AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1 Skrevet 22. august 2022 Jeg blir mest sannsynlig sykemeldt etter endt permisjon. Det er ikke ønskelig å gå inn på årsaker, og jeg har ikke akkurat en brukket fot så det vil komme litt overraskende på arbeidsgiver. Det er noen uker igjen nå, bør jeg bare gi beskjed at det er sannsynlig eller bør jeg holde stilt? Vaktene mine må erstattes av en person da vi er alene på jobb, og jeg har ikke oppfølgingstime hos legen før et par dager før permisjonen utgår. Anonymkode: 6c310...cdc
Sofakona Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 Nei vent til du får sykemelding fra legen 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 Når har du tenkt og snakke med legen? Jeg tenker det er litt avhengig av dette. Du bør gjøre det minst uka før du er forventet tilbake, ikke samme dag. Anonymkode: d0b4a...0cb 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Når har du tenkt og snakke med legen? Jeg tenker det er litt avhengig av dette. Du bør gjøre det minst uka før du er forventet tilbake, ikke samme dag. Anonymkode: d0b4a...0cb Enig..dra til legen 1 uke før du begynner og få sykemelding..så kan du si ifra. Er du sikker på at du får sykemelding Anonymkode: 753e5...20f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 Du har plikt til å gi arbeidsgiver beskjed om mulig forestående sykmelding, i og med at arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge for å prøve å forhindre sykmelding. Så ja, du bør absolutt gi beskjed til arbeidsgiver. Anonymkode: fc4d5...f06 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har plikt til å gi arbeidsgiver beskjed om mulig forestående sykmelding, i og med at arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge for å prøve å forhindre sykmelding. Så ja, du bør absolutt gi beskjed til arbeidsgiver. Anonymkode: fc4d5...f06 Det er ikke mulig å forhindre sykemelding i mitt tilfelle, og ja, jeg er sikker på at jeg får sykemelding men siden jeg kastes fra vikar til vikar kan jeg jo ikke garantere for det, for denne legen kan jo ikke fortelle hva neste lege skal gjøre. Om det gir mening. Men takk for tips, jeg skal prøve å fremskynde timen og gi beskjed ca 1 uke før planlagt oppstart! Anonymkode: 6c310...cdc
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #7 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke mulig å forhindre sykemelding i mitt tilfelle, og ja, jeg er sikker på at jeg får sykemelding men siden jeg kastes fra vikar til vikar kan jeg jo ikke garantere for det, for denne legen kan jo ikke fortelle hva neste lege skal gjøre. Om det gir mening. Men takk for tips, jeg skal prøve å fremskynde timen og gi beskjed ca 1 uke før planlagt oppstart! Anonymkode: 6c310...cdc Nav kan også sette seg på bakbeina. Så grunnen til sykemelding bør være meget god, og lege må være forberedt på å diskutere din sak. Det er dessverre for mange kvinner som prøver seg på sykemelding rett etter permisjon, derfor følger nav med. Anonymkode: c6801...02f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #8 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nav kan også sette seg på bakbeina. Så grunnen til sykemelding bør være meget god, og lege må være forberedt på å diskutere din sak. Det er dessverre for mange kvinner som prøver seg på sykemelding rett etter permisjon, derfor følger nav med. Anonymkode: c6801...02f Hehe, takk for advarselen, men jeg er altså klar over hva som er sykemeldinggrunnlag samt hva som gir rett på sykepenger 😅 Det er ikke det jeg er bekymret for. Anonymkode: 6c310...cdc
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #9 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke mulig å forhindre sykemelding i mitt tilfelle, og ja, jeg er sikker på at jeg får sykemelding men siden jeg kastes fra vikar til vikar kan jeg jo ikke garantere for det, for denne legen kan jo ikke fortelle hva neste lege skal gjøre. Om det gir mening. Men takk for tips, jeg skal prøve å fremskynde timen og gi beskjed ca 1 uke før planlagt oppstart! Anonymkode: 6c310...cdc Hvis det ikke er mulig og forhindre, hvorfor får du ikke sykemelding nå?… Anonymkode: d0b4a...0cb
