AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1 Skrevet 22. august 2022 Hva er en dårlig sykepleier? Hvordan oppfører de seg? 🤔 Genuint nysgjerrig! Anonymkode: d1137...fd4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 Sneversynt, rigid tankesett. Arroganse. Faglig uinteressert og låst i sine oppfatninger. Ingen nysgjerrighet eller vilje til å lære og oppdatere seg. Anonymkode: b845b...004 4 1
Gjest Frysepinne Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 Det er mulig det er litt kontroversielt, men det sies litt sånn i det skjulte at det er ikke pasientene som er problemet for oss sykepleiere, men alt vi skal huske. Så de beste sykepleierene er de som husker som en elefant, så er det noen av oss som husker normalt og er vanlige sykepleier, og så er det vimsehodene. Å jobbe rundt pasienter er som en jazzlåt, det er mye improvisiasjon, og derfor er det med hukommelse så viktig for hele teamet. Det betyr ikke at ikke den med dårlig hukommelse kan bli likt av pasientene, men å være likt er ikke det samme som å være en god sykepleier. I tillegg har jeg tro på vennlighet.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 Jeg er stort sett kun opptatt av det faglige. Liker å lære og kunne mye. Pasientene i seg selv interesserer meg i grunn lite, later selvsagt som at jeg har empati for deres situasjon, uten at jeg i grunn har det. Anonymkode: 1ea78...8bb 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 I tillegg til faglig og mennesklig kompetanse har en god sykepleier overblikk, hukommelse og delegeringsevne. En dårlig sykepleier mangler en eller flere av disse tingene. Anonymkode: 4a234...da8 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 Fra en pasient sin side, en som ikke møter pasienten som medmenneske. Gir pasienten følelse av å være til bry. Klager på at det er noe galt med pasienten når hen kommer til kort. Anonymkode: 0dfad...3d2 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #7 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er stort sett kun opptatt av det faglige. Liker å lære og kunne mye. Pasientene i seg selv interesserer meg i grunn lite, later selvsagt som at jeg har empati for deres situasjon, uten at jeg i grunn har det. Anonymkode: 1ea78...8bb Haha, det siste forstår jeg godt. Jeg er ikke sykepleier altså, men har forståelse for at de ikke gidder å sette seg inn i alles situasjoner hele tiden, og heller later som. Og det er jo helt greit, da tror pasienten at verden sentrerer rundt den, og er blid og fornøyd. Anonymkode: ae1b0...213 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #8 Skrevet 22. august 2022 Sure sykepleiere er verst Anonymkode: 6f14d...649 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #9 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sneversynt, rigid tankesett. Arroganse. Faglig uinteressert og låst i sine oppfatninger. Ingen nysgjerrighet eller vilje til å lære og oppdatere seg. Anonymkode: b845b...004 Takk. Anonymkode: d1137...fd4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #10 Skrevet 22. august 2022 En som ikke følger opp oppgavene de skal og heller ikke evner å se hvilke nye oppgaver som må utføres Anonymkode: a06fa...739 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #11 Skrevet 22. august 2022 Det er mange av dem i kommunehelsetjenesten, og de snakker ofte dårlig norsk. På sykehus: Svak faglig, lite selvstendig, kan ikke svare på spørsmål fra pasienten om prosedyrer som blir gjort og medisiner som blir gitt. Forstår ikke hva legen ber om. Mer opptatt av å flørte med leger og baksnakke kollegaer på pauserommet enn av faglig oppdatering. Anonymkode: ad7ea...9c8 1 1
Knoot Skrevet 23. august 2022 #12 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er mange av dem i kommunehelsetjenesten, og de snakker ofte dårlig norsk. På sykehus: Svak faglig, lite selvstendig, kan ikke svare på spørsmål fra pasienten om prosedyrer som blir gjort og medisiner som blir gitt. Forstår ikke hva legen ber om. Mer opptatt av å flørte med leger og baksnakke kollegaer på pauserommet enn av faglig oppdatering. Anonymkode: ad7ea...9c8 Med fare for å dra alle over en kam, dette er nok fordi de faglige sterke og de som virkelig bryr seg i yrket sitt søker seg bort fra kommunehelsetjenesten. Enten søker de seg til sykehus eller andre virksomheter som ikke er drevet av kommunene som private helsetjenester. Kommuner sulteforer virksomhetene sine og det går utover faglig oppdatering og kvaliteten på tjenesten noe de faglig sterke og de som bryr seg om pasientene ikke kan gå på akkord med.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #13 Skrevet 23. august 2022 Dårlige holdninger ovenfor andre mennesker, særlig minoriteter. Klarer ikke skille jobb og private meninger der. Lytter ikke til pasienten. Eksempel om tilrettelegging under undersøkelser. Nedlatende i talemåte. Gjør narr av pasienter. Anonymkode: a3a7b...aea 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #14 Skrevet 23. august 2022 Knoot skrev (5 timer siden): Med fare for å dra alle over en kam, dette er nok fordi de faglige sterke og de som virkelig bryr seg i yrket sitt søker seg bort fra kommunehelsetjenesten. Enten søker de seg til sykehus eller andre virksomheter som ikke er drevet av kommunene som private helsetjenester. Kommuner sulteforer virksomhetene sine og det går utover faglig oppdatering og kvaliteten på tjenesten noe de faglig sterke og de som bryr seg om pasientene ikke kan gå på akkord med. Så stygt sagt! (Bortsett fra at kommunen sulteforer virksomheten sin som går på bekostning av faglig oppdatering). Anonymkode: 56e25...b49
Morpheus Skrevet 23. august 2022 #15 Skrevet 23. august 2022 Kald. Ingen medfølelse eller evne til å sette seg inn i andres følelsesbilde. Distre og faglig svak.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #16 Skrevet 23. august 2022 Mangler medfølelse, nedlatende, "vet alt", vil ikke høre på deg. Anonymkode: 9d525...31d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #17 Skrevet 23. august 2022 Dårlig til å tørke rumper Anonymkode: 33be1...56c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #18 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så stygt sagt! (Bortsett fra at kommunen sulteforer virksomheten sin som går på bekostning av faglig oppdatering). Anonymkode: 56e25...b49 Mener du at det ikke stemmer, kanskje? Og at det er ren altruisme og omtanke for gamle mennesker som får sykepleiere til å velge jobb i kommunen? Tenker du at sykepleieren som serverer saft på post C på et lite sykehjem på bygda er like faglig dyktig som intensivsykepleieren på Rikshospitalet? Anonymkode: ad7ea...9c8
Topsi Skrevet 23. august 2022 #19 Skrevet 23. august 2022 Knoot skrev (10 timer siden): Med fare for å dra alle over en kam, dette er nok fordi de faglige sterke og de som virkelig bryr seg i yrket sitt søker seg bort fra kommunehelsetjenesten. Enten søker de seg til sykehus eller andre virksomheter som ikke er drevet av kommunene som private helsetjenester. Kommuner sulteforer virksomhetene sine og det går utover faglig oppdatering og kvaliteten på tjenesten noe de faglig sterke og de som bryr seg om pasientene ikke kan gå på akkord med. Jeg jobber i kommunehelsetjenesten, og de aller aller fleste av mine kolleger er dyktige sykepleiere som bryr seg om pasientene sine og gjør en utmerket jobb
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #20 Skrevet 23. august 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Mener du at det ikke stemmer, kanskje? Og at det er ren altruisme og omtanke for gamle mennesker som får sykepleiere til å velge jobb i kommunen? Tenker du at sykepleieren som serverer saft på post C på et lite sykehjem på bygda er like faglig dyktig som intensivsykepleieren på Rikshospitalet? Anonymkode: ad7ea...9c8 De som jobber på små sykehjem på bygda, gjør det i de fleste tilfeller pga at det er der de bor med familie. Anonymkode: 61ea7...2e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå