Gå til innhold

Soverom....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte vaskes det på soverommene deres? Tenker på vinduer, karmene der og gulver. Dessverre altfor sjeldent her, så må ta meg sammen.

Skal opp og gjøre det nå, 2 uker siden sist. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde forandre overskriften, hvis ikke er det lett for at tråden blir stengt jf. forumsreglene...

Jeg vasker alt for sjeldent der🙈 har et ekstremt rotete soverom, så det blir fort til at jeg tar skippertak enn å holde det jevnt over ryddig...

Anonymkode: 9c4ea...a57

• Liker 1
Skrevet

Ved behov. Rett og slett. Det vaskes når det er skittent. 

Anonymkode: 8b8f0...927

Skrevet

Pleide å være kjempe lat når det gjaldt vasking og rydding av soverommet før, men tok meg skikkelig sammen og er så glad for det nå 😅 
Bytter sengetøy hver søndag, vasker vindu og tar en klut over veggene når det trengs, ca 1-2 uker mellom hver gang, bor rett ved en åker hvor det støver en del så vinduene blir fort skitne her. Vasker gulvet 1 gang i uka og støvsuger hver dag. Har siberian husky og australian shepherd så her blir det mye pels på gulvet hvis man ikke støvsuger ofte! 

Anonymkode: c2481...b4e

Skrevet

Vasker soverommet kanskje hver tredje måned. Njæ..sjeldnere. Hvorfor skal du vaske der annenhver uke? Driver du å vifter villt med åpne brusflasker eller hva?

Anonymkode: 1dda6...990

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vasker soverommet kanskje hver tredje måned. Njæ..sjeldnere. Hvorfor skal du vaske der annenhver uke? Driver du å vifter villt med åpne brusflasker eller hva?

Anonymkode: 1dda6...990

Har man småbarn og kjæledyr har man som regel behov for å vaske langt oftere enn om man er kun voksne som bor i huset ;)

Da vi hadde ekstremgulpebaby som gulpet utover gulvene flere ganger daglig, ble det vasket langt oftere enn da vi ikke hadde baby i hus. Nå når vi har to smårollinger som kladder på vinduene ved enhver anledning, vasker vi vinduene innvendig flere ganger i måneden, kontra maks en gang i året før vi fikk barn. 

Anonymkode: 8b8f0...927

Skrevet

Vi har ikke garderoben på soverommet, det begrenser jo støv.

Vil si jeg tar nattbord og støvsuger gulv en gang i måneden. Vinduene tas samtidig som vi tar resten av huset (to ganger i året), selv om disse neppe er så skitne innvendig. Når det gjelder karmer, lysbrytere og lister har jeg den vanen at jeg ofte går rundt med en mikrofiberklut og spray når jeg snakker i telefonen, så det tas så snart det er søl eller støv en plass. Innsekter (sjeldent) plukkes selvfølgelig opp med en gang. 

Bytter sengetøy hver søndag, og henger da alltid dyner og puter ut om det er fint vær, og rydder bort alt av tøy og annet rot. 

Vasker dyne og pute hver vår og høst. Da støvsuger vi også madrassene. 

Demonterer og tar under senga mulig annenhvert år (kontinentalseng på sokkel)

Anonymkode: 29a66...083

Skrevet

Tørker vinduskarmer samtidig som ellers i leiligheten, som er sjelden. Støvsuger hver uke, samme som resten av leiligheten. Skifter sengetøy hver uke eller ved behov. Tørker sæd av veggene og gardinene ved behov. 

Vasker under senga kanskje to ganger i året.

Skrevet

Eh, jeg flyttet inn i leiligheten for 2 år siden, har ikke vasket gulvet på soverommet enda...

Jeg er jo knapt der inne, annet enn når jeg sover? Har ikke med mat eller noe annet inn dit. Støvsuger en gang i uka, og holder det generelt ryddig. Faktisk gulvvask? Nesten aldri 😅

Anonymkode: 4569d...5f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...