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #10 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nav kan også sette seg på bakbeina. Så grunnen til sykemelding bør være meget god, og lege må være forberedt på å diskutere din sak. Det er dessverre for mange kvinner som prøver seg på sykemelding rett etter permisjon, derfor følger nav med. Anonymkode: c6801...02f Hun har vell en grunn til sykemelding om hun får dette av lege. Er ikke slik at noen leger skriver «tullediagnose» men andre leger sykemelder for «ekte sykdom». Til TS, jeg ville ventet til noen dager før så det ikke virker som du er fast bestemt på at du ikke blir bedre til du skal jobbe - selv om du helt sikkert vet ut ifra form at det ikke blir bedre siden du spør 🥰 Anonymkode: 0573d...863 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #11 Skrevet 22. august 2022 Som arbeidsgiver setter jeg stor pris på å få slike beskjeder i god tid, der det lar seg gjøre. Da kan jeg tilrettelegge der det er mulig og hente inn ekstra folk om det trengs. Det er definitivt mer krevende på kort varsel. Anonymkode: 67d5c...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #12 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hun har vell en grunn til sykemelding om hun får dette av lege. Er ikke slik at noen leger skriver «tullediagnose» men andre leger sykemelder for «ekte sykdom». Til TS, jeg ville ventet til noen dager før så det ikke virker som du er fast bestemt på at du ikke blir bedre til du skal jobbe - selv om du helt sikkert vet ut ifra form at det ikke blir bedre siden du spør 🥰 Anonymkode: 0573d...863 Vel, her prøvde nav seg selv om diagnosen var klokkeklar. Revmatolog måtte selv personlig ringe nav, da ga de seg fort. Anonymkode: c6801...02f
Miss91 Skrevet 22. august 2022 #13 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Som arbeidsgiver setter jeg stor pris på å få slike beskjeder i god tid, der det lar seg gjøre. Da kan jeg tilrettelegge der det er mulig og hente inn ekstra folk om det trengs. Det er definitivt mer krevende på kort varsel. Anonymkode: 67d5c...3ba enig! 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #14 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis det ikke er mulig og forhindre, hvorfor får du ikke sykemelding nå?… Anonymkode: d0b4a...0cb Fordi jeg ikke er i arbeid nå? Det er arbeidet jeg ikke kan utføre pdd. Anonymkode: 6c310...cdc
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #15 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fordi jeg ikke er i arbeid nå? Det er arbeidet jeg ikke kan utføre pdd. Anonymkode: 6c310...cdc Men du sier du kommer garantert til og få sykemelding når du skal i arbeid - så hvorfor ikke få den sykemeldingen nå fra når du skal i arbeid? Anonymkode: d0b4a...0cb 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #16 Skrevet 25. august 2022 Jeg ville varsel arbeidsgiver om at du kanskje/antakelig blir sykmeldt etter permisjonen, og at du skal snakke med lege omtrent en uke før permisjonsslutt. Da gir du arbeidsgiver litt mer tid til å finne vikar for deg. Anonymkode: 84713...f83 1
Brunello Skrevet 25. august 2022 #17 Skrevet 25. august 2022 Det er en selvfølge å si fra om slikt for de aller fleste.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #18 Skrevet 25. august 2022 Jeg ga beskjed i forkant at jeg ble sykemeldt og at det kom til å bli langvarig. Har også oppdatert og vært veldig ærlig undervis ift tilrettelegging, varighet av sykemelding videre osv sånn at de kan avtale med vikarer. Opplevde det som at arbeidsgiver satte pris på det, og det lettet litt på samvittigheten min ift at de da fikk tid på seg til å finne vikar og forberede seg litt Anonymkode: bdd14...c96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå