Gå til innhold

Fine bøker i dåpsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å gi bort en fin eventyrsamling eller annen fin boksamling av "klassikere" (tenker da Egner, Vestly, Prøysen e.l.) i dåpsgave. Tips til hvor jeg kan finne dette? 

Anonymkode: 3119c...c01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner slike bøker i alle bokhandlere.

Anonymkode: b3416...43b

Skrevet

Minbestebok.no her kan du lage personlige bøker med navnet til foreldre og barnet etc.

Jeg har 2 barn og min erfaring.. ikke kjøp bøker...vi begynte ikke lese før de var 4 år. Vi har masse bøker som vi aldri får lest da de ikke passer barna..i forhold til hva de liker.

Bøker kan du kjøpe senere..når de begynner å interesse segi temaer 

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (29 minutter siden):

Minbestebok.no her kan du lage personlige bøker med navnet til foreldre og barnet etc.

Jeg har 2 barn og min erfaring.. ikke kjøp bøker...vi begynte ikke lese før de var 4 år. Vi har masse bøker som vi aldri får lest da de ikke passer barna..i forhold til hva de liker.

Og jeg tenker helt motsatt. Jeg elsker å ha bøker klare til å finne frem etter hvert som de vokser. Jeg ser også hvor bra det er for dem å ha tilgang til bøker som er langt unna det de hadde valgt selv. Plutselig fattet den bilgale eldstemann interesse for en flott bok om dyr i Arktis også slapp vi unna traktorer i flere uker 😄

Anonymkode: 3d74e...1b8

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (38 minutter siden):

Veldig uenig. 

Vår yngste fikk en svær, fin, innbundet eventyrbok, med en samling eventyr fra hele verden. Han er alt for liten tli å ha glede av den ennå, han er bare 18 mnd. Men at han kommer til å få mye glede av den om noen år, er jeg helt sikker på. 

Vi har lest masse fra våre barn fra de var nyfødt av, og er nå velsignet med to stk som elsker å lese. 

Anonymkode: b0082...adb

Skrevet (endret)

Det er gitt ut flere bøker og flere opplag med bøker som heter noe med "Den store ... boka". Den store sangboka, Den store boka med eventyr, Den store Alf Prøysen-boka mm. Du får dem i bokhandlerkjedene. Veldig populære bøker til dåp og navnefest fordi de har langvarig verdi. 

Endret av Ullvott
Skrevet

når jeg var liten, så fikk jeg faktisk en bok som heter når jeg var liten

hvor foreldrene mine kunne skrive ned masse forskjellig informasjon om når jeg var født, med et slags "slektstre" hvor de kunne skrive inn navn på besteforeldre / oldeforeldre, og så videre. Når jeg fikk vaksiner mot for eksempel polio, eller what ever. Navn på folk jeg var på eventuell barsel-gruppe sammen med. Min aller første / andre / tredje burdagsfeiring. I tillegg var det selvfølgelig plass til en del fotografier her og der.   

Selvfølgelig LAAANGT mer personlig, enn å bare kjøpe noen tilfeldige eventyr-bøker fra en bokhandel. Sånne bøker kan det vel hende at foreldrene allerede har fra tidligere, eller dem kan skaffe sånne ting selv - avhengi av hva dem selv ønsker å skaffe seg.       

Anonymkode: f10ac...a7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

hvor foreldrene mine kunne skrive ned masse forskjellig informasjon om når jeg var født, med et slags "slektstre" hvor de kunne skrive inn navn på besteforeldre / oldeforeldre, og så videre. Når jeg fikk vaksiner mot for eksempel polio, eller what ever. Navn på folk jeg var på eventuell barsel-gruppe sammen med. Min aller første / andre / tredje burdagsfeiring. I tillegg var det selvfølgelig plass til en del fotografier her og der.   

Selvfølgelig LAAANGT mer personlig, enn å bare kjøpe noen tilfeldige eventyr-bøker fra en bokhandel. Sånne bøker kan det vel hende at foreldrene allerede har fra tidligere, eller dem kan skaffe sånne ting selv - avhengi av hva dem selv ønsker å skaffe seg.       

Finnes sånne bøker idag også, men kanskje ikke det man gir i dåpsgave ..

Anonymkode: b2c01...f2f

Skrevet

Av alt barna fikk til navnefestene er det bøkene som er satt mest pris på. De fikk en del bøker fra den store, hvite serien til Aschehoug, hver sin Egner-bok med tilhørende servise, og noen bøker i mitt første leksikon-serien. 

Flotte bøker som fremdeles blir lest i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette krever at foreldrene har tid/ork til å fylle inn en slik bok ;) Og å gi en slik bok er ikke noe mer personlig enn å gi en eventyrbok - og man kan også like lett skaffe en sånn bok som man senere kan kjøpe en eventyrbok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...