Gå til innhold

Han har levd i åpent forhold, og spørr nå meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min fortalte meg i går at han og eksen hans hadde et åpent forhold, og spurte meg om jeg var interessert i samme ordning. Han har ikke tenkt å sex med noen andre, men det han ønsker ut av et forhold er en beste venn han kan elske og stole på med et par ting som er veldig privat for han. Noe som gjør at vi ikke har den mest hyppige sexen som jeg har opplevd er veldig naturlig å ha i starten av et forhold. Men jeg gav aksept for det da han på slutten av første date hvor ting gikk bra, ble alvorlig satt oss ned og forklarte situasjonen sin, han bruker å si det på første date slik at ingen skal ende opp med å føle seg lurt. Ville gi meg en sjanse til å trekke meg unna og gav full forståelse om det ble et for stort hinder for meg. Jeg aksepterte det og siden synes jeg alt har gått bra selv om jeg må innrømme at jeg savner litt det å ha sex slik jeg er vant til. 

Vet ikke om han har lagt merke til det eller prøvd å finne rett tid å si det, men etter vi hadde sex i går hvor vi så slappet av med netflix og etter en stund spurte han meg om jeg var tilfredstilt. Ikke som at det var den beste sex opplevelsen noensinne, men han gav meg to orgasmer så følte jeg hadde ikke noe å klage på, så jeg sa bare "ja?"

Han begynte å snakke om at han vet det neppe er den mest spennende sexen jeg har vært borti, og at det ødelegger litt å ikke kan være like spontan når vi nylig er blitt sammen. Det som funket i det forrige forholdet for at hun ikke skulle gå lei var åpent forhold slik at hun fikk all den tilfredstilelsen hun trengte seksuelt mens han fikk det han føler han har behov for i et forhold. Han sa også at jeg trengte ikke å svare på det med en gang, at han skjønner det ikke er en ting for alle og at det er bedre at jeg får tenkt igjennom det uten et tidspress.

Så vi har ikke snakket om det siden, men jeg går rundt å tenker på det og er ikke sikker på hvor jeg faller. Tanker rundt det? Tar imot svar fra hvem som helst men om det er noen som har slik ordning så gjerne forklar hvordan det gjør at forholdet deres fungerer.

Anonymkode: ddd4c...ef0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du et følelsesmenneske der sex er intimiteten i forholdet? Eller er du pragmatisk der sex er sex? 

Anonymkode: 0960b...7a7

Skrevet
Sitat

Hvordan fungerte det åpne forholdet? Visste han når hun var med andre? Måtte hun fortelle om det til han? 

For meg høres det ut som om han egentlig tenner på at du knuller andre menn… 

Anonymkode: 3ee9a...5b6

• Liker 7
Skrevet

Hva er problemet med et åpent forhold? Med mindre du legger din egen selvverdi i at partner kun skal synes DU er attraktiv så er det jo kun positivt med et åpent forhold. 

Åpent forhold gagner også kvinnen langt mer en mannen. De aller fleste kvinner kan finne menn som er mer attraktiv enn sin nåværende partner til tilfeldig sex. Helt uproblematisk. Det samme kan ikke menn. Det er et kjent problem i ENM-sfæren, og grunnen til at mange menn får kalde føtter når de ser at kona kan knulle nye menn ukentlig uten anstrengelse mens han selv må ty til langt mer uattraktive damer om man i det hele tatt skal få napp

Anonymkode: 87222...2ec

• Nyttig 1
Skrevet

Herregud for et styr tenker nå jeg. Mye av det som er fint med å være i et forhold er jo å slippe å lete etter noen å ha sex med. Det hadde ikke funka for meg i hvert fall, men du må jo kjenne etter hvor viktig det er for deg med sex med en partner. 

Anonymkode: 7799e...794

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Stilskriveren slår til igjen. 2/10

Anonymkode: 88bde...75a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er problemet med et åpent forhold? Med mindre du legger din egen selvverdi i at partner kun skal synes DU er attraktiv så er det jo kun positivt med et åpent forhold. 

Åpent forhold gagner også kvinnen langt mer en mannen. De aller fleste kvinner kan finne menn som er mer attraktiv enn sin nåværende partner til tilfeldig sex. Helt uproblematisk. Det samme kan ikke menn. Det er et kjent problem i ENM-sfæren, og grunnen til at mange menn får kalde føtter når de ser at kona kan knulle nye menn ukentlig uten anstrengelse mens han selv må ty til langt mer uattraktive damer om man i det hele tatt skal få napp

Anonymkode: 87222...2ec

Men nå er ikke alle damer interessert i å ligge rundt. 

Anonymkode: d637f...1ba

• Liker 2
Skrevet

Som Sissel Gran sier: et åpent forhold er ikke et forhold. Men hvis det ikke er en kjæreste du ønsker, men bare en venn (og knapt nok det), er det bare å kjøre på.

Anonymkode: 731d5...87e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan fungerte det åpne forholdet? Visste han når hun var med andre? Måtte hun fortelle om det til han? 

For meg høres det ut som om han egentlig tenner på at du knuller andre menn… 

Anonymkode: 3ee9a...5b6

Eneste av detaljer er det som ble forhåndsdiskutert hvor hun enten måtte bruke kondom, og ville hun ha sex uten måtte fyren testes slik at hun ikke smittet han. Nei det tente han ikke det hele tatt at hun knullet andre menn. Filosofien hans er uansett om det er en ring på fingeren eller ikke "happy wife happy life". Når han ikke kunne forfylle de ønskene helt ville han ikke at hun skulle føle at hun begynte å inngå komprimiser på et menneskebehov han vet er ganske sterkt hos visse mennesker. 

Var ikke som at han fulgte opp med en kalender, men han er jo ikke dum og viste jo om hun kom sent hjem hvor hun hadde vært med mindre hun faktisk hadde vært hos en venn eller familie og sagt at det var der hun var. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Som Sissel Gran sier: et åpent forhold er ikke et forhold. Men hvis det ikke er en kjæreste du ønsker, men bare en venn (og knapt nok det), er det bare å kjøre på.

Tøv, mange som tar seg i bruk av åpne forhold eller surrogater for alle slags type grunner som i bunnen har helt fantastiske forhold hvor partner forfyller 8 eller 9 av 10 ting de trenger for å være tilfreds, og det koster dem ingenting at de må gå til noen annen for å få oppfylt de resterende 1 eller 2 poengene. Vet ikke hvorfor han tar det opp, men vil anta slik jeg leser det at han bare ikke kan eventuelt ikke har sex driften til å kan gi det han føler en partner har behov for. Uansett grunnen så lenge man ikke er idiot og går å har seg et ONS med en helt vilt fremmed person man knapt kan navnet på kan det styrke båndene mellom partene. Bare alle som er involvert i situasjonen er klar over hva som foregår. 

Anonymkode: e779b...e92

• Liker 1
Skrevet

Har du brukt Google translate eller?

Anonymkode: 16ca2...d0b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du brukt Google translate eller?

Anonymkode: 16ca2...d0b

Nei? 🤨 hva skal jeg med det til?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjæresten min fortalte meg i går at han og eksen hans hadde et åpent forhold, og spurte meg om jeg var interessert i samme ordning. Han har ikke tenkt å sex med noen andre, men det han ønsker ut av et forhold er en beste venn han kan elske og stole på med et par ting som er veldig privat for han. Noe som gjør at vi ikke har den mest hyppige sexen som jeg har opplevd er veldig naturlig å ha i starten av et forhold. Men jeg gav aksept for det da han på slutten av første date hvor ting gikk bra, ble alvorlig satt oss ned og forklarte situasjonen sin, han bruker å si det på første date slik at ingen skal ende opp med å føle seg lurt. Ville gi meg en sjanse til å trekke meg unna og gav full forståelse om det ble et for stort hinder for meg. Jeg aksepterte det og siden synes jeg alt har gått bra selv om jeg må innrømme at jeg savner litt det å ha sex slik jeg er vant til. 

Vet ikke om han har lagt merke til det eller prøvd å finne rett tid å si det, men etter vi hadde sex i går hvor vi så slappet av med netflix og etter en stund spurte han meg om jeg var tilfredstilt. Ikke som at det var den beste sex opplevelsen noensinne, men han gav meg to orgasmer så følte jeg hadde ikke noe å klage på, så jeg sa bare "ja?"

Han begynte å snakke om at han vet det neppe er den mest spennende sexen jeg har vært borti, og at det ødelegger litt å ikke kan være like spontan når vi nylig er blitt sammen. Det som funket i det forrige forholdet for at hun ikke skulle gå lei var åpent forhold slik at hun fikk all den tilfredstilelsen hun trengte seksuelt mens han fikk det han føler han har behov for i et forhold. Han sa også at jeg trengte ikke å svare på det med en gang, at han skjønner det ikke er en ting for alle og at det er bedre at jeg får tenkt igjennom det uten et tidspress.

Så vi har ikke snakket om det siden, men jeg går rundt å tenker på det og er ikke sikker på hvor jeg faller. Tanker rundt det? Tar imot svar fra hvem som helst men om det er noen som har slik ordning så gjerne forklar hvordan det gjør at forholdet deres fungerer.

Slik jeg forstår det ønsker han åpent forhold slik at du skal slippe å være utro da han ikke er i stand til å yte ønsket kapasitet på det seksuelle området slik han ser det hverken når det gjelder kvantitet eller kvalitet. Men for deg er det jo bare å nyte mannen, kanskje dere er mer kompatible enn han og eksen var?

Skulle det bli litt llte eller dårlig har du jo lov å finne noen.

Selv har jeg opplevd utroskap og da var det mye greiere med åpent forhold da visste jeg hvor hun var og hva hun drev med. Hun slapp å snike rundt.

Siden hun fant meg såpass lite attraktiv var det lite sex i forholdet. Det åpnet også for at jeg kunne finne noen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei? 🤨 hva skal jeg med det til?

Forfyller? Som i… oppfyller…?

Anonymkode: 633ab...48e

• Liker 1
Skrevet

Han høres jo veldig usikker ut på seg selv, "er du tilfredsstilt" 😂🙈 - trenger du en til kjæreste? Haha uff. Skal ikke le, beklager. 

Men ja, han høres svært usikker ut på seg selv. Og syntes det er synd at han sammenligner deres relasjon, med han og eksen sitt forhold, men han har kanskje ikke hatt så mange kjærester - så han har ikke så mye å sammenligne med? Det virkelige spørsmålet her er jo - vil han ha et åpent forhold? Hvis ikke, da skal dere ikke ha et åpent forhold. Jeg tror dere to passer bedre sammen enn det han tenker, du får ta en prat med han - for igjen, virker som han sammenligner forholdet deres med forholdet til eksen. Det kan være forståelig, hvis hun har klaga mye over sexen deres osv. Jeg tror han er en helt normal mann, med en helt normal seksualitet - og at eksen hans har trykt han veldig ned. For han sitter jo å tror at tankene og meningen til eksen er fasiten for alle andre også. 

Anonymkode: f6adb...121

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forfyller? Som i… oppfyller…?

Anonymkode: 633ab...48e

Merkeligste form av trolling jeg har sett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva betyr det for TS?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tar imot svar fra hvem som helst men om det er noen som har slik ordning så gjerne forklar hvordan det gjør at forholdet deres fungerer.

Vel. Vi har et såkalt «åpent forhold». Har hatt det ca 3 år nå, etter noen år sammen før vi åpnet det.

Vet egentlig ikke helt hva annet jeg skal si en at for oss, fungerer det utmerket💃🏼

Jeg klarer ikke å være alt det et annet menneske trenger. Jeg klarer ikke å dekke alle behov. Samme gjelder samboeren min også. Og helt ærlig er jeg av den oppfatning at ingen mennesker fullt ut klarer å dekke alle behovene til et annet menneske. Å være i et forhold over lang tid vil føre til kompromiss. Det er uunngåelig. De som sier noe annet juger, eller klarer ikke å se pragmatisk på det 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 9e665...916

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...