunden nesten 2000 kr. handlet på impuls og stress. Jeg vil jo ikke at en kunde skal ha en dårlig opplevelse når de er hos meg heller. Men dette oppstod jo for en grunn, at kunden startet en del diskusjoner. Men jeg klarer ikke å huske helt hva nå, fordi alt gikk så fort og jeg handlet på impuls. Anonymkode: 392ff...c08 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 exictence skrev (1 minutt siden): Det kan skje med de aller fleste. Si det som det er. Si at du gjorde en stor feil, at du ikke dessverre ikke husker alt som skjedde. Tilby deg at du krever pengene tilbake. Går det? Ber om å få tilbake pengene, mener du? Er ts ansatt i et firma og kunden en privatperson er handelen bindende. Selv om firmaet bommet. Det er derfor firma er forsikret. Kan ikke komme løpende to dager etter og si «vi fakturerte deg 20 000 for lite for den bilen!» om ting er betalt, eierskap overdratt og papirarbeid unnagjort. Anonymkode: 5bebd...5f4 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 exictence skrev (2 minutter siden): Det kan skje med de aller fleste. Si det som det er. Si at du gjorde en stor feil, at du ikke dessverre ikke husker alt som skjedde. Tilby deg at du krever pengene tilbake. Går det? At jeg skal kreve pengene tilbake? Det er ikke en oppgave jeg tar, men noen i en høyere stilling. Det er jo det som kommer til å skje, og kunden kommer til å bli kjenpe sint. Fordi vi aldri ble ferdige. Hn ble ubehagelig fordi hn så på gråten ut. Jeg kjeftet ikke på hn, så ikke derfor. Men tror hn var fortvilet over situasjonen og jeg ble drit flau der jeg satt og rotet det mer og mer til. I tillegg lærte jeg noe nytt i dag, det står noe informasjon på noe som ble brukt i sammenhengen, som jeg aldri har fått vite om, og jeg fikk høre at det var ikke min oppgave å finne ut av det. Ingen kollegaer har lært meg det og ingen visste det. Dette skal også kunder selv kunne sjekke selv, men de spør heller alltid oss. 😕 føler meg som tidenes mest diskvalifiserte person... Anonymkode: 392ff...c08
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #7 Skrevet 22. august 2022 Kjenner trykket i hodet selv om jeg er ferdig på jobb. Jeg følte jeg nesten ødela dagen til kunden ved å bruke så lang tid. Jeg ville få det riktig, men endte opp med å gjøre en feil. Er dette noe man kan få sparken for? Anonymkode: 392ff...c08 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #8 Skrevet 22. august 2022 Det ordner seg alltid. Alle gjør feil innimellom. Anonymkode: 6a3a2...787 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #9 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det ordner seg alltid. Alle gjør feil innimellom. Anonymkode: 6a3a2...787 Hehe ja det stemmer jo. Men jeg forstår ikke hvordan dette kunne skje og at jeg ikke husker noe. Er ikke sånn at jeg på gøy sitter og gir penger til kunder heller. Det må ha skjedd fordi hun startet diskusjoner. Og så vil jeg ikke at kunder skal få dagen sin ødelagt fordi en ansatt roter det til. Men jeg blir også litt irritert på at folk må drive og handle ting og returnere det, krangle om at prisene er feil fordi det stod på hjemmesiden at det var på tilbud, men så viser det seg at hn hadde sett på feil vare så spør jeg om hn enda skal ha varen og vedkommende blir bare enda mer oppgitt og «ja jeg skal jo ha det som ligger her» . Anonymkode: 392ff...c08
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #10 Skrevet 22. august 2022 Og nå er masse krefter tatt fra meg og det kjennes ut som jeg ikke har sovet i natt Anonymkode: 392ff...c08
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #11 Skrevet 22. august 2022 Ring kunden i morgen og beklag det og ta det derfra. Bestem deg for et klokkeslett du skal ringe, og prøv å legg det fra deg til da. Lurt å ringe på formiddager når folk er litt mer opplagt 😊. Kanskje ordner det seg greit, hvis ikke snakk med overordnet og spør om hjelp til å løse det. Anonymkode: 6a3a2...787
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #12 Skrevet 22. august 2022 Jeg husker at på min første jobb hadde vi bankterminal vi måtte taste beløpet som sto på kassa/skjermen inn på terminalen selv. Jeg klarte å gjøre brøleren å glemme den siste 0'en, så kunden betalte 1250 i stedet for 12500. Sa ifra til sjefen asap, som igjen ringte opp kunden. Kunden fant frem kvitteringen og så jo også selv med en gang feilen, kom tilbake på butikken og betalte resterende beløp. Det er en del drittsekker der ute, og her inne kan man få inntrykk av at de er i flertall, men sånn er det ikke. De fleste vil ordne opp, selv om feilen ikke var deres. Dette ordner seg! Anonymkode: 52724...eb2 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #13 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ring kunden i morgen og beklag det og ta det derfra. Bestem deg for et klokkeslett du skal ringe, og prøv å legg det fra deg til da. Lurt å ringe på formiddager når folk er litt mer opplagt 😊. Kanskje ordner det seg greit, hvis ikke snakk med overordnet og spør om hjelp til å løse det. Anonymkode: 6a3a2...787 Det blir overordnet som ringer kunden og krever. Men hn var allerede dritsur:/ Anonymkode: 392ff...c08
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #14 Skrevet 22. august 2022 Regner med denne kunden har roer seg. Enten ordner vedkommende opp eller så er vedkommende en drittsekk. Uansett så skjer feil hele tiden og du kommer snart til å legge det bak deg. Har selv tabbet meg ut med feks selge pakke istedenfor å gange med antall kvadratmeter i denne pakken. Såg aldri kor til den kunden og visste ikke hvem vedkommende var. Heldigvis var det ikke så mye. Alle gjør feil. Er du ellers flink i jobben din så er du allerede tilgitt 🥰 Anonymkode: 5bbb3...04d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #15 Skrevet 22. august 2022 2000 er ikke allverden. Hadde du gjort underslag så hadde du kunnet fått sparken, men en feil som du er tydelig lei deg for kan skje den beste. Ny og bedre dag i morgen😊 Anonymkode: 6a3a2...787
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #16 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg husker at på min første jobb hadde vi bankterminal vi måtte taste beløpet som sto på kassa/skjermen inn på terminalen selv. Jeg klarte å gjøre brøleren å glemme den siste 0'en, så kunden betalte 1250 i stedet for 12500. Sa ifra til sjefen asap, som igjen ringte opp kunden. Kunden fant frem kvitteringen og så jo også selv med en gang feilen, kom tilbake på butikken og betalte resterende beløp. Det er en del drittsekker der ute, og her inne kan man få inntrykk av at de er i flertall, men sånn er det ikke. De fleste vil ordne opp, selv om feilen ikke var deres. Dette ordner seg! Anonymkode: 52724...eb2 Det er jo litt irriterende at systemet er laget slik at slike feil kan skje. Men det er jo litt annerledes i min situasjon. Jeg vil bare ikke skrive for detaljert i tilfelle vedkommende eller vitner i verste fall leser her inne. Men jeg må ha tenkt helt feil. Så startet liksom kunden en ny diskusjon hele tiden. Så til slutt hang ingen med. Anonymkode: 392ff...c08
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #17 Skrevet 22. august 2022 Jeg håper ikke sjefer flest blir sure for en feil som koster firmaet maks 2000 kr. Alle gjør feil, og de 2000 kronene er mye mindre enn forskjell på verdien til to arbeidstakere. Jeg glemte 0 følge opp en regning en gang og vi fikk 100 000 i forsinkelsesrente. Ingen som ble sinte på meg eller de andre leddene som også hadde sviktet av den grunn. Det ble ikke snakket i det hele tatt om at noen var skyld i dette, men det ble nevnt at vi skulle gjøre en rutineendring iforbindelse med samme regning året etter liksom, for å unngå at det skulle skje igjen. Anonymkode: 8a80e...86f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #18 Skrevet 22. august 2022 Feil skjer, jeg gjorde selv en feil i sommer, som ville kostet kunden vår 2500,- men som jobben min måtte dekke. Syns det var kjipt, men jeg er nøye ellers så jeg sover om natten selv om.. Anonymkode: 01824...f23
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #19 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg sitter her nesten på gråten. Men er det ikke litt bekymringsverdig at jeg ikke husker hva som skjedde nå? Jeg kommer til å måtte forklare dette. Men en kunde ble sur og jeg følte meg dårlig når kunden står og ser nesten på gråten ut. Så blir jeg stressa, men kollegaene mine er opptatt med noen andre så jeg får ingen hjelp. Enden på alt er at jeg tenker helt feil og innså etterpå at jeg rett og slett ga kunden nesten 2000 kr. handlet på impuls og stress. Jeg vil jo ikke at en kunde skal ha en dårlig opplevelse når de er hos meg heller. Men dette oppstod jo for en grunn, at kunden startet en del diskusjoner. Men jeg klarer ikke å huske helt hva nå, fordi alt gikk så fort og jeg handlet på impuls. Anonymkode: 392ff...c08 Minnet blir visket ut under så stort stress. Det er helt normalt. Du ble overrumplet av en misfornøyd kunde og ble satt ut. Helt normalt. Noen er misfornøyde av en grunn, andre girer seg opp for lite og trenger noen å la det gå ut over. Anonymkode: 48e7d...ef0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #20 Skrevet 22. august 2022 Jeg har både vært ansatt og leder med økonomisk ansvar som har tabbet meg ut og gjort feil. Mine ansatte har også bommet i blant, det løser seg som oftest fint Du har snakket med riktig person og forklart, og forhåpentligvis blir du møtt med forståelse. Dette lærer både du og selskapet av. 2000 kr er ikke allverdens i den store sammenhengen ☺️ Anonymkode: bca51...00f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå